2020-09-22, 16:37
Medlem
Knullkungens avatar
https://sverigesradio.se/artikel/7558357

"EU satsar mer och mer pengar på att stärka sin yttre gräns för att stoppa flyktingar och migranter. I morgon presenterar EU-kommissionären Ylva Johansson sitt förslag till en ny gemensam migrationspolitik för Europa.
Hittills har länder och partier inte lyckats komma överens och nu väntar nya förhandlingar om att skapa asylläger vid den yttre gränsen för att snabbare kunna avvisa ekonomiska migranter och att stärka relationerna med grannländer utanför EU. Samtidigt fortsätter fler människor att komma till Europa.
Vår migrationskorrespondent Alice Petrén rapporterar från gränsen mellan Italien och Frankrike vid Rivierian."

"Jag är IT-tekniker säger Zeid. Jag är utbildad kock, säger Mohammed. Men i Algeriet finns inga pengar, inga jobb och de med makt och som styr landet är lata, korrupta och usla.

I Marseille väntar släktingar på dem, men åtminstone Zeid skulle vilja komma till Tyskland - ett land som jag hör många asylsökande drömma om. Sverige däremot är de totalt ointresserade av, det verkar vara som Algeriet - inga jobb och korrupt, säger de."

Håller bilden av Sverige på att förändras?
Senast redigerad av Knullkungen 2020-09-22 kl. 16:47. Anledning: Lade till länk
Citera
2020-09-22, 16:40
Medlem
Amazon-mannens avatar
Och länken där detta utdrag kommer ifrån?
Citera
2020-09-22, 16:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Och länken där detta utdrag kommer ifrån?

https://sverigesradio.se/artikel/7558357
Citera
2020-09-22, 16:44
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Eller så vill Alice Petrén att det ska verka som att migranter inte vill till Sverige, SR's migrationskorrspondent har en egen agenda.
Citera
2020-09-22, 16:49
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"EU satsar mer och mer pengar på att stärka sin yttre gräns för att stoppa flyktingar och migranter. I morgon presenterar EU-kommissionären Ylva Johansson sitt förslag till en ny gemensam migrationspolitik för Europa.
Hittills har länder och partier inte lyckats komma överens och nu väntar nya förhandlingar om att skapa asylläger vid den yttre gränsen för att snabbare kunna avvisa ekonomiska migranter och att stärka relationerna med grannländer utanför EU. Samtidigt fortsätter fler människor att komma till Europa.
Vår migrationskorrespondent Alice Petrén rapporterar från gränsen mellan Italien och Frankrike vid Rivierian."

"Jag är IT-tekniker säger Zeid. Jag är utbildad kock, säger Mohammed. Men i Algeriet finns inga pengar, inga jobb och de med makt och som styr landet är lata, korrupta och usla.

I Marseille väntar släktingar på dem, men åtminstone Zeid skulle vilja komma till Tyskland - ett land som jag hör många asylsökande drömma om. Sverige däremot är de totalt ointresserade av, det verkar vara som Algeriet - inga jobb och korrupt, säger de."

Jag börjar med att länka till radioinslaget ifråga https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7558645 OBS det nedre inslaget av de två på sidan OBS som jag gissar är ett försök från PK-media att invagga politiker och befolkning i en känsla av att vi inte behöver strama åt migrationspolitiken eftersom ingen vill till Sverige i alla fall. PK-media har duperat svenskar med framgång i decennier.
Citera
2020-09-22, 16:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Skitsnack.com

Sen när de släpat sig till första socialkontoret och blir överöst med bidrag så låter det nog helt annorlunda .

Älskar sossarnas propagandaorgan som nu kör en klassisk floskel.
Citera
2020-09-22, 17:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Jag börjar med att länka till radioinslaget ifråga https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7558645 OBS det nedre inslaget av de två på sidan OBS som jag gissar är ett försök från PK-media att invagga politiker och befolkning i en känsla av att vi inte behöver strama åt migrationspolitiken eftersom ingen vill till Sverige i alla fall. PK-media har duperat svenskar med framgång i decennier.

AMEN !!

Kunde inte formulerat det bättre

Propagandasvammel från sossarnas lilla lakejer .
Citera
2020-09-22, 17:06
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Eller så vill Alice Petrén att det ska verka som att migranter inte vill till Sverige, SR's migrationskorrspondent har en egen agenda.

Visst har hon det.
Men en Algerier eller Tunisier kan sällan eller aldrig få asylstatus i sverige.
Utan asylstatus så öppnas inte kranen med lägenhet, och livslångt försörjningstöd.

För deras del handlar det om att få visa /arbetstillstånd eller ta sig till EU och jobba svart.
Eftersom Nordafrikaner är Fransktalande är det främst till Frankrike/Belgien dom söker sig.
Citera
2020-09-22, 17:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
AMEN !!

Kunde inte formulerat det bättre

Propagandasvammel från sossarnas lilla lakejer .

Exakt. Givetvis är dessa invällare så högutbildade och kommer börja arbeta och betala skatt omgående, så snart de kommer över gränsen - enligt regimmedia. Har vi inte hört den lögnen förut, någon gång?
Citera
2020-09-22, 18:38
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Nej, invandrare som vill göra rätt för sig lockas nog inte i någon större grad till Sverige. Att här inte finns några jobb och att korruptionen är omfattande bekymrar inte den som har tänkt leva på bidrag.
Citera
2020-09-22, 18:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så en IT-tekniker och en kock får för sig att flytta till EU, men skiter i att göra som normala människor och göra det på laglig väg. Antingen är de värdelösa på sina jobb, eller så ljuger de.
Citera
2020-09-22, 19:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall

Detta. Är vad det handlar om från skitmedias sida. De manipulerar alltid folket, i varenda fråga ur varenda vinkel.

De ska hatas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in