Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Det skulle kunna vara det lokala bilburna ungdomarna som kränkt varandra och någon återkommer med kniv. Att de dyker upp och gör intrång på en fest ger mig lite slagsida åt hazarer/somalier/valfri kränkt etnicitet. Det skulle även kunna vara så att bygdegården hyrts ut till invandrare och sedan kommer fler invandrare och hugger med kniv av någon anledning.
Bilbranden känner jag mig rätt neutral inför - de flesta bilbränder involverar Kränkta™ men jag har läst artiklar om att raggare lekt med vätskor och fyrverkerier och tänt på sina "coola BMW 325-or".
Alkohol? Ni Fjollträskbor tror att lantisarna inte har tillgång till annat än toksprit, gräs och mormors tramadol? Det finns ett lika brett spektrum av droger i småorterna som innanför tullarna. Det är nog rentav lättare att fulknarka eftersom nätet av myndigheter och spanande poliser är tunnare där. Så om det är droger inblandade kan det vara vad som helst. Raggarna (och hazar-baaaaaarnen som Reinfeldt placerade på landet) gillar att partyknarka.
Ja, det är inte konstigt med all högljudd raggarmusik som strömmar ur deras bilar att det blir bråk ibland med de lokala byborna.