2020-09-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Trist för Milan. Mycket pengar upp i rök.
Vad är det nu de brukar skandera när någon fotbollsspelare ligger för döden på planen? Just det, ”Köp en ny!”.
Det är bara pengar.
Citera
2020-09-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej de har knappast varit hälsosamma. De kan ha druckit mycket mjölk och/eller läsk vilket försämrar immunförsvaret avsevärt. Rökt, ätit mycket skräpmat etc.
Ja0 imbecill-babbe, din idol och babbe-bruscha Zlatan har druckit mycket mjölk och läsk, ätit skräpmat etc.

https://www.svt.se/sport/fotboll/uppgifter-zlatan-ibrahimovic-har-testats-positivt-for-coronaviruset
Citera
2020-09-24, 18:41
Medlem
Finner det rätt förbryllande att regeringen går stick i stäv mot FHMs tankar kring utökandet av antalet personer på evenemang.
Citera
2020-09-24, 18:43
Medlem
Next two weeks will be interesting times. R0 should spark exponential growth by that point — the increase is beginning already after circling around R0= 0.9 - 1.1.

Opening things like elderly homes, schools and raising the event max will lead to bad times.
Citera
2020-09-24, 18:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Vinguden igen, hej och jag håller med dig!
Haha! Vårt förra möte blev inte så bra vilket började med att jag skrev ett halvt som halvt trollinlägg för att se reaktionerna. Men nu känner vi varandra och jag kommer inte att missa dig i vare sig den här eller andra trådar

Jag står någonstans i mittenfållan och tycker inte att vi ska ha stenhårda regler, men tycker heller inte att vi ska slappna av, vilket jag ser tendenser till nu när hösten kommit igång på allvar. Covid 19 är absolut inget jag vill ha, men jag försöker ändå leva hyggligt normalt, jobba på, men försöka hålla avstånd och begränsa de sociala kontakterna. Jag har ohyggligt svårt att förstå att folk nödvändigtvis måste åka på solsemestrar bara för att det blivit tillåtet eller gå på tillställningar med ibland hundratals personer. Men jag ser gärna att samhället fungerar i så stor utsträckning det är möjligt och där vilar det personliga ansvaret stort hos oss själva.
Citera
2020-09-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det finns alltför många rapporter om folk som blivit svårt sjuka i covid 19, även fullt friska människor. Därför blir jag lite upprörd när folk tar alltför lätt på smittan och sjukdomen och ser det som en vanlig influensa. Det är respektlöst. Jag känner inte jättemånga som fått covid -19, men flera av dem, fullt friska i övrigt, säger att Covid 19 är inget man vill ha. Nu har de klarat sig bra och återhämtat sig utan men såvitt jag vet, men man bör verkligen ha respekt för sjukdomen. Det vore därför klädsamt om några i tråden slutar ta lätt på sjukdomen och inser att de själva eller någon anhörig kan drabbas, även om de till synes är pigga och friska innan.

Det är du som är respektlös mot influensan
Jag känner en kvinna som låg nedsövd i två veckor pga influensa, 40 år gammal och frisk innan infektionen. Influensa är minst lika farlig, troligtvis värre. Men inte fan sa du nåt tidigare influensasäsonger, eller hur?

Detta är en masspsykos, som tur är börjar folk inse att covid19 är trams. Upp till 70 år är det 99.99% överlevnadsgrad. Släpp hysterin.
Citera
2020-09-24, 18:46
Medlem
Kan man ha barn på hockey? Typ 2000 pers istället för en begränsning på 50 pers?
Citera
2020-09-24, 18:46
Bannlyst
Äldreboenden.

Inga besök/besök utomhus.

Testning av personal varje dag.

Upphandla 50 helmasker till omvårdnad/nära kontakt.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-24 kl. 19:28.
Citera
2020-09-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Next two weeks will be interesting times. R0 should spark exponential growth by that point — the increase is beginning already after circling around R0= 0.9 - 1.1.
Jasså ja. Är du tillbaka lagom till höstmörkret? Du är ju känd för att ha fullständigt fel i alla dina utläggningar så i något avseende känns det extremt betryggande när du spekulerar kring tillväxttakten.
Citera
2020-09-24, 18:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du ljuger. Finns ingen anledning att lita på något anonymt Flashback troll.
Jag bor i storstan. Och det sats gym jag var på är proppfulllt. Likaså butikerna. Gamla rör sig ute som vanligt med sina rullatorer.
Jag gav er ett tips. Att besöka antennvägen i Tyresö. Där finns en boule plan. Där hela Tyresös pensionärselit träffas varje dag. För att spela boule på en liten grusplan ett stenkast från Lidl. Ett femtiotal pensionärer från PRO, utan masker och distansering. Dom är där under förmiddagen för alla som vill titta. 65-90 år gamla.
Du är ett sinnessjukt lögnaktig as. Inget annat.
Alla kan med egna ögon få bevis för det jag skrev.
Dina lögner rör sig bara uppe i någon verklighetsfrånvända sinnessjuk galning huvud.

Det räcker att ta sig en titt på din posthistorik för att inse att du borde sitta inspärrad, om du inte redan gör det?

Istället för att spendera värdefull tid på flashback och skriva ignoranta inlägg borde du se till att gå ut grundskolan med godkända betyg, framförallt i svenska!

Att du inte har begripit någonting av denna pandemin säger ju faktiskt inte så mycket, du verkar ju i det närmaste efterbliven.

Det är ju bra för dessa äldre människor att de är ute och spelar boule? De har ju fått lida enormt under alla dessa månader de varit tvugna att isolera sig.🙋🏼‍♀️
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-24 kl. 18:55.
Citera
2020-09-24, 18:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Ett barn? Hur gammal? Har du någon annan källa där man kan läsa mer?
Du kan ju titta på PK från idag, där nämner Tegnell detta.
Citera
2020-09-24, 18:52
Moderator
Chantres avatar
Varför lyssnar inte regeringen på experterna?

Regeringen höjde inte gränsen för allmänna sammankomster från 50 till 500 deltagare.

Anders Tegnell har uttalat sig till GP, där han säger att en sådan ökning inte skulle behöva betyda en större risk – om man följer de strikta reglerna.

– Kan man öka gränsen med de här väldigt strikta regelverken vi pekar på, med sittplatser och ordning och reda vid in- och utgångar till exempel, så ska det inte behöva öka risken väsentligt, säger han till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/presskonferens-om-coronalaget-nya-siffror-fran-folkhalsomyndigheten/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in