2020-09-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu är ju Västerbotten också den del av Sverige som har minst antal smittade.

Det är inte kört för att det är 2/8000. Det innebär dock inte att det är riskfritt.

Det är studenter på högskolan för i helvete! Inte någon undersökning på stan i Umeå.

Just detta som ni galningar varnat för.
Dom kommer från hela landet och samlas efter sommaren. Det skulle ju bara explodera nu när det är slut på distansundervisningen.
Citera
2020-09-07, 16:00
Medlem
raskenss avatar
av 8000 studenter på Umeå universitet hade 2 smittan. Det är definitivt på utdöende nu. Gruppen 20-30 år dominerar där smittan är som högst och ändå hittar man knappt ett enda fall. Det ska mycket till nu om det ska vända uppåt.
Senast redigerad av raskens 2020-09-07 kl. 16:04.
Citera
2020-09-07, 16:01
Medlem
Det börjar bli lite tråkigt med pandemin i Sverige. Nästan inga nya fall på sistone. När tror vi att det kommer ta ordentlig fart igen?

Jag tippar på att i början av oktober börjar vi se ett uppsving igen. I slutet av november är det stabsläge på sjukhus här och där. I början av december smäller man upp militörtält igen och i januari-februari är det riktigt armageddon och mer eller mindre uttalat att om man är över 65 år så får man inte sjukhusvård utan yngre måste prioriteras.
Citera
2020-09-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Det är studenter på högskolan för i helvete! Inte någon undersökning på stan i Umeå.

Just detta som ni galningar varnat för.
Dom kommer från hela landet och samlas efter sommaren. Det skulle ju bara explodera nu när det är slut på distansundervisningen.
Nu är ju inte studenterna i Umeå ett utsnitt av Sveriges befolkning precis. Inte rörande tidigare bostadsort heller.

Man blir så oerhört less på vissa personers språkbruk i denna tråden, det är inte så att ni tas på mer allvar bara för att ni är otrevliga och kastar ur er okvädningsord.

Jag är bara intresserad av att fakta skall presenteras på ett balanserat sätt och i fallet med 2/8000 så var poängen att det räcker med en smittad person på ett Universitet om de inte håller avstånd mm. Så som vi betedde oss när jag gick på Universitet, det skulle garanterat ge en massiv smitta, det är en sak som är säker...
Citera
2020-09-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det börjar bli lite tråkigt med pandemin i Sverige. Nästan inga nya fall på sistone. När tror vi att det kommer ta ordentlig fart igen?

Jag tippar på att i början av oktober börjar vi se ett uppsving igen. I slutet av november är det stabsläge på sjukhus här och där. I början av december smäller man upp militörtält igen och i januari-februari är det riktigt armageddon och mer eller mindre uttalat att om man är över 65 år så får man inte sjukhusvård utan yngre måste prioriteras.

Jag tror du har rätt om början, men stabsläge är jag tveksam till. Däremot så tror jag inte att det blir som i våras utan vi kommer att klara oss bättre nu iom att immunitet ändå finns till viss del i samhället. På vissa ställen mer än på andra.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

För Covid- 19 är det game over sedan länge. Det är alldeles för många som är immuna nu och det finns väl utarbetade tester för att det ska kunna hända något dramatiskt.

Vänta till Covid-30. Helst ska det poppa upp ett virus som inte tillhör Coronafamiljen. Så vi inte har någon korsimmunitet från andra förkylningar.
Citera
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Australien fortsätter med sitt vansinne. Arrestera en gammal tant som sitter på en parkbänk utan att vara i närheten av någon annan än sin vän. Dessutom ser man hur en av poliserna tar telefonen ifrån en av tanterna när hon filmar gripandet. Satan vilket slödder dom är.

https://www.youtube.com/watch?v=eLf0uApNMVU

Lika bra att hela jävla skitlandet brinner upp.
Hon bröt ju mot lagen, den gamla damen. Då är det väl inte orimligt att det blir en påföljd? Du får det ju att låta som att dom brottade ner henne och satte ett knä mot halsen under 8 minuter.
Citera
2020-09-07, 16:09
Medlem
Undrar hur det kommer låta om några månader när Sverige har bland de lägsta talen smitta. Våra nordiska grannar får börja om med sina lockdowns och harva på i all evinnerlighet innan de får stryka på foten och anamma det svenska Facit! 🤛💪

Skönt att allt pekar mot att allt snart är över här i Sverige och vi slipper höra om denna influensa. Masspsykosen var nästintill total här på Flashback. Men några fick ju iallafall fylla på torrvaru förrådet 😂😂😂😂😂

”Maten kommer ta slut” å herregud vilka idioter det finns.
Citera
2020-09-07, 16:11
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Nu är ju Västerbotten också den del av Sverige som har minst antal smittade.

Det är inte kört för att det är 2/8000. Det innebär dock inte att det är riskfritt.
Fast Västerbottningar är nog i minoritet på Universitetet.
Citera
2020-09-07, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Hon bröt ju mot lagen, den gamla damen. Då är det väl inte orimligt att det blir en påföljd? Du får det ju att låta som att dom brottade ner henne och satte ett knä mot halsen under 8 minuter.

Fattar du inte hur jävla snett det gått om man måste arrestera en gammal tant som sitter på en parkbänk bara för att hon inte har en blöja över munnen? Sedan den sopan som smyger sig upp bakifrån och tar mobilen från den andra som filmar, det kan väl knappast vara lagligt? Nä fy fan vilket jävla pissland.
Citera
2020-09-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Undrar hur det kommer låta om några månader när Sverige har bland de lägsta talen smitta. Våra nordiska grannar får börja om med sina lockdowns och harva på i all evinnerlighet innan de får stryka på foten och anamma det svenska Facit! 🤛💪

Skönt att allt pekar mot att allt snart är över här i Sverige och vi slipper höra om denna influensa. Masspsykosen var nästintill total här på Flashback. Men några fick ju iallafall fylla på torrvaru förrådet 😂😂😂😂😂

”Maten kommer ta slut” å herregud vilka idioter det finns.

Och glöm aldrig den episka tråden:
(FB) När tror ni Sverige har 852 döda om dagen (dvs ett estonia)
Citera
2020-09-07, 16:14
Medlem
Citat:
Nu är ju inte studenterna i Umeå ett utsnitt av Sveriges befolkning precis. Inte rörande tidigare bostadsort heller.

Man blir så oerhört less på vissa personers språkbruk i denna tråden, det är inte så att ni tas på mer allvar bara för att ni är otrevliga och kastar ur er okvädningsord.

Jag är bara intresserad av att fakta skall presenteras på ett balanserat sätt och i fallet med 2/8000 så var poängen att det räcker med en smittad person på ett Universitet om de inte håller avstånd mm. Så som vi betedde oss när jag gick på Universitet, det skulle garanterat ge en massiv smitta, det är en sak som är säker...

”Någon” påstod att det låga antalet var pga att det handlade om Västernorrland med så låg smittspridning.
Då påpekade jag att det är ett universitet det handlar om, inte någon test på stan.
Det innebär att det inte bara är folk från orten som testas, utan folk från hela landet.
Jag blir förbannad på folk som försöker komma med absurda argument för att bevisa någon domedags-tes.

Hur smittspridningen kommer utveckla sig, vet vi om en vecka ungefär..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in