2020-09-25, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja många svenskar tror att det är över, troligen kommer Sverige få se ökande +fall nu kommande veckorna.
Tegnell tycker väl att det är för få folk som har smittats nu och vill se ökning - för flockimmuniteten.

Skulle Tegnell uppenbara sig på presskonferens med munskydd på, kommer det göras väldigt, väldigt, många memes.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-25 kl. 18:32.
Citera
2020-09-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sluta ljug din Tegnellist.

Kolla våra grannländer och Tyskland t ex.

Det är ju klart att en intellektuell stormakt som Tyskland har mycket mer koll än Sverige. Men du väljer att tro på ljugande amatörer och lättviktare som Tegnell och Giesecke.

Ja i grannländerna ökar smittan kraftigt. Även i en stor del av övriga Europa gör den det.
Citera
2020-09-25, 18:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Ja i grannländerna ökar smittan kraftigt. Även i en stor del av övriga Europa gör den det.
I Sverige ökar det mer än i grannländerna och Tyskland (viktat per capita och antal test).
Citera
2020-09-25, 18:27
Medlem
Citat:
Sluta ljuga din Tegnellist.

Kolla våra grannländer, Tyskland,

Du har i ditt korta inlägg nämnt i princip de enda länder i Europa som har en teoretisk chans att hålla tillbaka smittan ngåorlunda fram till att kommer ett vaccin. Men ett år till, eller som absolut minst ett halvår, har svårt att se att det skulle fungera. Och som sagt, enbart vaccin räcker inte. Vi vet inte ens helt säkert om det någonsin kommer ett vaccin, även om det sannolikt gör det.
Citera
2020-09-25, 18:28
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007

Lille vän, den ökar i Sverige också. Vi har inte utlovad flockimmunitet i Stockholm. Men köp en plansch av Tegnell och sätt på väggen. Otroligt vad många minisossar vi har i det här landet som inte kan tänka självständigt.
Citera
2020-09-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Givetvis för att de haft striktare restriktioner och sedan lättat, då ökar smittan igen eftersom det finns en spridning och resande. När skolor öppnar och folk är tillbaka i arbete så ökar det igen överallt. Är inte det självklart?
Ja, eller hur lol. Det är ju så i alla länder. Alla länder som har haft lockdown.
Citera
2020-09-25, 18:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du har i ditt korta inlägg nämnt i princip de enda länder i Europa som har en teoretisk chans att hålla tillbaka smittan ngåorlunda fram till att kommer ett vaccin. Men ett år till, eller som absolut minst ett halvår, har svårt att se att det skulle fungera. Och som sagt, enbart vaccin räcker inte. Vi vet inte ens helt säkert om det någonsin kommer ett vaccin, även om det sannolikt gör det.
Jag kan nämna några länder till: typ hela Östeuropa.

Sluta upp med att sprida dina laissez-faire lögner. Folk dör pga av dem.

Hur fan kan du gå på vad den där Giesecke hävt ur sig? Ser du inte vilken empatiskt störd amatör han är!? Har du inte noterar hur mycket fel han har haft?
Senast redigerad av Madagascar 2020-09-25 kl. 18:34.
Citera
2020-09-25, 18:32
Medlem
Vad är chansen att skolorna stängs, tror ni?
Citera
2020-09-25, 18:35
Medlem
Citat:
I Sverige ökar det mer än i grannländerna och Tyskland (viktat per capita och antal test).

Hur viktar man för antalet test ?
Citera
2020-09-25, 18:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag är absolut inte den som vill ha hårdast restriktioner, snarare tvärtom, men just den biten tycker också jag att vi kan skjuta på en månad till, nu när det är en rejäl smittspridning. Visserligen, tror jag iallafall, av en lindrigare variant än den vi hade i våras, men för dementa Agda kan även nuvarande versionen av viruset vara direkt livshotande.

Jag instämmer nog där. Synd att de inte öppnade för besök i somras. Då hade de kunnat hindra det nu, istället för tvärtom.
Citera
2020-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Bolaget hade max gräns när det var som värst.

Varför packa folk när smittspridningen ökar?

Care to eksplain?
Min poäng är att det är underförstått att man inte oroar sig för covid, om man går till systemet under rusningstid på en löningsfredag. Det är den mest packade timmen på hela månaden. Om man inte vill trängas så måste man gå dit en annan tid.

Jag har inga problem med att du går dit, men du borde insett att det skulle vara tjockt med folk.
Citera
2020-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Jag kan nämna några länder till: typ hela Östeuropa.

Sluta upp med att sprida dina laissez-faire lögner. Folk dör pga av dem.

Hur fan kan du gå på vad den där Giesecke hävt ur sig? Ser du inte vilken empatiskt störd amatör han är!?

Tror du på allvar att det går att hålla smittan tillbaka ett halvår som absolut, absolut minst? När Frankrikes kurva över smittade i princip ser ut som eifeltornet. Hollands gör det ännu tydligare. Och tycker du att det är värt det, när dödligheten sannolikt är 0,25% som absolut max, sannolikt lägre.

EDIT: Och säg att det inte kommer ett vaccin, att vaccinprojekten om ett år fortfarande står och stampar. Kommer du då fortfarande propagera för lockdowns i väntan på vaccin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in