Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det var inte därifrån smittan kom till Sverige utan från Holland, USA och England.
Förvisso kom smittan från fler länder än Iran och Italien. Men att inte ens resenärer från kända smitt-härdar stoppades, visar hur lite Folkhälsomyndigheten brydde sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Även om att alarmisterna upprepar sitt mantra stup i kvarten så hade FHM hyfsat koll på de andra resenärerna.
Det beror på vad man menar med "hyfsad koll".
Anders Tegnell har förklarat vilket "jättejobb" som gjordes för att hitta smittbärare bland Italien-resenärerna. Anders Tegnells uttalande visar hur vansinnig strategi Folkhälsomyndigheten har haft. Först fick Italien-resenärerna vandra rakt ut i samhället, och sprida smitta. Därefter ägnade sjukvården kraft åt att leta upp smittbärare, och smittspåra kring dessa. Hur kunde Folkhälsomyndigheten ta fram en såpass total-idiotisk plan? Det självklara hade varit att fånga in resenärerna redan vid ankomst. I så fall hade sjukvården inte behövt ägna sig åt smittspårning i efterhand.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Men man hade ingen aning om att smittan redan hade spridit sig i dessa tre nämnda länder.
Folkhälsomyndigheten hade ingen aning ... Så förvånande?
Gjorde Folkhälsomyndigheten ens några försöka att hålla uppsikt över smittspridning i fler länder än dom man redan visste hade drabbats av epidemi? Ifall dom inte hade lagt onödiga resurser på att smittspåra kring Italien-resenärerna, så hade det kanske funnits mer resurser att hålla uppsikt över eventuell smitta från andra platser.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
I så fall borde man ha stoppat flygtrafiken helt. För säkerhets skull.
Ja. Men myndigheterna brydde sig inte ens att om stoppa flygtrafiken länder där man visste att smittspridning pågick.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Och båt också. Och varför inte stoppa tågen med när man ändå höll på.. ?
Ifall man hade börjat med att stoppa flygtrafiken, så hade det funnits tid att överväga hur man ska bemöta smittan vid sjögränserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Vi får väl acceptera Corona-dödsfallen precis på samma sätt som vi accepterar de årliga influensadödsfallen och lunginflamationsdödsfallen.
Du förefaller lika likgiltig som Folkhälsomyndigheten.
Ifall vi bara accepterar dödsfall, så kan vi lika gärna avskaffa räddningstjänsen och alla sjukhus.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag tror dessutom inte att de som skriker efter vaccin högst här i tråden står längst fram i kön för att få sprutan. Jag tror snarare att de vill titta på när vi andra vaccineras. För att se hur många av oss får eventuella biverkningar..
Jag tillgör inte gruppen som har ropat efter ett vaccin. Jag känner mig skeptisk till ett vaccin som har tagits fram i panik.