Citat:
Ursprungligen postat av
HARD-WORKER
Du ska inte bli förvånad över hur saker sköts internt. Man skyddar sina egna för alla har alltid något smaskigt på varandra att delge media. Alternativt ger man lite platser till vänner, bekanta och släktingar för att tysta er och samtidigt belöna. Eldsjälar och duktiga tröttnar och lämnar. Kvar finns endast jäv och korruption.
Sådant där beteende måste omedelbart stävjas annars är det en stor risk för att det hela slutar som för Ny Demokrati när det börjar sina vid köttgrytorna. För någon gång kommer det oundvikliga bakslaget i ett val med minskad partikassa till följd. Då blir det "slagsmål" om de kvarvarande posterna och inte minst kassorna och det medför ett riktigt smutsigt spel.
På sitt sätt förstår jag dock SD-politikernas dilemma.
De andra Riksdagspartierna tar hand om varandra genom att belöna de toppar som inte klarar sig i ett val med att ge dem välavlönade poster inom staten. Privata näringslivsorganisationer har också intresse av framtida lobbyister.
SD:s toppolitiker kan dock glömma dessa lösningar. Knappast att jag under min kvarvarande livstid kommer att kunna uppleva att en kickad SD-topp blir utnämnd till ex. landshövding i Härjebotten, ambassadör i Zinglawesi eller en lobbyistpost inom Segelfartygsindustrin.