Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Fast det är ju rätt stor skillnad på att vara hemma med sin bekräftat covid-smittade partner, och sånt som ni driver i tråden. Som att stänga förskolor och hela grundskolan i förebyggande syfte.
T.o.m. jag tycker det är vettigt att hålla sig hemma när ens barn eller partner har bekräftad covid. Det är ju en väldigt träffsäker åtgärd som bara påverkar de närmast sörjande.
Så länge det krävs att man har ett positivt covid-test är det inget uppseendeväckande. Men det finns väl också en och annan galning i tråden som fantiserar om att de snart ska få stänga in hela familjen i sin nyinredda Fritzl-källare, utan så mycket som ett covid-test. Det kommer inte hända.
Ja, att hela familjen håller sig hemma om en är bekräftad smittad, känns helt rimlig. Faktiskt har det varit en miss under våren och jag är förvånad att man inte infört detta tidigare.
Jag är mer rädd att man nu ska stänga gymnasieskolor igen, kanske t om grundskolor.
Vissa verkar ha en längtan efter att bli insvetsade och att militär ska patrullera på gatorna. Helt obegripligt.