Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag personligen tror det har mycket med skolöppningar att göra. Även många idrottsklubbar har återupptagit inomhusträningar. Klart det bidrar till att sprida smittan. Vet inte om folk jobbar hemma i lägre utsträckning nu. I så fall tycker jag det är dumt. Förstår heller inte varför inte skolväsendet kan erbjuda distansundervisning för de som vill, även för grundskolan. Många som arbetar hemma klarar nog av att både handleda sina barn, fixa mat och sköta sitt jobb. Ingen tid åtgår ju för resor och hämtningar och lämningar. Det borde öppna upp rejält. Varför ska det vara sådant problem? Verkar saknas vilja.
Jag tror många slutat med att jobba hemma. Man har sett att smittan kraftigt avtagit och värderar sociala livet på jobbet samt att man där har en riktig arbetsplats med höj och sänkbart skrivbord så man kan stå upp en del och jobba samt en riktig kontorsstol. Betydligt bättre än att sitta vi köksbordet hemma och jobba. Dessutom lider nog många av den ensamhet det är att jobba själv.
Javisst är det säkert skolöppningar där man träffar sina kompisar och planerar fester ihop. Jag hade nog själv som 20-åring prioriterat fest med kompisarna samt träffa tjejer än risken att åka på en veckas "förkylning" vilket de säkert ser det som. Party kommer driva på smittspridningen och sedan går de hem och smittar sina föräldrar.