Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det finns ju andra vaccintillverkare, som använder de beprövade metoderna. De kunde ha fått corona-stödet i stället. För övrigt är ett par sådana konventionella (proteinbaserade respektive attenuerade) coronavaccin också på gång, men de kommer inte att räcka åt alla på en gång. Här i Sverige har vi storkontrakt på RNA-vaccinet från Astra-Zeneca (6 miljoner doser, eventuellt 8, och varje person behöver två doser - så mellan 3 och 4 miljoner svenskar kommer att injiceras med detta), och det är väldigt olyckligt.
Faktum är, att jag tror att nazistkärringarna och samhallarna skulle kunna tota ihop något fungerande, om de bara gavs resurserna!

Ett konventionellt vaccin ÄR inte så svårt att framställa, och särskilt inte om det ska administreras i närtid och inte behöver hålla för lagring. Det gjordes ju redan på 1700-talet för första gången. Och även om det nya coronaviruset är nytt, så är det inget MYSTISKT med det. Det kommer inte från yttre rymden - det funkar som alla andra coronavirus, och våra immunreaktioner på det också.
Men vad bra, då löser det ju sig. Eftersom det är så oerhört enkelt att det inte kräver någon expertis att ta fram så kommer ju några av de vaccinkandidater som har mer "traditionell" inriktning att lyckas och visa på både en god effektivitet, moralkonservativ värdegrund samt påminna om fornstora dar.
Du får ursäkta mig, jag skall upp till mitt jobb där jag och några kompisar har startat en ekonomisk förening i en källarlokal för att bygga en fusionsreaktor. Vi säljer lotter för att finansiera det, vill du köpa en? Du kan vinna en ask Marabou eller två biljetter till nästa års storsjöyra.