Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 17:58
Medlem
olasvenssons avatar
Kan man överlåta sitt Flashback konto (inloggning) till barn och barnbarn. Egentligen borde det vara "olagligt" i dessa tider (när inte ens ordet neger är lagligt så borde allt vara olagligt). Men säg att mina barn och barnbarn tar över mitt konto för all evighet - och skriver under mitt namn på Flashback. Hur ställer sig Flashback till det?

Moderator kan flytta tråden om den ligger i fel klass.
Senast redigerad av olasvensson 2020-08-15 kl. 18:02.
Citera
2020-08-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kan man överlåta sitt Flashback konto (inloggning) till barn och barnbarn. Egentligen borde det vara "olagligt" i dessa tider (när inte ens ordet neger är lagligt så borde allt vara olagligt). Men säg att mina barn och barnbarn tar över mitt konto för all evighet - och skriver under mitt namn på Flashback. Hur ställer sig Flashback till det?

Ja, tråden ligger helt fel. Och varför skulle Axelsson ens bry sig?
Citera
2020-08-15, 18:06
Moderator
Gordon Blixts avatar
Juridik -> Flashback

/Mod
Citera
2020-08-15, 18:09
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
när inte ens ordet neger är lagligt
Dumheter.
Citat:
Men säg att mina barn och barnbarn tar över mitt konto för all evighet - och skriver under mitt namn på Flashback. Hur ställer sig Flashback till det?
Följer användarkontot regelverket så är vi nöjda.
Citera
2020-08-15, 18:30
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Den stora frågan är varför olika personer skulle vilja samsas på ett konto när möjligheten finns att skaffa ett eget? Som jag ser det är det opraktiskt och som upplagt för att konflikter ska blossa upp.

Däremot kan jag inte hitta något i regelverket som förbjuder det hela så det torde vara tillåtet.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-15 kl. 18:33.
Citera
2020-08-15, 18:50
Medlem
Dempa19s avatar
Jag har själv planer på att låta mitt konto gå i arv, så att det kan fortsätta leva vidare trots att jag har gått bort. Kul att se att man inte är helt ensam.
Citera
2020-08-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag har själv planer på att låta mitt konto gå i arv, så att det kan fortsätta leva vidare trots att jag har gått bort. Kul att se att man inte är helt ensam.
Men det gäller ju för arvtagaren att kolla posthistoriken innan. Alltså så att man inte framstår som ett groddjur eller något annat som ingen vill veta av.
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-08-15 kl. 19:20.
Citera
2020-08-15, 19:28
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Men det gäller ju för arvtagaren att kolla posthistoriken innan. Alltså så att man inte framstår som ett groddjur eller något annat som ingen vill veta av.

Helt enig, det vill man ju se till att undvika. För svaret på frågan ”Vem fan gillar groddjur?” är ju — vilket de flesta vet — INGEN.
Citera
2020-08-16, 10:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är ju inga konstigheter. Det är ju bara ett anonymt konto och ingen vet vem eller vilka som står bakom.

Det är inga konstigheter om flera använder samma konto så länge som inget inlägg, skrivet av än vem det vara må, bryter mot reglerna. Det finns de som vid regelbrott försökt skylla ifrån sig på att "brorsan lånade kontot" och liknande, men det fungerar självklart inte.

Jag blir mest orolig för dina barn här. Ska de behöva läsa allt trams och skit du skrivit?
Citera
2020-08-16, 15:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Flashbacks regelverk är ju inte inskrivet i lagen så olagligt kan det ju aldrig bli att överlåta ett flashbackskonto.
Så länge man inte överlåter ett konto till någon under 18 så att det blir brott mot regel 2.03 så vad skulle problemet vara?
Det man bör tänka på är ju att du riskerar att bli avstängd om dina barn begår regelbrott t ex är underåriga eller tramsar när dom är inloggade på ditt konto.
Citera
2020-08-16, 15:29
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Flashbacks regelverk är ju inte inskrivet i lagen så olagligt kan det ju aldrig bli att överlåta ett flashbackskonto.
Så länge man inte överlåter ett konto till någon under 18 så att det blir brott mot regel 2.03 så vad skulle problemet vara?
Det man bör tänka på är ju att du riskerar att bli avstängd om dina barn begår regelbrott t ex är underåriga eller tramsar när dom är inloggade på ditt konto.
Äh, tidsperspektivet Jonas, tidsperspektivet.
Det är väl bara då att vänta på nästa amnesti?
Citera
2020-09-24, 19:19
Medlem
Men varför? Ni som vill det, tror ni att ni bir odödliga på det viset? Eller att någon skall bli imponerad över att kontot funnits så länge? Kanske tror ni att någon sitter och håller koll och för anteckningar över era inlägg - en news flash för er: absolut ingen bryr sig om era konton eller hur länge de funnits.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in