2020-09-22, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg synes han ligner TH jeg, han går litt stivt, ser samtidig sprek ut.
Skjønner at det høres sinnsykt ut. En bruker skrev at han ser mye yngre ut i ganglaget enn TH, jeg er ikke enig.
Jeg synes også han ligner TH. Politiet vet nok høyden etc, men vil ikke legge føringer. Jeg tror hettemannen har caps og munnbind. Ligner mannen bak på GHH, RU, VE?
Senast redigerad av LH07 2020-09-22 kl. 08:22.
Citera
2020-09-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hettemannen ble nettopp etterlyst på Åsted Norge.

Det ser ut som om han har en hvit maske eller buff som dekker ansiktet. Godt kledt, med buff eller maske, caps, hette og hansker.

Som forklaring på at mannen ikke har meldt seg, ble det foreslått at han er "en av våre nye landsmenn", eller kanskje en utlending som var på ferie.

John Christian Elden sa at om politiet bygger sak på positive beviser mot tiltalte, vil ikke Hettemannen kunne ha særlig betydning for forsvaret. Men, om politiet bygger sak på utelukkelse av andre gjerningsmenn, kan en uidentifisert Hettemann bli gull verdt for forsvaret, og tilsvarende problematisk for aktoratet.

Da får vi tro at det strømmer på med tips til Åsted Norge.

Edit
Det skal ha kommet inn "en håndfull tips", og "nye opplysninger" i løpet av sendingen.

Edit 2

På spørsmål om høyde på Hettemannen, svarte politiinspektøren at disse undersøkelsene ikke var ferdige så langt. Muligens betyr det at det vil komme presis informasjon om høyde på Hettemannen på et senere tidspunkt.

Spennende. Har de gått bort fra at det er skjegg (HH sa at det kunne være når videoen ble offentlig)

At de ikke vet høyden tviler jeg på. De vet nok det, ca vekt, hvor jakken er fra(den har tydelig detalj med lysere glidelås) de har nok analysert ganglag med hvor lange skritt. Mulig også de kan regne ut skostørrelse?

Skostørrelse er isåfall intressant dersom det kan matche sprox sko på H2.
Ble han ikke nevnt i det hele tatt?
Må se episoden etterpå😊

Mulig de ikke vil gå ut med høyde eller annet nå, det enten for at da blir det åpenbart hvem det er, eller at de som ser på skal ha et åpent sinn og det kan bringe inn flere tips.
Citera
2020-09-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg synes også han ligner TH. Politiet vet nok høyden etc, men vil ikke legge føringer. Jeg tror hettemannen har caps og munnbind. Ligner mannen bak på GHH, RU, VE?

Ser ut som både caps og hette fra jakken? Idag hadde ingen reagert på munnbind😅 men vil heller tro det er en slags bøff som er trukket oppover, da munnbind hadde nok fått noen som ev så de til å reagere litt?

H2 kan være VE for du ser glidelåsen er ikke helt trukket opp akkurat som jakken er for liten. RU ser ganske spinkel ut, så tror ikke det er han. Mulig H2 er VE. Eller PAS som tidligere har vært nevnt her i tråden.

Edit: RU kan mulig være en av Futurum mennene tror jeg.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-22 kl. 08:40.
Citera
2020-09-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ja det var disse bildene det:

https://imgur.com/a/GLri7bZ

https://imgur.com/a/hffUZNb

Ja akkurat det er påfallende. Men at en advokat skulle gå for å stage et åsted? Advokater er stort sett på kontoret eller i møter hver dag, så det er nok sjekket ut om han har alibi. Men det vet jo ikke vi noe om.

Edit: Jeg syntes det ser ut som H1 har armen lengre ut fra kroppen enn BB. Mulig det er gjort med vilje dersom dette er noe BB altid gjør, for å kaste mistanken mot han? De går jo foran kamera noe de helt klart vet, du ser på filmen at H1 titter ned i bakken når han går forbi.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-22 kl. 08:48.
Citera
2020-09-22, 10:56
Medlem
Farkostens avatar
Jeg tror at politiet har noenlunde kontroll på hvem denne hettemannen kan være. Hadde denne etterlysningen vært veldig viktig, ville den kommet i avisene gang på gang.
Citera
2020-09-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Spennende. Har de gått bort fra at det er skjegg (HH sa at det kunne være når videoen ble offentlig)

At de ikke vet høyden tviler jeg på. De vet nok det, ca vekt, hvor jakken er fra(den har tydelig detalj med lysere glidelås) de har nok analysert ganglag med hvor lange skritt. Mulig også de kan regne ut skostørrelse?

Skostørrelse er isåfall intressant dersom det kan matche sprox sko på H2.
Ble han ikke nevnt i det hele tatt?
Må se episoden etterpå😊

Mulig de ikke vil gå ut med høyde eller annet nå, det enten for at da blir det åpenbart hvem det er, eller at de som ser på skal ha et åpent sinn og det kan bringe inn flere tips.
skostørrelse er neppe personens rette strl. Muligens et par nummer for store med sokk i.
Citera
2020-09-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ser ut som både caps og hette fra jakken? Idag hadde ingen reagert på munnbind😅 men vil heller tro det er en slags bøff som er trukket oppover, da munnbind hadde nok fått noen som ev så de til å reagere litt?

H2 kan være VE for du ser glidelåsen er ikke helt trukket opp akkurat som jakken er for liten. RU ser ganske spinkel ut, så tror ikke det er han. Mulig H2 er VE. Eller PAS som tidligere har vært nevnt her i tråden.

Edit: RU kan mulig være en av Futurum mennene tror jeg.
pingvinen ser spinkel ut. Mulig ru ja. Kan være bøff og ikke munnbind. Synes bare det lignet litt
Senast redigerad av LH07 2020-09-22 kl. 11:36.
Citera
2020-09-22, 12:02
Medlem
Som flera har påpekat så ser det ut som mannen som svänger upp bakom hör ihop med han som går först, MEN han är inte med på de andra sekvenserna. By the way, hur vanligt är det med såna där bruna långbyxor?
Citera
2020-09-22, 12:39
Medlem
«Hartmann-Hansen sier at han og Hagen delte en interesse for trening. Hagen gikk ukentlig 10.000 meter på skøyter, og de løp fjellmaraton sammen. Hartmann-Hansen er tidligere bryter».

https://www.tv2.no/a/11411802/

For meg ser det ut som hettemannen har gått på skøyter. Ser det på beinføringen. Figuren ligner også TH. Høydeestimat kan selvsagt utelukke om det er han. Har spekulert i at mannen bak er GHH. Ser ut som en veltrent tøffing. Har h2 sprox. Var han avhenter?
Senast redigerad av LH07 2020-09-22 kl. 12:44.
Citera
2020-09-22, 13:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt overraskende svar fra politiinspektøren. Skulle tro politiet har avklart høyden på Hettemannen.

Slike ting er en smal sak å finne ut av i løpet av rimelig kort tid. Videopptakene gir godt grunnlag for å stadfeste høyde ved en rekke passeringspunkter som kan bekrefte hverandre.

Men trolig har politiet også kartlagt dette og vil komme med informasjon på et senere tidspunkt som du nevner.
Du har rett. Politiet har garantert estimert høyden. Underlig at de ikke går ut med den informasjonen. Jeg har hørt at de mener hettemannen er rundt 1.70. Med andre ord lav og litt tettbygd. Det virker i hvert fall helt sikkert at hettemannen ikke kan være en av Futurummennene.
Citera
2020-09-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har rett. Politiet har garantert estimert høyden. Underlig at de ikke går ut med den informasjonen. Jeg har hørt at de mener hettemannen er rundt 1.70. Med andre ord lav og litt tettbygd. Det virker i hvert fall helt sikkert at hettemannen ikke kan være en av Futurummennene.

Altså er han sannsynligvis ikke TH?

GHH passer bedre til beskrivelsen din
Citera
2020-09-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig i at hun ikke peker på TH.

I samme artikkel sto dette, som jeg forstår som at Engom bestemte seg for å tenke og tro at AE var død:
(26.06.2019) - Hver gang det dukker opp noe i avisa eller på TV, så får man håp. Finner de henne nå, tenker man. Men så går det dager og uker uten at det skjer noe. Man faller ned i en bølgedal. Det er slitsomt og utmattende. Jeg har selv bestemt meg for at hun ikke kommer hjem i live. Det er en stygg tanke, men det er for å beskytte meg selv mot de verste nedturene, sa Engom.
https://www.dagbladet.no/nyheter/venninna---har-tenkt-den-tanken-hele-veien/71274578

... och på samma sätt kan man ha bestämt sig för att TH är GM, för det är enklast.
Men det är ett riskfyllt och farligt tänkesätt inom poliskår och juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in