2020-09-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
"Plandemin" är över för länge sedan, bara psykisk tortyr med dessa deep state styrda lockdowns...

Folk börjar vakna upp till sanningen kring plandemin...
Vakna upp? Don't hold your breath. Propagandisterna kommer att hitta på nåt annat, eller nåt nytt, eller "den andra vågen", och den hjärndöda pöbeln kommer som alltid att blint tro på precis allt.
Citera
2020-09-12, 13:47
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, men det är bara ett problem första gången viruset sprider sig över jorden. Eftersom det då finns gamla och sköra människor som drabbas av sin primärinfektion med C19 alldeles för sent i livet.

Om fem-tio år kommer alla människor på jorden redan ha exponerats för C19 minst en gång, och överlevt (förutom Tyskland, som fortfarande kommer ha lockdown). Det finns inga kända fall där en människa dött i en sekundärinfektion av C19.

Då kommer det här inte vara mer än ytterligare en säsongsförkylning, som i mycket sällsynta fall orsakar MIS-C hos bebisar.

Jag håller med dig om att vi kommer inte betrakta corona som en stor fara om några år. Vi får nog vaccin tills dess. Det är det viktigaste orsaken till att vi inte kommer att betrakta corona som en fara om några, inte nödvändigtvis teorin om att så många människor smittas att vi uppnår flockimmunitet.

Vad gäller Tyskland tror jag att de kör med smittspårning/isolering tills det finns vaccin eller de lyckades sakta ned smittningstakten så pass mycket att landet kan återgå till det normala.
Citera
2020-09-12, 13:48
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Vakna upp? Don't hold your breath. Propagandisterna kommer att hitta på nåt annat, eller nåt nytt, eller "den andra vågen", och den hjärndöda pöbeln kommer som alltid att blint tro på precis allt.

Är det inte tvärtom? Är det inte pöbeln som saknar kritiskt tänkande som sväljer allt som Tegnell, Löfven och company säger?

Dessutom bör man göra skillnad mellan lockdown och hårda restriktioner.
Citera
2020-09-12, 13:49
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det visar till och med att barn över 11 år smittar som vuxna, om jag nu minns rätt.

Kan du länka en studie som säger det? Det vore intressant att läsa om det.
Citera
2020-09-12, 13:53
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det där tror du nog inte ens på själv.

Vad menar du? Jag tror dom flesta experter är ense om att vi kommer få leva med det här viruset. Vi kommer aldrig kunna utrota det här viruset.

Att man blir mindre sjuk andra gången säger väl dom flesta.
Citera
2020-09-12, 13:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Hur är det med din läsförståelse min herre? Arbetet läste det som om det stod att Tegnell sågade Trump. Det var fel av arbetet, det stod att USA:s Tegnell ( Fauci ) sågade Trump.

Det var inte hans poäng. Läs om läs rätt.
Citera
2020-09-12, 13:58
Medlem
Flugpappas avatar
[quote=AttCza|72901108]Är det inte tvärtom? Är det inte pöbeln som saknar kritiskt tänkande som sväljer allt som Tegnell, Löfven och company säger?

Dessutom bör man göra skillnad mellan lockdown och hårda restriktioner.[/QUOTE

Helt fel hävdar jag . Har man kritiskt tänkande förstår man att det är bättre att experter/spetskompetens hanterar olika frågor fast det rent emotionellt ibland känns bättre att vara ” läktarproffs”
Citera
2020-09-12, 14:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Arbetet gav dig källa, intervju med Carlson där han svarar en multisjuk förälder.
Du är ju ett stort skämt . Arbetet gav ingen källa. Arbetet ÄR källan eftersom det inte finns någon länk eller ens något om vad jag kan hitta vad Johan Carlsson sagt. Här har du några länkar till vad Tegnell säger om barn och smittspridning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-skolstangingar-stangda-skolor-drabbar-barn
https://www.expressen.se/nyheter/allt-tydligare-att-barn-inte-sprider-smitta/
https://www.gp.se/nyheter/sverige/tegnell-barn-smittar-v%C3%A4ldigt-s%C3%A4llan-vuxna-1.32618499
Citera
2020-09-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Så är det. Om vi hade levt i medeltiden skulle Tegnell och Löfven ha blivit avrättade i Stortorget i Stockholm.

Nu vill jag inte att de ska dö, men någon form av ansvarsutkrävande borde återinföras i landet så att myndighetspersoner som Löfven och Tegnell inte ska kunna leka ryskt roulett med människors liv utan konsekvenser.

Nej, om vi hade levt på medeltiden hade inte en kotte brytt sig om det här viruset med mindre än en procents dödlighet.
Citera
2020-09-12, 14:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad menar du? Jag tror dom flesta experter är ense om att vi kommer få leva med det här viruset. Vi kommer aldrig kunna utrota det här viruset.

Att man blir mindre sjuk andra gången säger väl dom flesta.

Vi kommer inte kunna utrota viruset, men vi kommer kunna begränsa skadeverkningarna genom att distribuera ut ett vaccin.

Tyvärr verkar det som att de som blir reinfekterade många gånger blir sjukare gång nr 2.
Citera
2020-09-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi kommer inte kunna utrota viruset, men vi kommer kunna begränsa skadeverkningarna genom att distribuera ut ett vaccin.

Tyvärr verkar det som att de som blir reinfekterade många gånger blir sjukare gång nr 2.

Vad är ”många gånger” för dig?
Citera
2020-09-12, 14:28
Medlem
Enligt ett uttalande I ekot på P1 så är det barn i åldern 15-19 år som bär på mest smitta i hela samhället. Detta nämndes i en diskussion om verkligen tester på barn var verkningsfulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in