2020-09-24, 14:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Fallen ökar igen, nu måste Folkhälsomyndigheten göra något!

Sverige
+3 döda
+2 iva
+535 fall

Finland
+0 döda
+0 iva
+91 fall

Danmark
+2 döda
+0 iva
+559 fall

Norge rapporterar senare.
Jag upprepar mig från igår: Stäng bron!
Citera
2020-09-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Höga tal för nya smittade, ser inte bra ut detta, men kanske är viruset snällare och vi går inte mot ökade dödstal. Det ser ganska konstant ut. Hade hoppats på bättre men social distansering verkar inte längre fungera, allting är infekterat, kontanter, dörrhantag, bussar och tågkupéer, AVGÅ NÅGON.

Förfärligt att det går så dåligt i Danmark, men det är ju mer tättbefolkat än Sverige. Give me a break.

Danmark är inte mer tätbefolkat. Är du en av de som räknar befolkningstät som total befolkning/total area?

Bara att acceptera. Dags att stänga gränserna mot Danmark nu. Det är deras egna måttstock.
Citera
2020-09-24, 14:10
Medlem
Citat:

Danmark
+2 döda
+0 iva
+559 fall

Norge rapporterar senare.

-1 på intensiv.

22 nyindlagte

53885 prøver (23420 førstegangstestede)
Citera
2020-09-24, 14:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Jag har under lång tid sagt att det kommer att dra iväg i oktober-november, vi får se vad som händer men jag skulle bli mycket angenämt överraskad om så inte sker.
Citera
2020-09-24, 14:13
Medlem
Citat:
Höga tal för nya smittade, ser inte bra ut detta, men kanske är viruset snällare och vi går inte mot ökade dödstal. Det ser ganska konstant ut. Hade hoppats på bättre men social distansering verkar inte längre fungera, allting är infekterat, kontanter, dörrhantag, bussar och tågkupéer, AVGÅ NÅGON.

Förfärligt att det går så dåligt i Danmark, men det är ju mer tättbefolkat än Sverige. Give me a break.
Samtidigt testar Danmark mest i världen förutom monaco, färöarna osv.
https://i.imgur.com/wSXKx5b.png
Citera
2020-09-24, 14:13
Medlem
Citat:

Vetefan om det är så mycket mer tätbefolkat om man ser till vart folk faktiskt bor.
Vi har ju inte så speciellt många uppe i fjällen. Dvs typ halva vårt land.

95 inlagda i Danmark nu. Hoppas dom får ordning på detta så snart det bara går.

Börjar se riktigt illa ut överallt. Att Sverige skulle komma undan var väl ingen som egentligen ingen som trodde..
Citera
2020-09-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har under lång tid sagt att det kommer att dra iväg i oktober-november, vi får se vad som händer men jag skulle bli mycket angenämt överraskad om så inte sker.

Jag, som sedan första fallet sagt att detta inte går att stoppa, är i sanning en riktig profet.
Citera
2020-09-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Mmm.

Skåne ser faktiskt ut som att det stabiliserat sig lite. Hoppas det håller i sig. Dock vore en stängning av bron en god idé just nu, för båda sidor alltså.
Folk ska fan hålla sig hemma! Inte åka till varesig Köpenhamn eller Malmö åt något håll.
Citera
2020-09-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vetefan om det är så mycket mer tätbefolkat om man ser till vart folk faktiskt bor.
Vi har ju inte så speciellt många uppe i fjällen. Dvs typ halva vårt land.

95 inlagda i Danmark nu. Hoppas dom får ordning på detta så snart det bara går.

Börjar se riktigt illa ut överallt. Att Sverige skulle komma undan var väl ingen som egentligen ingen som trodde..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_Nordens_st%C3%B6rsta_t%C3%A4torter

Danmark är absolut inte mer tätbefolkat.
Citera
2020-09-24, 14:16
Medlem
Citat:

Tycker du att vi bör stänga gränserna mot nordens paria?
Citera
2020-09-24, 14:17
Medlem
Citat:

Men de slår oss i Nya fall, inlagda och inlagda på iva.
Citera
2020-09-24, 14:17
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Bindvävsknuta har jag haft under ena foten i flera år,..går att operera bort, men kommer tbx till 99 %(enligt den läkare), nu har jag även fått en under andra foten. Kan sätta sig vart som helst i kroppen om man har otur.

Jo, men det är speciellt illa i lungorna, eftersom de blir stelare - mindre elastiska - och det kan vara livsfarligt när det når en viss nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in