2020-09-07, 16:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Australien fortsätter med sitt vansinne. Arrestera en gammal tant som sitter på en parkbänk utan att vara i närheten av någon annan än sin vän. Dessutom ser man hur en av poliserna tar telefonen ifrån en av tanterna när hon filmar gripandet. Satan vilket slödder dom är.

https://www.youtube.com/watch?v=eLf0uApNMVU

Lika bra att hela jävla skitlandet brinner upp.
Jösses... hoppas de blir ordentligt upprörda där också. Sjukaste jag sett på flera timmar. (Inte sett nåt klipp på Trump än)
Citera
Medlem
I våras var europa värst, är vi på väg dit igen?
Citat:
COVID-19 cases again on rise in Europe
Citat:
Cases in many countries nearly jump back to figures recorded in mid-March peak of virus spread
https://www.aa.com.tr/en/europe/covid-19-cases-again-on-rise-in-europe/1963347

Norge siffror har kommit
+0 döda
+0 iva
+75 fall
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Undrar hur det kommer låta om några månader när Sverige har bland de lägsta talen smitta. Våra nordiska grannar får börja om med sina lockdowns och harva på i all evinnerlighet innan de får stryka på foten och anamma det svenska Facit! 🤛💪

Skönt att allt pekar mot att allt snart är över här i Sverige och vi slipper höra om denna influensa. Masspsykosen var nästintill total här på Flashback. Men några fick ju iallafall fylla på torrvaru förrådet 😂😂😂😂😂

”Maten kommer ta slut” å herregud vilka idioter det finns.
Vi har redan bland de lägsta talen i europa.
https://ig.ft.com/coronavirus-chart/?areas=nor&areas=dnk&areas=swe&areas=eur&areasRegi onal=usny&areasRegional=usnj&byDate=0&cumulative=0 &logScale=1&perMillion=1&values=cases
Citera
2020-09-07, 16:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Fattar du inte hur jävla snett det gått om man måste arrestera en gammal tant som sitter på en parkbänk bara för att hon inte har en blöja över munnen? Sedan den sopan som smyger sig upp bakifrån och tar mobilen från den andra som filmar, det kan väl knappast vara lagligt? Nä fy fan vilket jävla pissland.
Så du tycker inte man ska följa lagen?
Du har uppgett att du är SDare, kräver inte ni hårdare tag mot brottslingar?
Citera
2020-09-07, 16:37
Medlem
Citat:
Problemet är att den situationen ens uppstår. Helt bisarrt. Och det finns alltså en del folk som önskar det vore likadant i Sverige. Man måste fan vara sinnessjuk för att ha sådana åsikter.

Ifall Sverige hade haft det så skulle flera tusen personer till varit vid liv, väldigt många skulle också sluppit bli kroniskt sjuka av viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag hade fel!

Stockholm har nu endast 2 på iva.
Ser oförskämt bra ut.
Dvs färre på iva än Köpenhamn.

Två patienter med covid-19 vårdas just nu i intensivvård vid akutsjukhus, det är tre färre än vid förra rapporten. Därutöver vårdas 20 patienter med covid-19 på akutsjukhus eller inom geriatrisk vård. Totalt vårdas 22 patienter med covid-19 i olika former av sjukhusvård. Vilket är sex färre än vid senaste lägesrapporten den 3 september.

Det är en jävligt fascinerande utveckling i Region Stockholm kring detta måste jag säga. Jag hoppas kunnigt folk både i Sverige och utlandet tittar på detta i framtiden.
Jag tror stenhårt på att det råder en stor andel partiell immunitet fläckvis fördelat kring Järva-fältet,Norrort och Södertälje som hjälper regionen jättemycket.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Det är en helt bisarr lag, det är det som är problemet. Tycker du att en gammal tant på en parkbänk är en brottsling bara för att hon inte bär munskydd? Efterblivet.
Citera
2020-09-07, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ifall Sverige hade haft det så skulle flera tusen personer till varit vid liv, väldigt många skulle också sluppit bli kroniskt sjuka av viruset.

Visst....
Citera
2020-09-07, 16:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
av 8000 studenter på Umeå universitet hade 2 smittan. Det är definitivt på utdöende nu. Gruppen 20-30 år dominerar där smittan är som högst och ändå hittar man knappt ett enda fall. Det ska mycket till nu om det ska vända uppåt.

Håller med om att det är bra med den låga smittspridningen, men ska det verkligen så mycket till för att det ska vända uppåt? Jag tror inte det.

Det räcker väl med att några hemvändande turister från Spanien, Frankrike eller Storbritannien bär på smittan så är det väl kört igen? Eller att turister från något land hälsar på här i Sverige och drar med sig smittan. USA, Sydamerika eller whatever. Jag tycker snarare att det känns extremt skört. Stabilt lågt, men skört.

Det som hände i feb/mars kan lätt hända igen. Andelen med antikroppar är inte särskilt hög. Och den låga andelen som har antikroppar tycks inte ha det speciellt länge. Frågan är ens om de har de året ut om de blev smittade i mars? Mycket tyder på att så inte är fallet.

Det enda som definitivt kommer sätta stopp för pandemin är när vi fått ett vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Följa lagen ska man men jag tror inte att trazke vill ha lagar där polisen springer runt och griper kärringar på parkbänkar. Jag håller med trazke.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilken generation är det som främst är ansvarig för hur det ser ut i Sverige idag? Som man bäddar får man ligga heter det väl. Och inte heller ska de gnälla på att personalen på äldreboendet inte kan svenska, de får gärna ta konsekvenserna av det multikulturella samhället de själva har skapat.
Ja du ...
Vilken generation är det som har fostrat dem? Och vilken har i sin tur fostrat dem?
”Den som är utan synd kastar första stenen.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Givetvis försvårar det för seriösa länder som Nya Zeeland att det finns oansvariga länder som exempelvis Sverige.
Så är det, hade världen gjort som Nya Zeeland hade det inte ens varit hälften så mycket fall och döda som det blivit nu.
Hade däremot alla gjort som Sverige då hade vi haft flera miljoner döda nu i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in