[quote=Lyckligagatanden|73002821]
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Sen är verkligen inte Adam ensam om att tillsynes frisk 50åring som dör knall o fall i virus..Lugninflammation osv...
Minns ni inte friska orienterare som dog för 20år sen i märkliga virus...
Vet du vad det värsta är ...?
Ibland känner jag att vissa tar upp Adam som ett Affisch namn för att skapa panik...[/QUOTE
Du ska få en chans till, jag fick hjärtmuskelinflammation när jag åkte på min första repövning och hamnade sedan på akuten och fick inte ens pinka själv.
Sänt händer, jag tränade innan repövningen och var ute och sprang men plötsligt kände jag att något var fel i bröstet och slutade springa, 3 dar senare vart jag hundförare på en repövning och kunde sedan knappt gå. Pulsen var tydligen på 220 och hamnade på akuten till slut, så summan av det hela att shit happend men jag hade tur och är som vanligt.
Okej...
Jag ska ge dig också en chans till...
Det mest naturliga i världen är att gamla människor dör...
Förr när människor blev för gamla så kastades dom ut för ett stup därav ättestupan..
Idag är vi mkt mer humana o hjälper mkt gamla människor att bli nästan 90år men tillslut så orkar dessa människor inte stå emot ens en kraftig förkylning ...
Så min tanke är att visst Covid 19 är ett kraftigt virus o några gamla människor dog något år i förtid men rent filosofiskt så skulle något ändå få dom till att dö....så jag menar att paniken är överdriven...
Vi får tycka olika o det är helt okej...