Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenJernberg
När tror ni att Timell kan göra comeback? Han har ju inte gjort något olagligt så han borde ju få komma tillbaka till tv4?
Varför har inte äntligen hemma börjat sändas igen?
Jag tror inte att han kommer att göra come back. Jag tror han kommer att gå i pension. Anledningen till detta är att han inte är en tung journalist. Han är inte "Trolljägarna" eller "Rekordmagasinet" material. Han är en charmknutte, svärmorsdrömmen, den typen av killar har svårare att komma tillbaka. Hugh Grant är samma typ, men som skådis kunde han komma tillbaka först i skurkroller och sedan som "äldre man", men han kan inte köra samma oskyldiga svärmorsdröm och ovetande hunk som han tidigare levde på att spela. Folk köper inte det. Om Timell spärrar upp sina ljusblå i tv-rutan och skämtar lite så kommer människor inte skratta på rätt ställen längre. De kommer att tänka på en badtunna, inte på hur charmig han är. Kanske finns det någon annan nisch eller något program som bygger mindre på charm som han kan komma tillbaka till, vet vet? Men jag tror det blir svårt.
Paolo Roberto är lite samma typ, killen med hjärtat av guld egentligen. Bara det att han inte har ett hjärta av guld, det är bara spel och folk köper det inte i stugorna längre. Han kan ju harva runt på Youtube ett tag och sedan kanske han kommer tillbaka i något program om träning sent på kvällen eller liknande, vem vet? Men han fungerar inte som svärmorsdröm längre. Det kortet är för nedsolkat för att fungera och det finns massor av kandidater i kulisserna som gärna fyller skorna och spelar rollen.