2020-09-09, 14:09
Medlem
Det står på en kulle det är inte en platå men här finns risk för att det ökar. Det ser inte bra ut men jag återkommer med en som jag förstår av många en efterlängtad analys någon gång ikväll. Vem fan har tid att hänga här.

GAPET finns fortfarande men det kräver mer studier för att förstå.
Citera
2020-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
6 dagen på rad med ökad smittspridning. Om antal smittade gick ner samtidigt som testerna ökar hade det varit jätte bra men nu, det ser inte helt bra ut.
Nu bör vi ha sett effekten av skolstarten. Vi ser dock ingen effekt alls trots kraftigt utökad testning. Det ser snarare jättebra ut för vår del.
Citera
2020-09-09, 14:10
Medlem
Tycker det är intressant att både Finland och Danmark nu har högre antal smittade per capita än Sverige...
Kan innebära att lockdowns bara skjuter problemet framför sig och i så fall har Sverige gjort minst fel av dessa länder.
Citera
2020-09-09, 14:11
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
6 dagen på rad med ökad smittspridning. Om antal smittade gick ner samtidigt som testerna ökar hade det varit jätte bra men nu, det ser inte helt bra ut.

Haha, jag har sett din avatar många gånger utan att tänka på vad den föreställer. Nu titta jag på den och började skratta

Topic: Ja den här veckan kommer nya fall slå den förra. Hoppas det bara har å göra med större testning.
Citera
2020-09-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Tycker det är intressant att både Finland och Danmark nu har högre antal smittade per capita än Sverige...
Kan innebära att lockdowns bara skjuter problemet framför sig och i så fall har Sverige gjort minst fel av dessa länder.
Finska talet går att härleda till specifika kluster enligt finsk media. Danmark verkar dock ha en rätt hög smittspridning generellt. Dock testar danskarna något helt överjävligt mycket.
Citera
2020-09-09, 14:14
Moderator
Chantres avatar
1 död från Halland och en från västra Götaland. Var kom de övriga två från?
Citera
Medlem
Ytterligare reflektioner över detta är ju att det är underligt det dör såpass många ändå när smittoläget är så gott och så få är inlagda. Detta stämmer inte, något är ruttet. Men jag återkommer med en bättre genomtänkt analys senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi vet ju ännu inte om personen blev sjuk av vaccinet. Den kan ju blivit sjuk med vaccinet.

Vaccinerar du tex 30000 pers så kan det ju hända att nån blir sjuk av annat under testperioden.

AstraZeneca håller ju på o undersöker.

Att folk är aningen skeptisk till nyutvecklade vaccin efter skandalen runt svininfluensan är väl förståeligt, men jag tror inte att det är direkt avgörande när det kommer till att många inte väljer att vaccinera sig. Jag gissar på att många som inte väljer att vaccinera sig inte ser det som nödvändigt, främst för att COVID-19 inte är en risk för alla.
Citera
2020-09-09, 14:15
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi vet ju ännu inte om personen blev sjuk av vaccinet. Den kan ju blivit sjuk med vaccinet.

Vaccinerar du tex 30000 pers så kan det ju hända att nån blir sjuk av annat under testperioden.

AstraZeneca håller ju på o undersöker.

Fast nervinfektion låter inte som nageltrång utan Mer som nått typiskt som sker när immunförsvaret aktiveras.
Jag är dock ingen läkare.
Citera
2020-09-09, 14:16
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nu bör vi ha sett effekten av skolstarten. Vi ser dock ingen effekt alls trots kraftigt utökad testning. Det ser snarare jättebra ut för vår del.
Ok, kanske det går att intala sig det några dagar till men om denna trend håller i sig bör man göra något åt det innan det är för sent. Man vinner liksom inget ting på att inte inse att vi har ökande fall. Om du kollar på antal fall veckovis på rätt datum ser det absolut inte bra ut, då började ökningen redan förra veckan.

Jag hoppas att vårt stora testande kommer att räcka men jag är tveksam, jag tror att det kan behövas lite mer för att inte komma tillbaka i samma dåliga situation vi var i i våras men att börja med att blunda är inte lösningen.
Citera
2020-09-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ytterligare reflektioner över detta är ju att det är underligt det dör såpass många ändå när smittoläget är så gott och så få är inlagda. Detta stämmer inte, något är ruttet. Men jag återkommer med en bättre genomtänkt analys senare.

COVID-19 kan fortfarande vara dödligt för personer i riskzonen oavsett om man ligger inne på sjukhus eller inte samt att smittspridningen är ''låg''.

Nej, inget är ruttet.
Citera
2020-09-09, 14:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det går åt fel håll.

Utveckla gärna. Ser inget i dagens rapport som pekar åt fel håll.

Citat:

Så nu är inte andelen positiva prov intressant längre. Du låter som Trump. Om vi testar mer får vi mer fall och det vill vi inte? Så vi ska inte testa, så du får nåt annat att klaga på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in