2020-09-22, 15:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Japps, vi var ju inne på att man mest troligt skulle börja se ökning mitten-slutet av september. Säger ju sig självt när man knappt har några förebyggande åtgärder, skolor öppna, knökfull kollektivtrafik, folk börjar vara inne mer

Det var ingen som såg det komma.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Som jag skrev tidigare så ligger nog blöjan nära tillhands.

Personligen hoppas jag på distansundervisning för gymnasier och högskolan. Men det är nog för mycket att hoppas på
Tegnell sa att stänga skolor gör de lokalt, inga sådana rekommendationer kommer att komma från FHM verkar det som.
Citera
Medlem
Graf över vilka åldrar som har mest corona nu, 16 17 åringar ökar exempel mycket
Citat:
Samtidigt hävdar FHM att barn spelar en obefintlig roll i pandemin...
https://twitter.com/EmilBergholtz/status/1308391290111918080/photo/2
Citera
2020-09-22, 15:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kanske finns det en anledning till att alla kandidater som är längst fram är av en viss typ.

Om vi skulle göra allt som vi alltid gjort innan så skulle vi fortfarande sitta och rita på grottväggar med lera.

Det har dock FUNGERAT med de proteinbaserade och attenuerade vaccinerna, och alla vet också att det inte kan hända något läskigt och oväntat med dem (om inte personen är allergisk mot adjuvansen), eftersom det bara är vanliga, försvagade virus eller delar av virus, som triggar vårt immunförsvar på normalt sätt.

Börjar man leka med proteinsyntesen däremot, inne i våra egna celler, så kan det ju sluta hur illa som helst. T.ex. är det ingen i den här eller den andra tråden (den om vacciner mot corona), som har kunnat svara på min fråga, hur man vet när och om proteinsyntesen av coronaantigen slutar? Tänk på vad som händer, om det INTE slutar - då slutar kroppen att fungera, när de vanliga proteinerna som normalt tillverkas i cellerna, inte blir tillverkade.

Läste dessutom, att för något av de där nya, genetiska vaccinerna, krävdes det dessutom en elektrisk stöt för att våra celler skulle ta upp materialet... Det är Dr Frankensteins gebet!
Citera
2020-09-22, 15:18
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Kurvan pekade iofs hela tiden neråt. Anledningen var att de rapporterade smittfallen fick sprida sig på sina faktiska dagar alltså de föregående dagarna. Därför staplarna för de föregående dagar växte mer än de nyaste dagarna i kurvan. Då pekar kurvan konstant ner åt :-)
FHM gjorde iofs inga fel men de kunde åtminstone förklarat för folket att varför kurvan pekar konstant neråt trots att smittfallen växer hela tiden.

Du menar lika som vi fått höra hundratals gånger i tråden sen mitten på April att dödskurvan bara peker nedåt för att de trixar med eftersläpning ?

https://morberg.github.io/covid-notebook/charts/index.html
Citera
2020-09-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu blir det munblöja för stockholmarna:

Tegnell: ”Kanske behövs någon åtgärd i Stockholm”
Det kan bli aktuellt med lokala coronarestriktioner i Stockholm efter att den nedåtgående trenden av smittofall har brutits.

– Kanske behövs någon åtgärd när det gäller restriktionerna i Stockholm, sade Anders Tegnell på dagens pressträff.
https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-har-presstraff-om-viruslaget

Vad tror ni?

Då kan halva tråden flytta dit så får de äntligen bli tvingade. Skulle väl göra alla glada
Citera
2020-09-22, 15:22
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Suck, alltid dessa två veckor. Det har blivit bra många 14 dagars-perioder nu.

Vänta du bara! Denna gången har vi rätt.
Citera
2020-09-22, 15:27
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vänta du bara! Denna gången har vi rätt.

Ni har haft rätt hela tiden. Man har mörkat siffrorna sen april och eftersläpning är enorm.
Citera
2020-09-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Graf över vilka åldrar som har mest corona nu, 16 17 åringar ökar exempel mycket

https://twitter.com/EmilBergholtz/status/1308391290111918080/photo/2
Här i Stockholm har det anordnas rejvfester sedan i mitten/slutet av sommaren, vad jag har sett, i ett naturreservat som jag brukar cykla i tidig morgon. Det har det varit en rejvfest på var sida av en sjö. I lördags var det endast en. Jag såg ett större partytält som hade satts upp.

Tidigare var festen/festerna helt utomhus.

Smitta + alkohol + tält + fest + många unga = bådar inte gott.

(17 augusti 2020)
Musikjournalisten: Olagliga rejvfester varje helg i hela Sverige
https://www.svt.se/kultur/musikjournalisten-olagliga-rejvfester-varje-helg-i-hela-sverige
Citera
2020-09-22, 15:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Tror desværre du har ret, men på denne årstid har lagt de fleste rejsende et gyldigt formål (Surt for dem der besøger Christiania)

Det kunne ellers være sjovt at se Ann Linde lukke broen efter hun stod og græd i foråret.
Har de öppet nuförtiden? Christiania menar jag. Måste vara tjugo år sedan jag var där. Hur hanterar de coronan nu?
Citera
2020-09-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har de öppet nuförtiden? Christiania menar jag. Måste vara tjugo år sedan jag var där. Hur hanterar de coronan nu?

Der var lukket under "lock-down" i foråret, men der er åbent nu. Sikkert med restriktioner ud over no cameras.
Citera
2020-09-22, 15:41
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Smittan var redan ett faktum när man på allvar började med munskydd. Dock har munskydden bidragit till att hålla nere smittan.
Hålla ner smittan säger du, hur fungerar det i UK tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in