2020-09-22, 02:04
Medlem
En fråga ..

Det har dött 6000 människor i Sverige på 6mån...

Dom flesta över 80år med multisjukdomar...

Dessa människor dog väl 2016,2017,2018 av virus..lunginflammation.. influensa ..förkylningar utan att vi i allmänheten fick reda på det....

Så om dessa människor dog av liknande sjukdomar förr så är det så farligt om man dör av Covid 19 eller annan random influensa...?

Är 6000 på 6mån av virus så mkt ...?
Citera
2020-09-22, 02:29
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men hur många gamla dör av förkylning o influensa utan vi får reda på det övriga år ?

Jag har faktiskt trott att 80+ dör av vanliga virus förkylningar o influensa ca 30-40000 per år...Vad dör dom annars av ?

Man dör väl liksom inte av ålderdom enbart...

Ja och det där är förlegat, men du kan se en person som låg i träning som Adam Alsing gjorde, och ändå strök med efter en tid i en respirator.

Det handlar om att ett land ska skydda sig, inte vad du tycker matematiskt är rimligt för det har du ingen aning om.

Men du verkar vara en person som tycker att behandlings av äldre ska ske med morfin och sedan ska man utvärdera, då min vän är du en mördare i mina ögon.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-09-22 kl. 02:32.
Citera
2020-09-22, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja och det där är förlegat, men du kan se en person som låg i träning som Adam Alsing gjorde, och ändå strök med efter en tid i en respirator.

Det handlar om att ett land ska skydda sig, inte vad du tycker matematiskt är rimligt för det har du ingen aning om.

Men om Adam hade dött i vanlig influensa då...

Vi har aldrig brytt oss innan hur många gamla människor som dött i virus..influensor ..vinterkräksjuka..lunginflammation..osv..

Då ska vi väl isåfall skydda dom varje år o inte bara för där kommer ett litet starkare virus som Covid 19...

Så varför denna panik plötsligt för dom gamla o svaga när vi har rykt på axlarna tidigare influensor o virus o knappt ens tvättat händerna så noga fast det dog 1000 tals gamla människor av det redan 2015...2016...

Hycklar vi bara eg ?
Citera
2020-09-22, 02:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Men om Adam hade dött i vanlig influensa då...

Vi har aldrig brytt oss innan hur många gamla människor som dött i virus..influensor ..vinterkräksjuka..lunginflammation..osv..

Då ska vi väl isåfall skydda dom varje år o inte bara för där kommer ett litet starkare virus som Covid 19...

Så varför denna panik plötsligt för dom gamla o svaga när vi har rykt på axlarna tidigare influensor o virus o knappt ens tvättat händerna så noga fast det dog 1000 tals gamla människor av det redan 2015...2016...

Hycklar vi bara eg ?

Du menar att en smitta som har dödat tusentals över hela världen är en influensa? Såna som dig förstår jag mig inte på, det är ingen influensa som dödar som denna, din dumma idiot.
Citera
2020-09-22, 02:41
Medlem
Citat:

Men du verkar vara en person som tycker att behandlings av äldre ska ske med morfin och sedan ska man utvärdera, då min vän är du en mördare i mina ögon.

Sen är verkligen inte Adam ensam om att tillsynes frisk 50åring som dör knall o fall i virus..Lugninflammation osv...

Minns ni inte friska orienterare som dog för 20år sen i märkliga virus...

Vet du vad det värsta är ...?

Ibland känner jag att vissa tar upp Adam som ett Affisch namn för att skapa panik...
Citera
2020-09-22, 02:44
Medlem
Citat:
Du menar att en smitta som har dödat tusentals över hela världen är en influensa? Såna som dig förstår jag mig inte på, det är ingen influensa som dödar som denna, din dumma idiot.

Hur många 80+ tror du dör i virus o influensa per år då ?

Du verkar ju tro att folk dör av ålderdom...

Dom flesta som tillslut trillar av pinnen dör av simpla virus...

Så vad är skillnaden om dom dör av Covid 19 eller annat virus ?
Citera
2020-09-22, 02:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
[quote=Problem2020|73002799]Sen är verkligen inte Adam ensam om att tillsynes frisk 50åring som dör knall o fall i virus..Lugninflammation osv...

Ibland känner jag att vissa tar upp Adam som ett Affisch namn för att skapa panik...[/QUOTE

Du ska få en chans till, jag fick hjärtmuskelinflammation när jag åkte på min första repövning och hamnade sedan på akuten och fick inte ens pinka själv.
Sänt händer, jag tränade innan repövningen och var ute och sprang men plötsligt kände jag att något var fel i bröstet och slutade springa, 3 dar senare vart jag hundförare på en repövning och kunde sedan knappt gå. Pulsen var tydligen på 220 och hamnade på akuten till slut, så summan av det hela att shit happend men jag hade tur och är som vanligt.
Citera
2020-09-22, 02:55
Medlem
Citat:
Hur många 80+ tror du dör i virus o influensa per år då ?

Du verkar ju tro att folk dör av ålderdom...

Dom flesta som tillslut trillar av pinnen dör av simpla virus...

Så vad är skillnaden om dom dör av Covid 19 eller annat virus ?

Du kan inte jämföra influensa med covid. Om man inte trycker till ordentligt mot covid så blir sjukhus och intensivvårdsavdelningar överfulla och sjukvården överbelastas vilket leder till att även många yngre skulle dö. Dessutom får många långvariga symtom och kroniskt beroende av syrgas osv. Det är en väldig skillnad mot influensa. Även en svår influensasäsong kan vara illa och ta död på många men det är inget som lamslår hela sjukvården och stoppar canceroperationer osv.
Citera
2020-09-22, 02:56
Medlem
[quote=Lyckligagatanden|73002821]
Citat:
Sen är verkligen inte Adam ensam om att tillsynes frisk 50åring som dör knall o fall i virus..Lugninflammation osv...

Ibland känner jag att vissa tar upp Adam som ett Affisch namn för att skapa panik...[/QUOTE

Du ska få en chans till, jag fick hjärtmuskelinflammation när jag åkte på min första repövning och hamnade sedan på akuten och fick inte ens pinka själv.
Sänt händer, jag tränade innan repövningen och var ute och sprang men plötsligt kände jag att något var fel i bröstet och slutade springa, 3 dar senare vart jag hundförare på en repövning och kunde sedan knappt gå. Pulsen var tydligen på 220 och hamnade på akuten till slut, så summan av det hela att shit happend men jag hade tur och är som vanligt.

Okej...

Jag ska ge dig också en chans till...

Det mest naturliga i världen är att gamla människor dör...

Förr när människor blev för gamla så kastades dom ut för ett stup därav ättestupan..

Idag är vi mkt mer humana o hjälper mkt gamla människor att bli nästan 90år men tillslut så orkar dessa människor inte stå emot ens en kraftig förkylning ...

Så min tanke är att visst Covid 19 är ett kraftigt virus o några gamla människor dog något år i förtid men rent filosofiskt så skulle något ändå få dom till att dö....så jag menar att paniken är överdriven...

Vi får tycka olika o det är helt okej...
Citera
2020-09-22, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du kan inte jämföra influensa med covid. Om man inte trycker till ordentligt mot covid så blir sjukhus och intensivvårdsavdelningar överfulla och sjukvården överbelastas vilket leder till att även många yngre skulle dö. Dessutom får många långvariga symtom och kroniskt beroende av syrgas osv. Det är en väldig skillnad mot influensa. Även en svår influensasäsong kan vara illa och ta död på många men det är inget som lamslår hela sjukvården och stoppar canceroperationer osv.

Men vem fan har sagt att vi ska stoppa en canceroperation för att rädda en 90åring med multisjukdomar som har Covid 19...?
Citera
2020-09-22, 03:02
Medlem
Citat:
Men vem fan har sagt att vi ska stoppa en canceroperation för att rädda en 90åring med multisjukdomar som har Covid 19...?

Det är inte bara 90-åringar som blir sjuka. Även 70+ har väl 6% dödlighet också och där finns det ju väldigt många pigga människor som spelar golf och har det bra. Då kan det väl vara värt att åtminstone hålla barer och nattklubbar stängda och bära mask där det råder trängsel (det senare har ju Tegnell sinnesjukt nog inte fattat ännu och självaste läkarkåren bär ju inte ens mask när de undersöker sköra patienter men det kommer man ändå så småningom även fatta i Sverige).
Citera
2020-09-22, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är inte bara 90-åringar som blir sjuka. Även 70+ har väl 6% dödlighet också och där finns det ju väldigt många pigga människor som spelar golf och har det bra. Då kan det väl vara värt att åtminstone hålla barer och nattklubbar stängda och bära mask där det råder trängsel (det senare har ju Tegnell sinnesjukt nog inte fattat ännu och självaste läkarkåren bär ju inte ens mask när de undersöker sköra patienter men det kommer man ändå så småningom även fatta i Sverige).

Du menar om jag förstått det rätt att Covid 19 är inte en okej sjukdom att dö i...

Jag menar att den eller annan sjukdom som gamla dör i är lika naturlig..

Så jag tycker att det är lite för mkt panik...o du tycker att det borde vara mer restriktioner o mer rädsla...

Det är okej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in