2020-09-26, 18:47
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
ganska hög panna? lite lockigt hår?
Jo litet smålockigt hår som går ned till axlarna eller något ovanför. Ljusbrunt (När håret är rent dvs!)
Citera
2020-09-26, 19:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jo litet smålockigt hår som går ned till axlarna eller något ovanför. Ljusbrunt (När håret är rent dvs!)
Fanns ett gammalt lsd-lik jag gick i skola med som är skriven på Brommaplan, men också på särskild adress för psykvård, han kan stämma in på beskrivningen eventuellt.
Citera
2020-09-27, 01:19
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Har du fått se originalet på stan ännu? Jag var i Stockholm juli månad ut och såg honom vid ytterligare några tillfällen och filmade lite diskret för att dokumentera denna skummis. Han gick barfota en gång och hade skor vid dom andra tillfällena. Sista gången jag såg honom så gick han och gestikulerade och hade något slags minspel för sig och den dagen verkade han inte må så bra. Så det verkar uppenbart att han har fått en knäpp av något slag. Han ser ju ut att hålla sig i form och jag skulle kunna tro att han håller på med yoga till exempel, så en viss medvetenhet och hälsa verkar han ha. Om någon kan säga något om detta original vore det intressant att höra. Kolla filmen:

https://mega.nz/file/KARmAaCa#HEHnYSBieiW-e6TfdFKaNXvBvcC8-o6c9FDCDAoHgTM
Hur filmade du sådär?
Citera
2020-09-27, 01:27
Medlem
Kleops avatar
Det finns en kort gubbe i Blackeberg som alltid drar omkring en dramaten och har halsduk runt huvudet. Jag har sett honom gåendes och han vinkade alltid till mig när jag jobbade som brevbärare där.
Citera
2020-09-27, 02:03
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Fanns ett gammalt lsd-lik jag gick i skola med som är skriven på Brommaplan, men också på särskild adress för psykvård, han kan stämma in på beskrivningen eventuellt.
Tror inte att snubben har knarkat sönder sig, utan snarare att det är medfödda handikapp som han lider av! Grav OCD skulle jag tippa på.

Tycker rätt synd om honom faktiskt! Han är ett fall som absolut skulle behöva bo på institution, alternativt ha rejält med boendestöd!! Som det är nu så håller killen på att tyna bort!!
Citera
2020-09-27, 02:07
Medlem
grungewhores avatar
Det står någon gök med anteckningsblock och lite lajvaktiga kläder på Drottninggatan korsningen Gamla Brogatan väldigt ofta. Vad är det för någon filur?
Citera
2020-09-27, 02:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tror inte att snubben har knarkat sönder sig, utan snarare att det är medfödda handikapp som han lider av! Grav OCD skulle jag tippa på.

Tycker rätt synd om honom faktiskt! Han är ett fall som absolut skulle behöva bo på institution, alternativt ha rejält med boendestöd!! Som det är nu så håller killen på att tyna bort!!
Ja, tråkigt. Ok, trodde att min gamle skolkamrat kanske var denne person. Men han är äldre.

Märkligt ändå att BP verkar ha dragning för ocd-typerna (med tanken på nudden också)
Citera
2020-09-27, 04:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Hur filmade du sådär?
Jag filmar med en actionkamera som jag dolt lite improviserat och jag håller den i handen och filmar antingen bakåt eller riktat framåt. Actionkameror är så små att det funkar bra, dock hade det nog inte gått så bra med en mobil då dom är klumpigare.

Citat:
Det står någon gök med anteckningsblock och lite lajvaktiga kläder på Drottninggatan korsningen Gamla Brogatan väldigt ofta. Vad är det för någon filur?
Jag undrar också vem det är och jag vet vem du menar. Jag var i Stockholm i somras och såg honom men han gick alltid på Drottninggatan och runt Sergels Torg och stod aldrig stilla. Jag var tillbaka i Stockholm för några veckor sedan och såg honom flera dagar där han stod på Drottninggatan korsningen Gamla Brogatan. Vet inte om du sett en video med honom som jag länkade till i ett tidigare inlägg för lite drygt en månad sedan här i tråden (lägger upp länken igen). Någon borde väl veta vem denna gök är ...

Citera
2020-09-27, 06:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag filmar med en actionkamera som jag dolt lite improviserat och jag håller den i handen och filmar antingen bakåt eller riktat framåt. Actionkameror är så små att det funkar bra, dock hade det nog inte gått så bra med en mobil då dom är klumpigare.

Jag undrar också vem det är och jag vet vem du menar. Jag var i Stockholm i somras och såg honom men han gick alltid på Drottninggatan och runt Sergels Torg och stod aldrig stilla. Jag var tillbaka i Stockholm för några veckor sedan och såg honom flera dagar där han stod på Drottninggatan korsningen Gamla Brogatan. Vet inte om du sett en video med honom som jag länkade till i ett tidigare inlägg för lite drygt en månad sedan här i tråden (lägger upp länken igen). Någon borde väl veta vem denna gök är ...

Klippet kan inte ses i min browser.

Hur som helst, gick förbi honom häromveckan. Då satt han ner på en skyltbetongkloss, och antecknade. Sneglade över axeln när jag gick förbi, och det såg ut som en sån där lågstadieflickdagbok med spretig text i.

Jag undrar om han hämtar inspiration till någon slags konst, eller om hela han är en installation.
Citera
2020-09-27, 20:20
Medlem
Rodjas avatar
Svårt att hitta sina original från olika städer man är
bekant med...

Men här är lite från Växjö och Göteborg...

Växjö: Hur är det med Lasse-bögen nuförtiden?
I början av 80-talet fick han stryk av en killkompis till mig.
En tidig vinterkväll upptäckte han denne och gav igen för
en oförrätt.
(Han hade i yngre dar blivit lurad av Lasse-bögen att leta
efter sina husnycklar på en gräsplan. När han tittade upp skall
Lasse stått där med dösen hängande utanför och antastat min
kompis.) Så nu var han beredd på att dunka på honom lite.
Med knytnävarna, inget annat.

Finns Lasse kvar i Växjö?

Göteborg: Den smala kvinnan som är ute och går från Guld-
heden i sliten lila jacka, ner mot stan mötte jag första gången i 1998.
På spårvagnen. Hon inbillar sig att alla stirrar på henne och blir mer
och mer upprörd ju längre hon sitter på vagnen.
Numera promenerar hon, senast jag såg henne var för tre veckor.
Jag kan säga att genom åren har jackan genomgått en slags meta-
morfos.
Den var ny 1998 men lappats och lagats genom åren och är egentligen
en ny jacka idag
Solglasögonen finns alltid på plats och kapuschongen är uppe i stort
sett oavsett väder...Ofta lång kjol.
Jag har hört att hon var fotomodell en gång i tiden. Smal som en sticka
fortfarande och torde inte må bra idag heller.

Också i Göteborg: Killen från Kållered. Han som ofta sjöng i Nordstan.
Stötte på honom när jag och en väninna skulle in på Haga Nygata från
Sprängkullsgatan. Det var en torr och blåsig marsdag i början på
2000-talet och dammet yrde.

Han dök plötsligt upp i en dammvirvel och skrek ut i luften:
"Förbannade damm, vad fan ska det på mig för"!
Citera
2020-09-28, 03:35
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Klippet kan inte ses i min browser.

Hur som helst, gick förbi honom häromveckan. Då satt han ner på en skyltbetongkloss, och antecknade. Sneglade över axeln när jag gick förbi, och det såg ut som en sån där lågstadieflickdagbok med spretig text i.

Jag undrar om han hämtar inspiration till någon slags konst, eller om hela han är en installation.
Jag tror att killen helt enkelt är knäpp på något sätt. Såg honom vid flera tillfällen i somras och han verkade någorlunda normal dom flesta tillfällena jag såg honom men en dag såg man på honom att han inte mådde bra. Han gestikulerade och verkade vara i en egen värld och hade nästan en konversation med sig själv. Det verkar ha slagit slint i skallen på killen och man undrar ju hur det egentligen står till. Om du nån gång får tillfälle att se videon kan du se från 01:08 i filmen, och det var just den dagen då han verkade helt utspejsad.
Citera
2020-09-28, 04:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag tror att killen helt enkelt är knäpp på något sätt. Såg honom vid flera tillfällen i somras och han verkade någorlunda normal dom flesta tillfällena jag såg honom men en dag såg man på honom att han inte mådde bra. Han gestikulerade och verkade vara i en egen värld och hade nästan en konversation med sig själv. Det verkar ha slagit slint i skallen på killen och man undrar ju hur det egentligen står till. Om du nån gång får tillfälle att se videon kan du se från 01:08 i filmen, och det var just den dagen då han verkade helt utspejsad.
Han ser ju lite rave-vrakig ut, så kanske drogkollaps där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in