2020-09-16, 13:19
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Kristusrockarna har släppt nytt. Är lite sen på bollen dock.

Reverorum ib Malacht - Vad Är Inte Sju Huvud?
Citera
2020-09-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Kristusrockarna har släppt nytt. Är lite sen på bollen dock.

Reverorum ib Malacht - Vad Är Inte Sju Huvud?

Såg nu att Dödfödd släppte ett album 2019. Nån som har ett utlåtande om detta? Älskar deras gamla grejer men detta är såklart en potentiell besvikelse.
Citera
2020-09-17, 10:55
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Såg nu att Dödfödd släppte ett album 2019. Nån som har ett utlåtande om detta? Älskar deras gamla grejer men detta är såklart en potentiell besvikelse.

Jag är inte så värst inlyssnad i Dödfödds tidigare material, men Stigma har en jävligt skön ljudbild.
Dödfödd - Stigma
Citera
2020-09-18, 11:48
Avstängd
NotDeads avatar
Det behöver inte vara svårare än det ''första'' (går väl diskutera vem som var först med vad) men blir man refererad till ''The Godfather of death metal'' så går det inte att komma undan hur jävla bra och teknisk man är.

Pratar ju självklart om Chuck Schuldiner och hans band Death. Bara bandnamnet är bland det bästa jag hört. Tänk att man är så tidig med namn att man kan använda just det?

Ett utav få band som kan skryta med att dom inte har ett enda dåligt album. Scream Bloody Gore är just vad det är. Och sedan blir det bara bättre och bättre. Finns en skiva för varje tillfälle. Och chucks röst, jösses kerstin..

Är detta något man missat på något sätt så låt mig hjälpa till med låtar som, Zombie Ritual, Evil Dead, Spirutal Healing, Pull the Plug, Crystal Mountain, Perennial Quest, Spirit Crusher och Flesh and the power it holds.

Två kanske mer okända band, black metal nu.

Minenwerfer - Alpenpässe (omslaget är så badass)
Path – Songs of Death (också ett omslag som gör att man blir intresserad) Ryskt band.

Dagens låt är Bathory - A Fine Day to Die.

Trevlig Fredag!
Citera
2020-09-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Två kanske mer okända band, black metal nu.

Minenwerfer - Alpenpässe (omslaget är så badass)
Path – Songs of Death (också ett omslag som gör att man blir intresserad) Ryskt band.

Inte för att vara den som är den, men det ryska bandet heter Put'. Finns ingen anledning att anglifiera.

Minenwerfer är riktigt bra. USBM har tidigare varit känt för att vara riktigt uselt, men på senare år har det kommit förvånansvärt många bra band, även om majoriteten av det som släpps fortfarande är skräp.
Citera
2020-09-18, 18:53
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Inte för att vara den som är den, men det ryska bandet heter Put'. Finns ingen anledning att anglifiera.

Åh fan, där lärde man sig något. Fick ingen bra översättning och såg någon som hade skrivit (vad jag trodde var bandets översatta) namn samt låt titlar.
Citera
2020-09-18, 23:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag hoppas att ingen tar illa upp om man postar melodeath....

Dark Tranquillity har spelat in ett nytt album som släpps inom kort. En första låt har kommit ut som smakprov:
https://www.youtube.com/watch?v=a_CfzJ9GZ4M

Jag har hört bättre utav DT, men jag tycker inte att det är dåligt heller.
Citera
2020-09-19, 14:49
Medlem
Anaal Nathrakh har släppt två nya låtar. Hade låga förväntningar pga magplasket New Kind of Horror och kanske därför jag inte gillade dem först. Men de är ju fanemig rätt fina. Mick Kenney har en jävla förmåga att hålla musiken konstant intensiv om inte annat.
Citera
2020-09-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nu har jag aldrig hört Lustre så jag drog på en låt på Youtube. Kan inte komma på något som är likt det men min första tanke var Austere - To Lay like Old Ashes. Allmän vackerhet i kubik. Absolut inte lika mycket synthar som Lustre-låten jag hörde men jag inbillar mig att gillar man den så gillar man Austere också. I vilket fall så borde alla lyssna på To Lay like Old Ashes då det är ett lysande mys-album att dra på.

På tal om det så är jag på största möjliga myshumör och har lyssnat på Woods Of Desolation en del på sistone. En lite sämre tvillingbror till Austere helt enkelt. Toward the Depths är bäst med sin primitivare produktion.

Har spelat Nachtzeits låtar i åratal, men aldrig blivit något klokare i ämnet uttal. Är det Lust-er eller Lust-re det ska uttalas? Så trivialt, egentligen, då blott en på miljonen ens lär känna igen namnet om det skulle dyka upp i vardagligt tal.
Citera
2020-09-22, 00:00
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag hoppas att ingen tar illa upp om man postar melodeath....

Dark Tranquillity har spelat in ett nytt album som släpps inom kort. En första låt har kommit ut som smakprov:
https://www.youtube.com/watch?v=a_CfzJ9GZ4M

Jag har hört bättre utav DT, men jag tycker inte att det är dåligt heller.
Det där faller inte i god jord hos de pretentiösa elitisterna i tråden.
Citera
2020-09-22, 00:03
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det där faller inte i god jord hos de pretentiösa elitisterna i tråden.
Eh. Jag har bred musiksmak. Lyssnar på mycket melo-death. Även en del black och så klart sånt som inte är metal alls.
Citera
2020-09-22, 15:59
Medlem
Topplocks avatar
Vilka är era favoritsläpp inom black och death i år då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in