Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Det var ju en länk till ecdc.europe som jag gav dig. Vänligen länka till deras sida där det som du påstår finns att finna.
Edit: jag läste länken du postade lite snabbt, var står det något om pre- och asymtomatisk smitta där? Den handlar om antikroppar?
Detta säger hon om studien av antikroppar:
”Karin Tegmark-Wisell påpekade också att det är svårt att dra säkra slutsatser av resultaten av antikroppsundersökningarna. De speglar inte andelen som haft infektionen eller mild infektion. De är övergripande och fångar inte kluster. Antikropparna börjar dessutom brytas ned efter två, tre månader.”
Jag begriper inte varför du länkar till detta?
Du kan söka på ” Transmission ” på ecdc hemsida. Läs allt där så förstår du.
Gälland min länk så måste du ju läsa innan du kan förstå eller hur? Här kommer dock ett stycke
” Det här tolkar vi som att det i nuläget inte finns någon omfattande smittspridning hos individer som inte har symtom. De som har symtom uppmanas gå och provta sig, och vi har en omfattande smittspårning då fler och fler smittkedjor identifieras. Det är ett stickprov, men vi ser en tydlig förändring över tid. Smittspridningen i samhället är betydligt lägre nu, vilket stämmer med övriga inrapporterade data, sa Karin Tegmark-Wisell”