Citat:
Ursprungligen postat av
WallaceShawn
Tack!
Men efter ha läst igenom stämningsansökan blir jag fundersam. Är det "åsiktspolisen" som driver åtalet? Får vi inte längre tycka vad vi vill? Se punkt 8:
"Karl Hedins och medförfattares skrift Nytt initiativ i vargfrågan (Digitaldelgivning, sökväg: Karl Hedins dator/Lokal förvaltning/Mejl/Mejl4/Nytt initiativ i vargfrågan/) där det framgår att Karl Hedin skrivit att man kan välja två vägar till förändring varav den andra är "Den som vi nu beträtt" till styrkande av att Karl Hedin förespråkar illegal jakt och att det är Karl Hedin som har skrivit detta."
Är det förbjudet att ha denna åsikt?

Är det inte längre skillnad längre mellan att ha åsikter och att utföra handlingar? Vad säger grundlagen om åsiktsfrihet?
En annan punkt som får mitt hår att resa sig är punkt 4:
Bild av Robert Pettersons moblitelefon visande vilka samtal som förts på WhatsApp den 26 oktober 2018 (förundersökningsprotokoll s. 821) för att bevisa att samtal har förts som inte är avlyssningsbara till styrkande av att Karl Hedin velat säga saker till Robert som berört påstådd illegal jakt.
Jaha, om vi använder WhatsApp så betyder det att vi är kriminella för "åsiktspolisen" kan inte avlyssa WhatsApp!

Det betyder att det finns många kriminella i Sverige. Det är många som använder denna app. Skall dessa åtalas också? Vad blir det för brott för dessa? Också jaktbrott eller varför inte "Hets Mot Folkgrupp"? Det kan ju hända att n-ordet använts!
Vad är det för trams som åklagaren försöker bygga ett åtal på? Var är den döda vargen? Var är vittnen som sett en död varg? Var är vargens blodspår? Är det någon varg som saknas i vargreviret? Att försöka få någon fälld för att polisen inte lyckats avlyssna vad de sagt eller vad folk har för åsikter är sådant jag trodde de höll på med i diktaturer, inte i vårt land.
(OBS Det
fetlagda stavfelet i det citerade är inget jag infört, det får åklagaren stå för. Det här är ju text i en stämningsansökan, inte som detta, något inlägg på Flashback. Är resten av åtalet lika slarvigt behandlat? Skall vi gissa på dyslexi eller dålig kunskap om ordbehandlare och deras rättningsprogram? IG i svenska? Pinsamt!

)