2020-09-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Intressant att se hur många som tycks veta vad som har hänt 🤔 Jag är mamma till JM , och det finns endast 2 personer som vet hur detta gått till, och det är J och R . Finns inga vittnen, ingen konkret bevisning och en uruselt genomförd undersökning från polisens sida. T.om åklagaren tyckte förundersökningen var undermålig .Ord står mot ord , och bara för att rätten väljer att tro på brottsoffret , som lämnat ett flertal olika versioner, som han fått av sina anhöriga och vänner, eftersom han inte minns hur detta gått till , så innebär det inte att tings-och hovrätt gjort rätt . Står också i domen , att offret blivit skjuten i bröstet , eller i magen 😳😳😳 borde ju inte vara svårt att veta exakt vart skottet träffat ? J:s advokat har gjort ett uselt jobb, och missat uppenbara detaljer, som hon blivit ombedd att kolla upp . Hela målet bygger dessutom på en lögn , där motivet sägs vara hämnd gör en våldtäkt som aldrig ägt rum. Min åsikt är att ,har man begått ett brott då ska man ta sitt straff, och J har erkänt vapenbrott och vållande till kroppsskada , men nekat till mordförsök . Hade han velat döda R , så hade han inte levt idag . Hälsningar från mamman i den skumma familjen 🤪

Självklart borde du tycka som du gör. En mamma borde väl försvara sitt barn. Men du är väl inte så korkad att du tror att två rättsinstanser gjort fel?
Har det funnits påtagliga fel från tingsrättens sida hade rättegången gjorts om, det måste du väl fatta...

Ingen har gjort ett uselt jobb, bara du som tycker det för att skydda din son. Acceptera att han är en grov brottsling som du inte kommer att träffa mycket under de närmaste åren.

Att det förekommer skitsnack här på FB, det vet alla. Handen på hjärtat; tycker du att din son är en hederlig person?
Citera
2020-09-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Domen ligger länkad på förra sidan, så det går ju att läsa vad som är styrkt och inte. "Elak"? Att stjäla ett gevär och skjuta en person i bröstet är lite värre än att skriva på Facebook.
Ja för det var ju JAG som stal ett gevär och sköt någon?! Är du på riktigt eller? Var väl förfan mig kommentaren var riktad till och därför elak! För jag har som sagt inte gjort ett piss, tycker du då ändå att jag förtjänar att höra att min bror som jag trots allt växt upp med och älskar, förtjänar att dö i fängelset? För det var ju inte honom människan skrev till eller hur? Utan mig. Så varsågod, ta och motivera varför JAG som inte har någon skuld i detta öht förtjänar att höra det? Motivera, annars kan du sätta dig ner i båten å hålla din käft. Mvh systern
Citera
2020-09-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ja för det var ju JAG som stal ett gevär och sköt någon?! Är du på riktigt eller? Var väl förfan mig kommentaren var riktad till och därför elak! För jag har som sagt inte gjort ett piss, tycker du då ändå att jag förtjänar att höra att min bror som jag trots allt växt upp med och älskar, förtjänar att dö i fängelset? För det var ju inte honom människan skrev till eller hur? Utan mig. Så varsågod, ta och motivera varför JAG som inte har någon skuld i detta öht förtjänar att höra det? Motivera, annars kan du sätta dig ner i båten å hålla din käft. Mvh systern
Sen är det inte en käft utav er som sitter å kommenterar som känner vare sig min bror eller den skjutne. Ni går på sånt ni suttit å läst i media, samma media som hängde ut mig som ett våldtäktsoffer när jag i själva verket inte ens är det. Utan att ens komma på tanken att kontakta mig och undersöka om det låg nån sanning i det, och dessutom vägra ändra i artikeln fast jag kontaktade dem flera ggr och bad dem. Och hade väl varit än värre OM det hade varit sant? Rimligt att hänga ut våldtäktsoffer i tidningen tycker ni eller isf? Min bror framställs som en kallblodig mördare som bara marscherat in där och blåst av ett skott å gått ut därifrån, och det är han inte. Jag, till skillnad från er, känner både min bror och den skjutne, som för övrigt inte är någon ängel själv. Det är ingen utav dom, dom är samma skrot och korn. Narkomaner, som bägge var påverkade vid tillfället. Ni kan sitta och läsa tidningen ni och tro att ni vet precis allt. Men jag och vi övriga som faktiskt känner bägge personerna, kan räkna ut med arslet å en krita vad som verkligen hänt.
Citera
2020-09-07, 19:37
Medlem
buggenbus avatar
Intressanta kommentarer från den närmaste familjekretsen. Självklart övertygande.
- Det är inget fel på min bror/son gullegris. Han är bara en narkoman och oskyldigast i världen. Det kan jag räkna ut med arslet. Domstolarna har dömt fel och advokaten gjorde ett uselt jobb.

- Finns det trailerpark-områden på orten?
Citera
2020-09-07, 20:14
Medlem
Citat:
Intressanta kommentarer från den närmaste familjekretsen. Självklart övertygande.
- Det är inget fel på min bror/son gullegris. Han är bara en narkoman och oskyldigast i världen. Det kan jag räkna ut med arslet. Domstolarna har dömt fel och advokaten gjorde ett uselt jobb.

Undrar hur de andra syskonen är? Knarkar dom också? Systern som påstår nåt om nån våldtäkt inte ägt rum, knarkar hon också? Hur är mamman och pappan...har dom funnits till hands för sina barn när dom var små?

Tror nog att ni i familjen är missanpassade miffon som inte tar minsta ansvar för era handlingar och skyller på alla andra när sonen får tio år för mordförsök.

Vakna upp och förstå att det är ni som gjort fel och inte rättsmaskineriet.
Citera
2020-09-08, 08:35
Medlem
Citat:

Tänker inte ens argumentera med någon som inte ens är läskunnig. "Han är ingen ängel. Det är ingen utav dom." skrev jag eller hur? Men lämnar den här diskussionen nu för ni är ju på riktigt totalt tappade.
Citera
2020-09-08, 08:51
Medlem
Citat:
Tänker inte ens argumentera med någon som inte ens är läskunnig. "Han är ingen ängel. Det är ingen utav dom." skrev jag eller hur? Men lämnar den här diskussionen nu för ni är ju på riktigt totalt tappade.

Jävla losers...😃😆😄😁
Citera
2020-09-20, 14:47
Medlem
I dommen står att Jimmy sköt Roger i magen e l l e r bröstet. Vidare står att R såg J kliva ur bilen på passagerarsidan men några meningar senare så var J kört själv.

Som Js mamma skriver så borde de veta om det är magen eller bröstet. Och krånglade J sig ur bilen på passagerarsidan? Inte helt logiskt så nån annan körde och denna någon borde sett vapnet och även hört skottet men ändå valt att köra därifrån tillsammans med J.
Senast redigerad av Bdqfls 2020-09-20 kl. 14:48. Anledning: Skrivit magen 2 ggr
Citera
2020-09-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdqfls
I dommen står att Jimmy sköt Roger i magen e l l e r bröstet. Vidare står att R såg J kliva ur bilen på passagerarsidan men några meningar senare så var J kört själv.

Som Js mamma skriver så borde de veta om det är magen eller bröstet. Och krånglade J sig ur bilen på passagerarsidan? Inte helt logiskt så nån annan körde och denna någon borde sett vapnet och även hört skottet men ändå valt att köra därifrån tillsammans med J.
Vad vill du komma fram till? Att majlöv är oskyldig?
Citera
2020-09-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdqfls

Skjuten i bröstet eller av magen är väl fullständigt ovidkommande, två rättsinstanser gav dåren ett långt välförtjänt straff

Eftersom båda var kraftigt drogpåverkade är väl knappast BO heller nåt sanningsvittne, men han var en hårsmån från att bli mördad...

Sen JM's mamma, är hon lågintelligent?
Citera
2020-09-21, 09:06
Medlem
johnnyknyckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Dom kriminella bor i dom små byarna utanför Kramfors, som Bollstabruk och Nyland samt Frånö då huspriserna är så gott som gratis där. Fanns väl ett MC gäng med Axelsson i spetsen i Bollsta för några år sedan, vet inte hur det är nu då jag ej bor kvar.
Kramfors torget har ofta bråk mellan pundare och alkisar som ska på systemet och inte kommer in.

Stackars Axelsson. Varje gång det sker något i den där pisskommunen så lyfts hans namn.
Han är ju helt obrydd som person. Många anser att människor oförtjänt lever på gamla meriter. Roger ger istället, vill jag påstå en genuin bild av han anser att han ännu belastas för sina gamla synder...
Citera
2020-09-22, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Skjuten i bröstet eller av magen är väl fullständigt ovidkommande, två rättsinstanser gav dåren ett långt välförtjänt straff

Eftersom båda var kraftigt drogpåverkade är väl knappast BO heller nåt sanningsvittne, men han var en hårsmån från att bli mördad...

Sen JM's mamma, är hon lågintelligent?
Fortsättning följer , din lilla pajas 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in