2020-02-07, 18:41
Bannlyst
Äsch. Vill folk se de här? Barnfamiljer? Eller är det bara Disney som tror/hoppas på att kineserna ska vilja se ännu en amerikansk film om kineser?

https://www.youtube.com/watch?v=KK8FHdFluOQ
Citera
2020-02-07, 19:04
Medlem
Med tanke på hur bra den tecknade är, så lär den nog sälja.
Citera
2020-02-07, 21:46
Medlem
sommarlovs avatar
Inblandningen av magi skrämmer iväg de flesta, Mulan ska ju vara om en "vanlig" tjej, inte en kopia av rouching Tiger, Hidden Dragon.

Antagligen blir den en megasucce i Kina dock.
Citera
2020-02-08, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Antagligen blir den en megasucce i Kina dock.

Det tror inte jag. Har Hollywood verkligen lyckats med sin kina-export?

Kanske lyckas den här dock, om man dubbar allt till kinesiska.
Citera
2020-02-08, 03:35
Medlem
AbsolutGregers avatar
Verkar störtdålig imo. Vad va det för jäkla skurkar till att börja med? Nån jävla lökig häxa.

Att de envisas med de här fördömda remakes... kom på något nytt...
Citera
2020-09-05, 21:24
Medlem
Nån som sett den nu när disney publicerat den på sin nya streamingtjänst och streamen redan rippats på torrent?

Imdb-betyget är flopplågt. Kanske nån som sett kan dela med sig om varför.
Citera
2020-09-07, 09:41
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Nån som sett den nu när disney publicerat den på sin nya streamingtjänst och streamen redan rippats på torrent?

Imdb-betyget är flopplågt. Kanske nån som sett kan dela med sig om varför.
Har inte sett den, men innan den blev försenad såg jag en video där man låtit vanliga kineser på gatan se trailern och sen intervjuades om vad de tyckte. De var inte särskilt imponerade, de flesta tyckte inte alls den verkade lika bra som den tecknade från 1998 (har läst liknande reaktioner från västerlänningar också). Kina har förresten gjort en egen live action av Mulan så sent som 2008 tror jag, vet dock inte vilket mottagande den fick. Att den automatiskt skulle göra jättesuccé i Kina kan ha varit en felkalkylering.

Sen tror jag många kan ha röstat ner utan att ha sett den, pga frustration över att filmen försenats och att Disney nu vill ta överpris för att streama den. Från vänsterliberalt håll har det även kommit kritik mot att en möjligt bisexuell karaktär strukits. Även draken har strukits, vilket förargat en del purister som tvunget jämför med versionen från -98.
Citera
2020-09-07, 14:27
Medlem
mendokses avatar
Ser helt värdelös ut. Originalet hade ändå en hyfsat realistisk design på saker, och folk slogs och rörde sig som människor, detta ser ut som alla andra billiga kopior av filmen Hero. Alla är superstylade och allt ser fejk ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Har inte sett den, men innan den blev försenad såg jag en video där man låtit vanliga kineser på gatan se trailern och sen intervjuades om vad de tyckte. De var inte särskilt imponerade, de flesta tyckte inte alls den verkade lika bra som den tecknade från 1998 (har läst liknande reaktioner från västerlänningar också). Kina har förresten gjort en egen live action av Mulan så sent som 2008 tror jag, vet dock inte vilket mottagande den fick. Att den automatiskt skulle göra jättesuccé i Kina kan ha varit en felkalkylering.

Sen tror jag många kan ha röstat ner utan att ha sett den, pga frustration över att filmen försenats och att Disney nu vill ta överpris för att streama den. Från vänsterliberalt håll har det även kommit kritik mot att en möjligt bisexuell karaktär strukits. Även draken har strukits, vilket förargat en del purister som tvunget jämför med versionen från -98.

Vilken är den bisexuella karaktären?
Citera
2020-09-07, 16:51
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ser helt värdelös ut. Originalet hade ändå en hyfsat realistisk design på saker, och folk slogs och rörde sig som människor, detta ser ut som alla andra billiga kopior av filmen Hero. Alla är superstylade och allt ser fejk ut.

Vilken är den bisexuella karaktären?
Nån soldat som blir kär i Mulan. Har inte sett originalet, men gissar att bisexualiteten kan vara övertolkad.

https://www.pinknews.co.uk/2018/04/18/mulan-disney-bisexual-icon-removed-from-new-film/
Citera
2020-09-08, 19:28
Moderator
Popesizes avatar
Filmproduktionen har fått ganska hård kritik efter att det upptäcktes att i eftertexterna riktades det tack till provinsen Xinjiang i Kina, där CCP upprättat så kallade "Omskolningsläger" och "arbetsläger" för bland annat muslimer.

Detta fick tydligen liv i Hashtagen #BoycottMulan, som bildades förra året när huvudrollsinnehaverskan Liu Yifei uttalat sitt stöd till den kinesiska polisen vid Hong Kong-demonstrationerna.

Ska bli intressant att se vad Disney svarar på detta...

https://boundingintocomics.com/2020/09/07/chinese-communist-party-publicity-department-operating-in-uyghur-autonomous-region-receives-special- thanks-in-disneys-mulan-remake/
Citera
2020-09-09, 16:07
Medlem
BootyLuvs avatar
Såg den igår. Tyckte den var helt okej.

Har inga problem med att den skiljer sig en hel del från den tecknade versionen, då jag ser det som två separata tolkningar av den kinesiska originalhistorien från 400-talet eller vad det nu är.

Hade kunnat tänka mig se den på bio (vilket nu inte blev av), men jag hade inte betalat $30 för att se den på Disney+.
Citera
2020-09-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Såg den igår. Tyckte den var helt okej.

Har inga problem med att den skiljer sig en hel del från den tecknade versionen, då jag ser det som två separata tolkningar av den kinesiska originalhistorien från 400-talet eller vad det nu är.

Hade kunnat tänka mig se den på bio (vilket nu inte blev av), men jag hade inte betalat $30 för att se den på Disney+.

Ska vara 60kr i månaden vad jag hört och disney+ är inte släppt än, 15 september i Sverige. Har sett delar av filmen, nästan 90 %. Helt okej som du säger, men några scener är lite väl pinsama. Isbergsscenen tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in