Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Trams. En myndighet som tidigare idiotförklarat att äta ägg och som godkänner tillsatser typ "citronsyra" E330 vilken inte kommer från citroner utan från svartmögel tillverkad i Kina och ger kraftiga allergier hos vissa personer. Som tycker genmodifierat vetemjöl är ok och ger magproblem åt väldigt många.
Jag tar varje dag året runt D-vitamin 2500IE och en även C-vitamin. Övrigt får jag i mig med en varierad kost. C-vitamin via brustablett i ett glas vatten vilket ersatt apelsinjuice när jag insåg den var en sockerbomb och inte hörde hemma i en frukost.
Själv har jag inte haft covid-19 ännu och ska inte ha det samt inte en sjukdag på grund av förkylningar eller influensa på över 20 år.
Tänk själv och matas inte av myndigheter som verkar vara köpta av multinationella bolag.
Man får göra precis som man vill, å tycka vad man vill om myndigheter. Det kommer alltid vara felaktiga påståenden av myndigheterna som ändras så fungerar det alltid. Man vet inte allt. Å de fattas ordentligt med studier. Speciellt om folk inte göra studierna helt korrekt.
Men problemet kvarstår fortfarande att överdos av d-vitamin har konsekvenser. C-vitamin är nåt helt annat. Min poäng är att ha de i åtanke. De är slitsamt
med högre doser d-vitamin de är sanningen. men vi har säkert ett behov av tillskott av d-vitamin i rimlig dos.
Sen tycker jag personligen ändå de är rent farligt å hitta på saker hemma hur som helst utan grundläggande förståelse. De blir ofta fel och bara för man tror de är rätt betyder inte att de är rätt. Vi ser de här hela tiden i vården bla. Jag tror inte din dos är särskilt konstig heller men jag är inte expert i ämnet. Själv delar jag andra tabletter till mina patienter som jag har bättre koll på. 🙈
Själv försöker jag fånga solen så fort man kan i lagom dos. Inte alltid lätt, givet.