2020-09-26, 19:11
  #1741
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.expressen.se/dinapengar/sa-undvek-han-att-bli-avlyssnad-av-polisen/

Miljardärens försvar i utdragna jakthärvan

Tackar

Tja.. Om man läser mellan raderna som man brukar göra när ett förundersökningsprotokoll dyker upp här på Flashback forum, ja då skulle jag vilja säga att han är skyldig. Dock så tror jag åtalet är en smula skakigt samt att han är miljardär, så han borde ha råd med folk som vrider bilden till hans fördel.

..hmm.. Jag tror på en friande dom, domstolar älskar att frikänna människor så jag kör på det.
Citera
2020-09-26, 21:12
  #1742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Tackar

Tja.. Om man läser mellan raderna som man brukar göra när ett förundersökningsprotokoll dyker upp här på Flashback forum, ja då skulle jag vilja säga att han är skyldig. Dock så tror jag åtalet är en smula skakigt samt att han är miljardär, så han borde ha råd med folk som vrider bilden till hans fördel.

..hmm.. Jag tror på en friande dom, domstolar älskar att frikänna människor så jag kör på det.
Ja fängelserna är överfulla av slödder så varför kasta dit en företagsledare som redan trakasserats mer än nog av kommuniststaten?
Citera
2020-09-26, 21:39
  #1743
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja fängelserna är överfulla av slödder så varför kasta dit en företagsledare som redan trakasserats mer än nog av kommuniststaten?

Fup, Dom, Hovrätt. Jag återkommer efter att jag har listat ut det.
Citera
2020-09-26, 21:47
  #1744
Medlem
DeepThroat007s avatar
Råkade att lyssna i några minuter när Hedin pratade på YT. Sällan har man väl varit så säker på att den misstänkte är skyldig. Hedin bör anlita några dyra o duktiga advokater som för talan i rätten. Får den där trögtänkte Hedin hålla låda i domstolen blir han fälld.
Citera
2020-09-26, 22:16
  #1745
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Tackar

Tja.. Om man läser mellan raderna som man brukar göra när ett förundersökningsprotokoll dyker upp här på Flashback forum, ja då skulle jag vilja säga att han är skyldig. Dock så tror jag åtalet är en smula skakigt samt att han är miljardär, så han borde ha råd med folk som vrider bilden till hans fördel.

..hmm.. Jag tror på en friande dom, domstolar älskar att frikänna människor så jag kör på det.
Har du fupen får du gärna dela med dig.
Av det jag fått reda gällande utredningen så finns i princip ingenting som binder honom till ett brott. Det senaste beviset som lades fram För att KH är delaktig i olaga jakt på varg var ju bilden på en skjuten varg som hittades hos KH men den bilden kommer ju från tidningen svensk Jakt visade det sig. Jag tycker hela utredningen gått över styr med tjänstefel och annat på åklagarsidan och nu går man till åtal på väldigt vag bevisföring. Rätta mig gärna om du tycker jag har fel.
Citera
2020-09-26, 22:28
  #1746
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Har du någon statistik eller källa för dina påståenden gällande resursfördelning.
Vad anser du om jaktbrott generellt? Ska jaktbrott ignoreras, och låta fler john waynes springa i skogen och skjuta året runt?
Det vore inte så tokigt om resurserna som NOA spenderade på Hedin istället hade spenderats på alla sinnessjuka John Waynes som springer på gator och torg och skjuter året runt!
Citera
2020-09-27, 07:54
  #1747
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det vore inte så tokigt om resurserna som NOA spenderade på Hedin istället hade spenderats på alla sinnessjuka John Waynes som springer på gator och torg och skjuter året runt!

Klart resurser skall spenseras på KH. Största uppviglaren för olaglig vargjakt i mellansverige. Sen att han råkar ha så mycket pengar att han dessutom går till motattack mot polis och åklagare när alla vet han är skyldig verkar inte så smart av honom. Det innebär att de aldrig kommer släppa honom, hur skulle det se ut om de la ner helt efter hans efterspel. Hade han vart smart hade han släppt detta helt efter de la ner förra gången och hade kunnat vart ute o jagat varg igen för länge sedan. Eller jaga? Förgifta menar jag.
Citera
2020-09-27, 07:58
  #1748
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Tackar

Tja.. Om man läser mellan raderna som man brukar göra när ett förundersökningsprotokoll dyker upp här på Flashback forum, ja då skulle jag vilja säga att han är skyldig. Dock så tror jag åtalet är en smula skakigt samt att han är miljardär, så han borde ha råd med folk som vrider bilden till hans fördel.

..hmm.. Jag tror på en friande dom, domstolar älskar att frikänna människor så jag kör på det.

Ja svenska domstolar har väldigt svårt för att döma folk. Jaktbrott är dessutom ännu svårare och finns ju de som blivit tagen på bar gärning utan att det leder till fällande dom. Hade vi haft tex dansk domstol hade KH skakat galler för länge sedan och fler med honom.
Citera
2020-09-27, 19:53
  #1749
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Stämningsansökan https://docdro.id/d6kxY8K


Tack!

Men efter ha läst igenom stämningsansökan blir jag fundersam. Är det "åsiktspolisen" som driver åtalet? Får vi inte längre tycka vad vi vill? Se punkt 8:
"Karl Hedins och medförfattares skrift Nytt initiativ i vargfrågan (Digitaldelgivning, sökväg: Karl Hedins dator/Lokal förvaltning/Mejl/Mejl4/Nytt initiativ i vargfrågan/) där det framgår att Karl Hedin skrivit att man kan välja två vägar till förändring varav den andra är "Den som vi nu beträtt" till styrkande av att Karl Hedin förespråkar illegal jakt och att det är Karl Hedin som har skrivit detta."
Är det förbjudet att ha denna åsikt? Är det inte längre skillnad längre mellan att ha åsikter och att utföra handlingar? Vad säger grundlagen om åsiktsfrihet?

En annan punkt som får mitt hår att resa sig är punkt 4:
Bild av Robert Pettersons moblitelefon visande vilka samtal som förts på WhatsApp den 26 oktober 2018 (förundersökningsprotokoll s. 821) för att bevisa att samtal har förts som inte är avlyssningsbara till styrkande av att Karl Hedin velat säga saker till Robert som berört påstådd illegal jakt.


Jaha, om vi använder WhatsApp så betyder det att vi är kriminella för "åsiktspolisen" kan inte avlyssa WhatsApp!
Det betyder att det finns många kriminella i Sverige. Det är många som använder denna app. Skall dessa åtalas också? Vad blir det för brott för dessa? Också jaktbrott eller varför inte "Hets Mot Folkgrupp"? Det kan ju hända att n-ordet använts!

Vad är det för trams som åklagaren försöker bygga ett åtal på? Var är den döda vargen? Var är vittnen som sett en död varg? Var är vargens blodspår? Är det någon varg som saknas i vargreviret? Att försöka få någon fälld för att polisen inte lyckats avlyssna vad de sagt eller vad folk har för åsikter är sådant jag trodde de höll på med i diktaturer, inte i vårt land.

(OBS Det fetlagda stavfelet i det citerade är inget jag infört, det får åklagaren stå för. Det här är ju text i en stämningsansökan, inte som detta, något inlägg på Flashback. Är resten av åtalet lika slarvigt behandlat? Skall vi gissa på dyslexi eller dålig kunskap om ordbehandlare och deras rättningsprogram? IG i svenska? Pinsamt!)
Citera
2020-09-27, 20:51
  #1750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Råkade att lyssna i några minuter när Hedin pratade på YT. Sällan har man väl varit så säker på att den misstänkte är skyldig. Hedin bör anlita några dyra o duktiga advokater som för talan i rätten. Får den där trögtänkte Hedin hålla låda i domstolen blir han fälld.
Rätta mig om jag har fel, men har man drivit upp en sågverkskoncern att innefatta över 1000 anställda med en bit över 5 miljarder i omsättning så vet i fan om man är trögtänkt...?

Ganska vassa advokater verkar de ha dock. Hedin har Sven Severin som inte är nån dumskalle. Den andra företagaren (Persson) har ju den välkände Thomas Martinsson. Kvinnan har nån Thomas Jönsson och Hedins anställde nån Göran Witt Strömer som inte jag hört talas om. Hörde på GW ikväll och ha tror nog på frikännande då det mesta verkar vara ett rent åsiktsbrott.
Är det aktuella giftet förbjudet att inneha?
Annars skall det bevisas att det var avsett för att döda rovdjur vilket nog blir svårt det också.
Citera
2020-09-27, 23:49
  #1751
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Rätta mig om jag har fel, men har man drivit upp en sågverkskoncern att innefatta över 1000 anställda med en bit över 5 miljarder i omsättning så vet i fan om man är trögtänkt...?

Ganska vassa advokater verkar de ha dock. Hedin har Sven Severin som inte är nån dumskalle. Den andra företagaren (Persson) har ju den välkände Thomas Martinsson. Kvinnan har nån Thomas Jönsson och Hedins anställde nån Göran Witt Strömer som inte jag hört talas om. Hörde på GW ikväll och ha tror nog på frikännande då det mesta verkar vara ett rent åsiktsbrott.
Är det aktuella giftet förbjudet att inneha?
Annars skall det bevisas att det var avsett för att döda rovdjur vilket nog blir svårt det också.


Hedin har uppenbarligen lite väl mycket sågspån i huvudet...

https://www.youtube.com/watch?v=sHpGR54n1dM

Skjut, Gräv o Tig (SGT) är ju det som gäller för den som är kriminell vargjägare.
Citera
2020-09-28, 10:30
  #1752
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Klart resurser skall spenseras på KH. Största uppviglaren för olaglig vargjakt i mellansverige. Sen att han råkar ha så mycket pengar att han dessutom går till motattack mot polis och åklagare när alla vet han är skyldig verkar inte så smart av honom. Det innebär att de aldrig kommer släppa honom, hur skulle det se ut om de la ner helt efter hans efterspel. Hade han vart smart hade han släppt detta helt efter de la ner förra gången och hade kunnat vart ute o jagat varg igen för länge sedan. Eller jaga? Förgifta menar jag.
Uppviglare?
Du menar att den som brukar yttrandefriheten för att idka påverkan är att anse som en brottsling?
Att öppet verka för en annan syn på vargstammen borde inte vara värre än att propagera för lägre hastigheter på vägarna, fler vindkraftverk, gratis tampax eller lägre skatt på snus.

Ju mer jag läser desto starkare blir mitt intryck att det handlar om "åsiktsbrottslighet", någon skall straffas för att framföra åsikter som inte ligger inom den snäva åsiktskorridoren.

Min åsikt om vargar är helt ointressant, A och O är fokus på yttrandefriheten med rätten att agitera för förändringar.

Hanteringen skrämmer mig och jag hoppas verkligen att Hedin, med sin finansiella kapacitet, tar en rejäl fight med myndigheterna då det i slutänden handlar om allas yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in