2020-09-20, 17:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så andelen avlidna äldre Covid-19 i Sverige är lika stor som andelen i Norge. Jag undrar fortfarande andel av vad.

Fan va du tjatar.. Du har ju svaret i din egen frågeställning.
Citera
2020-09-20, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad menar du med - konkurera med säsongsinfluensan? Tror du att det antingen är den ena eller den andra man insjuknar i?

Man kan faktiskt smittas av bägge samtidigt.

Kan man dö två gånger?
Citera
2020-09-20, 17:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fan va du tjatar.. Du har ju svaret i din egen frågeställning.
Ja, skönt att någon förstod. Jag har försökt förklara så länge nu att jag fått djävligt ont i huvudet.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-09-20, 17:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Kan man dö två gånger?
Haha, vilken stolle! Alla dör inte och dessutom är det fullt möjligt att först insjukna i covid och sedan influensan. Kanske dör man andra gången då istället? Eller så blir man mycket sjuk och har svårt att återhämta sig.
Citera
2020-09-20, 17:29
Avstängd
Citat:
Haha, vilken stolle! Alla dör inte och dessutom är det fullt möjligt att först insjukna i covid och sedan influensan. Kanske dör man andra gången då istället? Eller så blir man mycket sjuk och har svårt att återhämta sig.

Den som är stollen här är du. Pandemin är över. Gå vidare med livet nu.
Citera
2020-09-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Färre smittade än i går. Det går åt rätt håll.

Ja, helt sikkert godt at det faldt ret meget i dag. Jeg vil dog gerne se et par dage mere med nedgang, før jeg begynder at snakke om knækkede kurver.
Citera
2020-09-20, 17:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det räcker att ta en titt på din posthistorik för att avgöra vem av oss som är dåren.

Pandemin är inte över, fallen ökar i många länder i Europa just nu.
Citera
2020-09-20, 17:33
Avslutad
Citat:
Ja, skönt att någon förstod. Jag har försökt förklara så länge nu att jag fått djävligt ont i huvudet.🤦🏼‍♀️
Då kan du ju svara på hur andelen äldre ser ut där få har dött? Om du kan det utan att få ont i huvudet förstås.

(Vi pratar alltså om en smitta som främst äldre dör av.)
Senast redigerad av Ipsi 2020-09-20 kl. 17:37.
Citera
2020-09-20, 17:46
Avstängd
Citat:
Det räcker att ta en titt på din posthistorik för att avgöra vem av oss som är dåren.

Pandemin är inte över, fallen ökar i många länder i Europa just nu.

På grund av att man kraftigt utökat testningen och på grund av dåliga PCR-tester som ger felaktiga svar (falskt positiva).

Om man tittar på de siffror som betyder något, dödstal och IVA-inläggningar så är de en bråkdel av vad de var i våras.

Du är en foliehatt med obefintlig förståelse för matematiska modeller. En nyttig idiot för läkemedelsindustrin som vill kränga onödiga vacciner.
Citera
2020-09-20, 17:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då kan du ju svara på hur andelen äldre ser ut där få har dött? Om du kan det utan att få ont i huvudet förstås.

(Vi pratar alltså om en smitta som främst äldre dör av.)
Jag har svarat dig, det var Norden jag diskuterade och du har fått deras procentandelar. Mellan 87-89% var över 70 år.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-20 kl. 17:51.
Citera
2020-09-20, 17:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
På grund av att man kraftigt utökat testningen och på grund av dåliga PCR-tester som ger felaktiga svar (falskt positiva).

Om man tittar på de siffror som betyder något, dödstal och IVA-inläggningar så är de en bråkdel av vad de var i våras.

Du är en foliehatt med obefintlig förståelse för matematiska modeller. En nyttig idiot för läkemedelsindustrin som vill kränga onödiga vacciner.
Inläggningarna ökar iaf i Danmark och Spanien vad jag har läst. Länka gärna information som visar motsatsen.

Du är ju värsta konspirationsFåntratten, som sagt, det räcker att läsa dina inlägg för att förstå det. Dessutom är du så djävla korttänkt att du frågar mig - kan man dö två gånger?🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
2020-09-20, 17:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Helt klart. Bara 315 000 nya fall globalt i förrgår. Näst högst antal sedan pandemin bröt ut.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in