2020-09-27, 13:25
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilken härlig beskrivning, både av förväntan inför en fotbollsmatch och inför julafton när man var barn Jag önskar att jag kunde känna så där starkt inför ett lag, men det går inte längre. Fotbollen har förändrats för mycket. I dag håller jag hur som helst verkligen på Häcken, det vore riktigt kul om nån kunde utmana stora stöddiga Malmö på allvar och till och med sno guldet ifrån dem. Det vore bra för svensk fotboll också.

En klassiker. Förr när jag ibland var bakis på söndagarna var det perfekt att sova till Formel 1. Jag tittade aldrig på det annars

Dom hinner 3 kurvor så är det säkerhetsbil zzzzzz
Citera
2020-09-27, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilken härlig beskrivning, både av förväntan inför en fotbollsmatch och inför julafton när man var barn Jag önskar att jag kunde känna så där starkt inför ett lag, men det går inte längre. Fotbollen har förändrats för mycket. I dag håller jag hur som helst verkligen på Häcken, det vore riktigt kul om nån kunde utmana stora stöddiga Malmö på allvar och till och med sno guldet ifrån dem. Det vore bra för svensk fotboll också.

En klassiker. Förr när jag ibland var bakis på söndagarna var det perfekt att sova till Formel 1. Jag tittade aldrig på det annars

Tack! Jag tror dom flesta utanför Malmö håller på Häcken idag? Undantaget möjligtvis Ovcharka, Adde och Illuminato?
Citera
2020-09-27, 13:55
Medlem
Keldons avatar
Återstoden av Allsvenskan 2020 Bottenstriden
Två av lagen Falkenberg, Helsingborg, Kalmar, AIK och Göteborg kommer åka ur. Ett får kvala, och två klarar sig. De andra lagen ligger för långt före anser jag.
Frågan är vad som är bäst. Att ha ett enkelt spelschema eller att ha ett poängförsprång.
När jag tittar på spelschemat nedan så anser jag att Falkenberg har svårast schema, kombinerat med att de redan har minst antal poäng gör det mer eller mindre att Falkenberg är klara för nedflyttning. Då jag själv är fan till Kalmar är det svårt att bedöma dem neutralt. Hoppet är det sista som lämnar kroppen etc. Vilka lag tror ni ryker och varför? Vem får kvala? Vem har svårast spelschema kvar?

Falkenberg
Falkenberg - Hammarby
Häcken - Falkenberg
Falkenberg - Örebro
Kalmar Falkenberg
Falkenberg - Djurgården
Falkenberg Elfsborg
Norrköping - Falkenberg
Helsingborg - Falkenberg
Falkenberg - Mjällby
Kvar att möta 4 lag i topp-5 (2 borta och 2 hemma) och 2 botten-5 lag på bortaplan

Helsingborg
Helsingborg - Östersund
Mjällby Helsingborg
Helsingborg - Häcken
Örebro - Helsingborg
Helsingborg - Malmö
Helsingborg - Göteborg
Elfsborg - Helsingborg
Helsingborg - Falkenberg
Norrköping - Helsingborg
Kvar att möta 4 topp-5 lag (2 borta och 2 hemma). 2 botten-5 lag på hemmaplan

Kalmar
Kalmar Varberg
Kalmar Malmö
Elfsborg -Kalmar
Kalmar - Falkenberg
Sirius - Kalmar
Örebro - Kalmar
Kalmar - Djurgården
AIK - Kalmar
Kalmar - Häcken
Kvar att möta 4 topp-5 lag (3 hemma och 1 borta). 2 botten-5 lag (1 hemma och 1 borta)

Göteborg
Elfsborg - Göteborg
Göteborg - Varberg
AIK - Göteborg
Malmö - Göteborg
Göteborg - Örebro
Helsingborg - Göteborg
Göteborg - Häcken
Östersund - Göteborg
Göteborg - Sirius
Kvar att möta 3 topp-5 lag (2 hemma och 1 borta) och 2 botten 5-lag på bortaplan

AIK
AIK - Mjällby
Östersund - AIK
AIK - Göteborg
Norrköping - AIK
Sirius - AIK
AIK - Varberg
Djurgården - AIK
AIK- Örebro
AIK - Kalmar
Elfsborg - AIK
Kvar att möta 3 topp-5 lag på bortaplan och 2 botten-5 lag på hemmaplan.
Citera
2020-09-27, 16:24
Medlem
zebra121s avatar
Jag har sagt det förut och säger det igen. Vi (Helsingborg) kommer att få det jävligt jobbigt. Idag förlorar vi alltså mot Östersund hemma. Fy fan vad uselt. Östersund kommer nå Europa. Garanterat. De har ju inte torskat mer än en match sen nya tränaren tillkom. De lär bli 3a.

Hur fan kan man låta bli att byta in Gero och Timossi?
Bedrövligt.
Citera
2020-09-27, 16:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag har sagt det förut och säger det igen. Vi (Helsingborg) kommer att få det jävligt jobbigt. Idag förlorar vi alltså mot Östersund hemma. Fy fan vad uselt. Östersund kommer nå Europa. Garanterat. De har ju inte torskat mer än en match sen nya tränaren tillkom. De lär bli 3a.

Bedrövligt.
Jag tycker att vi gjorde en bra match. Ren otur att vi inte vinner. De byten som du efterfrågade gjorde ju också Mellberg.

Det finns ingen syndabock idag, mer än möjligtvis Rasmus som inte kan träffa den jävla bollen, men det känns mycket tungt.
Citera
2020-09-27, 16:40
Avslutad
Citat:

Bedrövligt.

Höll Mellberg Timossi kvar på bänken? Vad fan sysslar han med? Han och van der Hurk är de som sett bra ut hos er.
Citera
2020-09-27, 16:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Höll Mellberg Timossi kvar på bänken? Vad fan sysslar han med? Han och van der Hurk är de som sett bra ut hos er.

Timossi hoppade in. Är väl för övrigt Martin Olsson som varit bäst i Helsingborg.
Citera
2020-09-27, 16:49
Medlem
Tro det eller ej men den senaste tiden är det ganska mycket som sett bra ut i HIF. 3-5-2 har fått igång Rasmus och Max. Kebba Ceesay som kommit in där bak är mycket pålitlig. Dessutom hade vi Martin Olsson tillbaka som alltid är bra.
Timossi hör dock till de som också gjort det riktigt bra och det var helt rätt utav Olof Mellberg att byta in honom. Kanske skulle man dock ha ställt upp med ett mera offensivt balanserat lag där både Timossi och Max var med redan från start.

Vad gick fel? Det enda som gick fel var att vi inte gjorde mål och hur fan vi kunde misslyckas med det vet jag inte.

Edit. I 66:e minuten kom Timossi in. För sent? Med facit i hand ja, men bytet gjordes. Nästan 30 minuter på planen är mer än bara en symbolisk speltid.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-09-27 kl. 16:55.
Citera
2020-09-27, 17:00
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tycker att vi gjorde en bra match. Ren otur att vi inte vinner. De byten som du efterfrågade gjorde ju också Mellberg.

Det finns ingen syndabock idag, mer än möjligtvis Rasmus som inte kan träffa den jävla bollen, men det känns mycket tungt.

Gero får fyra minuter och Timossi 23. Det är inte tillräckligt. Såg inte att Timossi blev inbytt förrän nu så ber om ursäkt men trots det är det för lite. Och varför startar inte Abubakari?
Citera
2020-09-27, 17:01
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Såg nu att Timossi fick 23 minuter så min källa gav fel uppgift. Trots det åt helvete att förlora hemma mot ett fuskargäng som tyvärr kommer nå Europa.
Citera
2020-09-27, 17:07
Medlem
Citat:
Gero får fyra minuter och Timossi 23. Det är inte tillräckligt. Såg inte att Timossi blev inbytt förrän nu så ber om ursäkt men trots det är det för lite. Och varför startar inte Abubakari?
Din källa? Såg du inte matchen? Som jag säger så spelar vi bra idag, men förlorar ändå.

66:e minuten kom Alex Timossi Andersson in i dagens match. Det var tre tilläggsminuter. Det ger 26 minuter på planen. Nästan en halvtimme. Det var tillräckligt för att Timossi skulle påverka matchbilden och han gjorde det positivt. Han hade bland annat ett vasst långskott som Keyta inte kunde greppa.

Men som sagt. Hade man vetat att alla andra chanser skulle brännas på förhand så är det klart att man skulle ha gett Timossi mer än en halvtimme. Så bra är han och han hade gjort mål i två raka matcher. Så helt fel på det är du inte.
Citera
2020-09-27, 17:11
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Din källa? Såg du inte matchen? Som jag säger så spelar vi bra idag, men förlorar ändå.

66:e minuten kom Alex Timossi Andersson in i dagens match. Det var tre tilläggsminuter. Det ger 26 minuter på planen. Nästan en halvtimme. Det var tillräckligt för att Timossi skulle påverka matchbilden och han gjorde det positivt. Han hade bland annat ett vasst långskott som Keyta inte kunde greppa.

Men som sagt. Hade man vetat att alla andra chanser skulle brännas på förhand så är det klart att man skulle ha gett Timossi mer än en halvtimme. Så bra är han och han hade gjort mål i två raka matcher. Så helt fel på det är du inte.

Nej jag såg inte matchen. Ser hellre att vi spelar skit och tar poäng än detta som inte gynnar oss öht i nuvarande sits.

Bedrövligt hur som helst. Detta kommer vi inte greja och när sen SvFF ser att Östersund når Europa kommer de bli våta i brallorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in