Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Alarmisterna och konspiratorikerna verkar bli nervösa när det inte blir några nya covidavlidna att frossa i nu på måndagar. Kan "trösta" er med att det idag dog 21 nya svenskar, mellan 5-10 år för tidigt p g a luftföroreningar. Precis som igår, precis som imorgon och precis som alla andra övriga dagar på året.
Avgå alla svenskar för vår konsumtion och den skit vi släpper ut och att vi massmördar vår befolkning!
Vad vill du säga med det? Försöker du utmåla oss motståndare till Anders Tegnell, som miljöfiender? Försöker du ge sken av att vi inte skulle bry oss om luftföroreningar, och andra problem som skapar ohälsa och död?
Jag anser att luftföroreningar är ett stort problem som kräver åtgärder. Mina förslag på åtgärder, är i princip motsatsen till Miljöpartiets politik. Men jag kan inte diskutera dessa frågor här, eftersom det skulle vara "off-topic".
Jag har sett likande exempel på ful-retorik, när Anders Tegnells anhängare försöker bagatellisera massdöden genom att jämföra med alla dödsfall i cancer och trafikolyckor. Syftet att att utmåla oss Tegnell-motståndare som likgiltiga inför dödsfall som inte har med Covid-19 att göra. Att vi inte diskuterar miljö, cancer och trafik beror inte på likgiltighet. Att vi inte diskuterar dessa frågor, beror på trådens rubrik.