2020-09-24, 08:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Fast en av deltagarna svarade ”Seinfeld” och det godkändes inte. Efteråt förklarades det att det var just Elaine som eftersöktes, vilket helt saknar logik. Ibland är det så som Dr King påpekade, att F&F är så säkra på sanningshalten i det de tycker sig minnas att de struntar i att ens kolla upp det. Har noterat ett antal svar som varit direkta felaktigheter eller åtminstone modifierade sanningar.

Ok, jag hörde inte när de rättade att de gav fel för det. Håller med om att de ibland har en egen uppfattning som de inte kollar upp, men enständigt hävdar.
Citera
2020-09-24, 16:44
Medlem
Läskigs avatar
Sista siffran i en regskylt kan väl vara både en bokstav eller siffra även på nya bilar? Av gårdagens avsnitt antyddes det att det alltid är en bokstav som delas ut i slutet numera.
Citera
2020-09-24, 16:52
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Sista siffran i en regskylt kan väl vara både en bokstav eller siffra även på nya bilar? Av gårdagens avsnitt antyddes det att det alltid är en bokstav som delas ut i slutet numera.
https://www.transportstyrelsen.se/registreringsskyltar

”Nytt format för registreringsnummer
Ett nytt format för registreringsnummer, där sista siffran kan vara antingen en siffra eller en bokstav, infördes i början av 2019.”
Citera
2020-09-25, 01:16
Medlem
Läskigs avatar
"Vilka krigar England med -82"
"Falklandsöarna"

Hur i helvete får man rätt för det?
Citera
2020-09-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
"Vilka krigar England med -82"
"Falklandsöarna"

Hur i helvete får man rätt för det?

Tröstpoäng. Inget konstigt med det. Det var avgjort redan.

Tror även man drog en poäng från Erik Haag då han uttalat Runar Sörgaard fel men jag kan ha missuppfattat det.
Citera
2020-09-25, 17:34
Medlem
Kör Lotta aldrig UP?
Citera
2020-09-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Kör Lotta aldrig UP?

Inte om hon inte är tvungen, vilket hon med nuvarande (?) programupplägg bara är i den ena av de två finalmatcherna. Åtminstone i förra säsongen var det så att båda två i laget måste göra under pressure då.
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2020-09-26 kl. 10:39.
Citera
2020-09-27, 02:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
I något av höstens program spelades en kort snutt av en eurodance-video från slutet av 90-talet/början av 00-talet som jag kom ihåg, det var någon ung kvinna som tramsade i någon Aqua-likande video, någon som vet vilken låt jag talar om?
Citera
2020-09-27, 15:41
Medlem
Själv sitter man och laddar inför höstens stora match om jumbotronen! Janne och Cecilia mot Per och Liza. Ska äntligen Janne och Cecilia få sin första seger? En riktig 50/50 match, ska bli kul att se
Citera
2020-09-27, 18:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I något av höstens program spelades en kort snutt av en eurodance-video från slutet av 90-talet/början av 00-talet som jag kom ihåg, det var någon ung kvinna som tramsade i någon Aqua-likande video, någon som vet vilken låt jag talar om?

Kim Lukas - All I Really Want.
Citera
2020-09-27, 18:06
Medlem
XtraXs avatar
Tycker det känns lite tjatigt denna säsongen faktiskt. Även börjat störa mig på smågrejer som tex när ett lag väljer frågekategori så läser de alltid hela frågan som ibland är jättelång sen måste Fredrik upprepa det de precis har läst.
Citera
2020-09-27, 19:15
Moderator
Dr Kings avatar
Man undrar ju hur det har gått med Filips (och Fredriks) försök att sälja Alla Mot Alla som ett format till något amerikanskt TV-bolag. De pratade ju en del om det i podden tidigare men inget på sistone. Det troliga är väl att det har floppat rejält och de har fått nej från samtliga. Deras stil funkar kanske i den lilla ankdammen Sverige men räcker inte till i USA där det är hårdare konkurrens.

Detta märktes ju också när de började köra podden på engelska i hopp om att den skulle slå i USA. De fick endast ett fåtal lyssnare utanför Sverige och det ledde endast till att de svenska lyssnare de fortfarande hade kvar störde sig på deras halvkassa engelska och de fick krypa till korset och gå tillbaka till att köra podden på svenska igen.

Samma gäller för Filip i allmänhet. Han flyttade väl till LA i hopp om att få något jobb i ”branschen” där. Det har det inte blivit något av med utan det enda det har lett till är att han får pendla fram och tillbaka till Sverige för att göra de olika TV-inspelningar som han gör tillsammans med Fredrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in