Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Till skillnad från många skribenter här, så har jag ganska så högt förtroende för Tegnell. Självklart fanns det brister, särskilt i början, men nu är FHM en större grupp än Tegnell. Ogillar fixeringen vid honom.
Har du arbetat i skyddsutrustning någon gång? Vet du hur omständigt det är att ta på sig den på rätt sätt? Även ett simpelt munskydd måste hanteras på rätt sätt. Så ja, det kan vara en falsk trygghet för många människor.
När det gäller fixeringen på Tegnell tror jag han har mycket själv att skylla. Han har liksom bäddat för det. Att vara med i en talkshow mitt i pandemin och tala ut i tidningarna om att hans mamma dog när han var ung är liksom lite osmakligt. Liksom att sia så mycket om framtiden när den är ovis och så ofta få fel. Kom du inte ihåg när hans semester var slut. Det gick inte många dagar fören han var topp nyheter både i Norge och i Sverige efter ha uttryckt förhoppningar att Sverige skulle klara sig bättre en Norge till hösten Det är ok att hoppas att sitt land ska klara sig bra men var han tvungen att blanda in Norge. Det hade väl räckt om ha sa att han hade förhoppningar att Sverige skulle klar sig bättre en andra länder till hösten. Tegnell är helt klart ett kapitel för sig. Men det är klart han är inte hela FoHM även om jag tror att hans ord där väger tungt.
Nej jag har aldrig arbetat i den slags skyddsutrustning och på det sättet man gör inom sjukvården i dessa situationer. Jag har arbetat med giftiga ämnen och då är man också försiktig. Kläderna får inte tas av utanför det speciella rum och plastas in där för att sedan rengöras säkert. Och gasmask naturligtvis. Men som miljöfanatiker som jag är vill jag helst arbeta med naturliga och inte giftiga material. Sedan har jag liksom de flesta någon gång slipat något och då använder man ju skydd.
Jag såg en film gjord för vanligt folk nu som visade hur man tog av och på ett munskydd säkert. Kan tänka mig alla över 10 år och någorlunda intelligens ganska snabbt kan lära sig det. Med tanke att de flesta kan lära sig köra bil borde man ju rimligtvis anta att de flesta kan lära sig ta av och på ett munskydd.