2020-09-22, 13:47
Medlem
VanDogs avatar
Tingsryd är ingen bonnaort.
För övrigt väldigt vackert och idylliskt i södra Småland, norra Blekinge. Trevliga oftast hederliga människor och ett lugnare tempo. Sergels Torg i Stockholm är däremot ett helvete.

De gamla slagsmålen på dansbanan för i tiden (som vissa är inne på) var oftast 2 personer som slogs om någon brud. Alkoholen gjorde sitt och fighten var oftast sjysst.
Vännerna till de som slogs blandade sig i om det gick för långt. I större delen av Västvärlden tycker vi att det är förbannat fegt när tre personer ger sig på en. "Fair play"
I U-länder är det tvärtom. Stening av en kvinna i en grop säger en del om mentaliteten och brutaliteten, eller att kroppsdelar från en albinos ger tur ock lycka. Jag får kalla kårar när jag tänker på att en del av dessa primitiva varelser befinner sig i Sverige. Och att vissa verkar tro att de skall bli en tillgång inom åldringsvården.
Raggare skriver vissa. Växte själv upp när detta fenomen var vanligare.
Fullständigt ofarliga om man inte själv kom i konflikt. Dessutom jobbade nästan alla.
Citera
2020-09-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Garanterat tyskar, de är fan inte rediga i huvet de jävlarna. Det hinner knappt bli maj innan de dyker upp i Tingsryd och runt omkring i Småland. Och så stannar de till långt in i oktober!

De går omkring och pratar med varandra på sitt egna språk så man inte förstår något vad de säger. Köper upp varenda liten stuga de hittar gör de och tränger ut svensken. Hemskt har det blivit. Och dansken är nästan lika illa. Holländarna har bara ytterligare spätt på floden av inkräktare!

Jag ger mig fan på att det är brott mot allemansrätten inblandat i den här händelsen. Eller kanske hästar på nåt vänster. Det vet man ju hur tyskar är, de snor hästar direkt ur hagen och trycker in i husbilen. Sen ritualmördar de det stackars djuret på en vändplats långt ute i skogen!

Alternativt byter man ut nämnda folk mot tre andra som börjar på A istället, samtliga "långtidsturister" och från utanför Europa. Sedan byter man ut några detaljer och så är vi nästan hemma.
Glöm inte att det är svenskar som säljer husen till garparna!
Citera
2020-09-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Just hemkommen från jobbet och ser att flashback ännu inte löst det här fallet.

Det borde väl finnas fb-Tingsrydare som hört något skvaller tycker jag.

Eller har föräldrarna ångest med skuldkänslor och sagt åt ungarna att knipa :

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/07/63/index.html
Självfallet svenskhatande muslimer med knivar som slagit till. Etablissemanget jublar, typ Mona Sahlin: Sverige har ju ingen kultur!
Citera
2020-09-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Har du lite koll på Linneryd? Fick höra häromdagen att det finns lite mer suspekta människor där.

Inte nån direkt koll. Men jag såg på "Grannsamverkan Linneryd" att en äldre dam med rullator hade blivit nedslagen i samhället för några dar sedan.
Inget är heligt längre.
Citera
2020-09-23, 08:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32aringen
Inte nån direkt koll. Men jag såg på "Grannsamverkan Linneryd" att en äldre dam med rullator hade blivit nedslagen i samhället för några dar sedan.
Inget är heligt längre.
Jodå. Muslimerna.
Citera
2020-09-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Slagsmål bröt ut under en fest på en bygdegård i Tingsryd. Okända dök upp och tillhyggen användas. Flera skadade och polisen tillkallades:

Misshandel på stor bygdegårdsfest – flera till sjukhus
Vid 00.30-tiden natten mot söndag larmades polisen till en stor fest på en bygdegård i Tingsryd.

På platsen hittades fem skadade personer, varav tre fördes till sjukhus med ambulans.

– De ska inte ha slagits med varandra utan blivit attackerad av för dem okänd person eller personer, säger Evelina Olsson, presstalesperson på polisen region Syd.

Omfattningen på skadorna är okända. Alla de skadade är män mellan 17 och 21 år. Enligt polisen ska tillhyggen ha använts, bland annat ett knivliknande föremål.

– Det var massvis med folk på festen, unga människor. Det exakta förloppet är just nu lite oklart och vi håller på att samla in information och utreda vad det är som har hänt och föranlett detta, säger Evelina Olsson.

Polisen har upprättat tre anmälningar om grov misshandel, samt två gällande misshandel.

Ännu har ingen misstänkt gripits.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/braak-paa-bygdegaardsfest-flera-skadade.bwP1FFHgm

Vad tror ni? Är det här ett av de alla drängslagsmålen vi ser nuförtiden runt om i Sverige? Då bonddrängar som Erik, Lasse och Petter slås om jäntorna på bygden.
/ Det brukar vara så med för mycket Testosteron alkohol samt du tar "min" tjej min fast egentligen Olles tjej fru + ett antal olika varianter samt slutligen håller du på Bajen alla borde hålla på Djurgården.
Citera
2020-09-23, 12:45
Medlem
kauwts avatar
Vem försöker du lura?
Tingsryd är definitivt en bonnaort.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
För övrigt väldigt vackert och idylliskt i södra Småland, norra Blekinge. Trevliga oftast hederliga människor och ett lugnare tempo. Sergels Torg i Stockholm är däremot ett helvete.

De gamla slagsmålen på dansbanan för i tiden (som vissa är inne på) var oftast 2 personer som slogs om någon brud. Alkoholen gjorde sitt och fighten var oftast sjysst.
Vännerna till de som slogs blandade sig i om det gick för långt. I större delen av Västvärlden tycker vi att det är förbannat fegt när tre personer ger sig på en. "Fair play"
I U-länder är det tvärtom. Stening av en kvinna i en grop säger en del om mentaliteten och brutaliteten, eller att kroppsdelar från en albinos ger tur ock lycka. Jag får kalla kårar när jag tänker på att en del av dessa primitiva varelser befinner sig i Sverige. Och att vissa verkar tro att de skall bli en tillgång inom åldringsvården.
Raggare skriver vissa. Växte själv upp när detta fenomen var vanligare.
Fullständigt ofarliga om man inte själv kom i konflikt. Dessutom jobbade nästan alla.
Citera
2020-09-23, 13:28
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Vem försöker du lura?
Tingsryd är definitivt en bonnaort.
Tack för ditt bidrag till tråd diskussionen .
Stockholmsperspektiv? De brukar ju även kalla Malmöbor för bönder.
Lura är väl att ta i. Tingsryd är vad det är, en kommun, med därtill hörande samhällsfunktioner.
Tror de flesta kan använda Wikipedian och konstatera det.
Däremot är Bonnaort ett negativt skällsord, som säger en del om ditt förakt för övriga Sverige.
Har du själv varit i Tingsryd?
Citera
2020-09-23, 21:43
Medlem
stilichos avatar
Har själv hört via bekants bekant som var närvarande att det var en privat fest med lokala ungdomar som blev oprovocerat angripen av 15-20 skogstokiga araber.

"Oprovocerat" tolkar jag som att min källa inte kände till någon tidigare relation mellan angriparna och festdeltagarna och därför uppfattade det som oprovocerat, en uppfattning som rimligtvis delas av de flesta vettiga människor. Det utesluter inte att det finns någon bakgrundshistoria som vi inte känner till. Det är tvärtom troligt. Men om inte huvudrollsinnehavarna själva väljer att berätta om den lär vi aldrig få veta något om det.

"Araber" ska i sammanhanget ses som en eufemism för någon sorts bruna migranter, antagligen syrier men varken afghaner eller ens afrikaner kan uteslutas.
Citera
2020-09-23, 22:04
Medlem
kauwts avatar
Ja.

Citat:
Lura är väl att ta i. Tingsryd är vad det är, en kommun, med därtill hörande samhällsfunktioner.
Däremot är Bonnaort ett negativt skällsord, som säger en del om ditt förakt för övriga Sverige.
Citera
2020-09-23, 22:12
Medlem
Citat:

Ja. Och det är bönder som bor där. Inget snack om saken. Men till skillnad från nästan varje liten ort så lever orten tack vare Börjes.
Citera
2020-09-24, 01:44
Bannlyst
Citat:

Haha, men jo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto