Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vad tycker du är roligt med att folk dör i mängder i Storbritannien? Är det för att de rekommenderas bära munskydd i mataffärer som gör att du tycker det är roligt? Har lite svårt att se komiken måste jag erkänna. Det är ändå inget som lär ändra på WHO:s rekommendationer rörande munskydd. Även jag är fast övertygad om att om man sätter ett filter framför mun och näsa minskar man smittspridningen. Utan dessa rekommendationer hade det kanske varit dubbelt så illa nu. Allt ingår i ett sammanhang.
I Sverige har vi trots råd om social distansering och råd om ständig handtvätt 6000 döda. Kan vi då dra slutsatsen att social distansering eller handtvätt är onödigt? Knappast. Det bidrar till att hålla ned smittspridningen, men det finns det även andra åtgärder som OCKSÅ gör.
Att de har färre rapporterade fall kan ju bero på att färre har fångats upp genom mätningar.
Britterna testar dubbelt så många per miljon invånare än vad vi gör.
Nej jag skrattar inte åt de döda i covid-19, vare sig i utlandet eller i Sverige. Däremot skattar jag åt dig som får allt svårare och svårare att klara dig i debatten ju längre tiden går.