2020-09-16, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har aldrig förstått varför det är så hemskt om man kan räkna ut vem som dött. Vad gör det om nån listar ut att min släkting har dött. Varför ska det vara en hemlighet. Det är ju inte så att den döda blir kränkt.

Men samtidigt är det väl bra att vi har patientsekretess antar jag även om jag själv skiter högaktningsfullt i om nån får reda på att jag lider av nån sorts åkomma.

Jag begriper det inte heller. Det är hysteriskt vad gäller att får reda på vad jag dog av, men att få reda på mitt personnummer (fast jag lever) är liksom ingen big deal, inte heller vad det gäller att får reda på var jag bor eller ännu mer? Idiotmentalitet!

Är man död så är man!
Citera
2020-09-16, 01:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Måste säga att jag finner det våldsamt underhållande hur media, framförallt brittisk, har svängt kring bilden av Sverige och Tegnell. Att vi inte använder masker och inte hotar att stänga in folk upplevs med facination, för att inte säga avundsjuka i U.K. Nu senast The Telegraph: www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/sweden/articles/what-life-is-really-like-in-lockdown-hating-sweden/amp/
Telegraph har inte svängt. De har hela tiden varit kritiska till UK:s strategi och coronahysterin nästan på konspirationsnivå. Man har flera gånger skrivit positivt om Sveriges strategi. I UK har MSM inte nödvändigtvis samma åsikter om saker som i Sverige.
Citera
2020-09-16, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, massmord är väl poängen? Att vurma för hazarer och knoppa av äldre svenskar verkar gå hand i hand.

Att gömma sig bakom påhittad statistik som Överdödlighet skäms de inte för. Allt för kampen.
I Sverige är överdödligheten bland afghaner 220%, mot 19% för äldre svenskar.
Citera
2020-09-16, 03:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har sett inom vården på två instanser att personal endast använder skydd när någon av gamlingarna har covid-19, alltså skydda personal ( är väl bra) men när smittan är över används inga visir eller munskydd. Det är ju personal samt besökare som smittar gamlingar om de inte använder skydd.
Kan förstå att det blir deprimerande för gamlingar på vårdinrättningar men man bör ju då se till att det finns skydd till besökare.
Kommer det att finnas på alla vårdinrättningar. Nej!
Så länge epidemin pågår kan jag tycka att besöksförbudet skall vara kvar eller åtminstone ha ett skydd som man har i kassor.

Ökning bland unga gör ju att fler kommer att bli smittade i familjer som hälsar på gamlingarna.
Man får inom instanser avgöra själva utifrån " rekomendationer" .
Nu kan ska man ge direktiv att alla besökare skall ha skyddsutrustning anser jag.
Men det finns skydd, ska ivart fall finnas skydd, till alla. Sen om det inte används eller köps in är ju ett problem för de som slarvar men de som sköter sig har allt på plats. Det finns tillgängligt. På mitt jobb finns allt och har funnits och använts länge. Så det är helt omotiverat att inte kunna ta emot besök. Naturligtvis ska besökare följa rutiner som sätts upp och det ska ju inte komma en hel hord osv. Men följs rutiner så ska det inte vara några problem.

Fuskar man så gör man, det är dock boendets problem.
Citera
2020-09-16, 03:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Studie på det? Gärna från Sverige.
Behövs ingen studie. Då det går att genomföra säkert så kan man enkelt konstatera att besöksförbud inte längre är motiverat.

Dessutom kan man ju inte ta fram en studie innan man testat...
Senast redigerad av Sook 2020-09-16 kl. 03:44.
Citera
2020-09-16, 04:24
Medlem
IMBILDENs avatar
USA har nu nått 200 tusen döda.

Nu höjs alltfler röster för att man borde stänga allt som inte är absolut nödvändigt till vi har ett vaccin. Det här fungerar inte längre. Covid19 är som pesten. Den dödar allt i sin väg och lämnar bara död och lidande.
Citera
2020-09-16, 05:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har aldrig förstått varför det är så hemskt om man kan räkna ut vem som dött. Vad gör det om nån listar ut att min släkting har dött. Varför ska det vara en hemlighet. Det är ju inte så att den döda blir kränkt.

Men samtidigt är det väl bra att vi har patientsekretess antar jag även om jag själv skiter högaktningsfullt i om nån får reda på att jag lider av nån sorts åkomma.
Nej, jag tycker inte heller att det är så hemskt om man vet vem som dött men bara för att vi inte bryr oss betyder det inte att det är ok. Då HIV och Aids kom på 80-talet kan jag lova dig att de flesta hade brytt sig om det hade kommit ut att någon de bodde med eller var släkt med dött av Aids. Då var sannolikheten stor att du skulle betraktas som paria av samhället runt omkring dig, och därav lida svårt av det.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-16 kl. 05:38.
Citera
2020-09-16, 05:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
USA har nu nått 200 tusen döda.

Nu höjs alltfler röster för att man borde stänga allt som inte är absolut nödvändigt till vi har ett vaccin. Det här fungerar inte längre. Covid19 är som pesten. Den dödar allt i sin väg och lämnar bara död och lidande.

Nej, den dödar 0,3% av allt i sin väg som Nurse Ratched skrev på förra sidan.
Citera
2020-09-16, 05:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej, den dödar 0,3% av allt i sin väg som Nurse Ratched skrev på förra sidan.

Du ska inte lyssna på den där bitchen. 1% säger WHO. Skulle alla i Sverige drabbas kommer 100 tusen att dö på sikt.
Citera
2020-09-16, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nästan 6000 offer är inte lite människor.. det är ganska mycket.

En terrorist hade nog sett det som framgångsrikt attentat om 6000 människor/fiender avlider helt utan att dom behöver skaka galler för att medvetet ha andats mot folk för att spride viruset så mycket som möjligt och döda så många som möjligt.

Det blir omöjligt att bevisa att en terrorist andats mot folk för att medvetet sprida ett virus.. för terroristen följer ju råden som finns.. vilket betyder att munskydd inte behövs bäras för att skydda andra.

Vem vet det kanske var en terrorgrupp som smittade alla.. och fortsätter smitta så många dom kan.
Dom kan ju inte åka dit för det.. därför kallar jag det för terroristens våta dröm.

Kanske är det ett gäng på bara några personer som har spridit det medvetet med skydd av experternas råd om att stanna hemma om dom har några symptom, och gå ut och smitta andra om dom inte har symptom.

Vem vet.

Väldigt många som hakat upp sej på siffran 6000
Alla dessa är inte bevisat dom dog ut av C19
Citera
2020-09-16, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Är den mystiska toppen i Borås samma mystiska topp som i Gällivare i somras? Från lågt antal till lågt antal?

Förmodligen tidningarna gör det till världens grej
Citera
2020-09-16, 06:08
Medlem
Går Pfizer i mål först?

(Reuters) - Pfizer Inc said on Tuesday participants were showing mild-to-moderate side effects when given either the company’s experimental coronavirus vaccine or a placebo in an ongoing late-stage study.

Over 12,000 study participants had received a second dose of the vaccine, Pfizer executives said on an investor conference call.

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-pfizer-idUSKBN2670AO?taid=5f6187e6feb41b0001a5355c&utm_ca mpaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=tru eAnthem&utm_source=twitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in