2020-09-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag har flera tusen kronor i fickan. Vad händer med Sverige när kontanter anses brottsligt.

Ingen bryr sig om du har några 500-lappar i fickan.

Rättsväsendet bryr sig om du har 10 gram kokain i uppdelat i redlinepåsar samt 5k i kontanter.

Lite på samma sätt som ingen bryr sig om hantverkaren har en kniv i verktygslådan på väg till jobbet, men bryr sig som fan om det står en psykostjackis och vrålar samt viftar med samma kniv på tunnelbanan.
Citera
2020-09-03, 21:22
Medlem
[quote=Avital|72810929]
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag arbetar inom ett departement som sakkunnig och jag kan själv dra ett par borrar när det är fest. Ungefär som de flesta andra gör numera.

Du påstår att du är anställd på ett departement och därmed sitter inne med särskild kunskap om Reinfeldt. Det finns en hel del i det sätt som du uttrycker dig som gör att jag betvivlar det. Men låt oss göra ett test som man som anställd på ett departement inte har något problem med att besvara: Vilka två delar av RK måste samtliga regeringsärenden gemensamberedas med? Svara med förkortningar, två plus fyra bokstäver.
Jag är inte anställd på ett departement men väl inom statsförvaltningen, och jag blir kräkfärdig när jag läser att en tjänsteman på ett departement "kan... dra ett par borrar... ungefär som de flesta gör nu för tiden." Du är ju ett levande bevis på att narkomaner är dummare än icke-narkomaner.
Citera
2020-09-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag har flera tusen kronor i fickan. Vad händer med Sverige när kontanter anses brottsligt.

Kontanter är såklart inte olagligt.....men en hel drös med kokain plus kontanter kan uppfattas som misstänksamt
Citera
2020-09-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Haha ja.
Kan du ju vara denna lirare också. Lillebror.
https://files.baaam.se/uploads/2016/04/Erik-Reinfeldt-1.jpg

Äntligen får vänstern rätt med att överklassens kokaintorskar skapar gängvåld

Patetiskt att pappan skaffar nya barn när han tycks ha misslyckats med uppfostran av sina äldre ungar.

Men det kanske känns lättare att tro sig ha fått "en andra chans"? Dock återstår att uppfostra de stora pojkarna. Det man lämnar bakom sig hittar man framför sig..

Kul för den nya frun när polisen dyker upp för att göra en husransakan :-) Man skulle kunna kalla det för karma om man var elakt lagd ;-)
Citera
2020-09-03, 21:49
Medlem
Det handlar inte om FR och inte heller om någon från det parti som han representerade.
Citera
2020-09-03, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Det handlar inte om FR och inte heller om någon från det parti som han representerade.

Berätta mer, du som vet vilka det handlar om.
Citera
2020-09-03, 21:57
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Såg den förre statsministern tillsammans med sin son på Nyhetsmorgon då de skriver på en gemensam bok gällande amerikanska valet...

för 5 dagar sedan · Fredrik Reinfeldt gräver i Trumps USA och varnar i en ny bok för att fyra år till skulle driva landet mot en diktatur. Den förre ...”

Nu är det väl dock inte Gustaf R som är i knarksvängen utan den andra sonen. Ingen skräll direkt.
Citera
2020-09-03, 22:00
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:

Ojdå, här kommer pressekreteraren med dementier!

Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Haha ja.
Kan du ju vara denna lirare också. Lillebror.
https://files.baaam.se/uploads/2016/04/Erik-Reinfeldt-1.jpg

Äntligen får vänstern rätt med att överklassens kokaintorskar skapar gängvåld

Usch, ser ut som en jävla äckelblatte.

När ska Rövén tala till folket om rikemansbarnen och deras knarkande igen? Upplagt för debatt med dvärgen i Aktuellt!
Citera
2020-09-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Har du någonsin haft en inneboende släkting under en period? Klart man inte springer runt å rotar i deras grejer. Att blanda in topp-politikern från medias sida är endast klickjakt och fan inte okej...

Bulls-eye !
Det är precis vad det handlar om och någon politiker är inte misstänkt i
detta fall.
Citera
2020-09-03, 22:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

... och då undrar vi förstås vilket parti det i sådana fall handlar om?
Citera
2020-09-03, 22:32
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Patetiskt att pappan skaffar nya barn när han tycks ha misslyckats med uppfostran av sina äldre ungar.

Men det kanske känns lättare att tro sig ha fått "en andra chans"? Dock återstår att uppfostra de stora pojkarna. Det man lämnar bakom sig hittar man framför sig..

Kul för den nya frun när polisen dyker upp för att göra en husransakan :-) Man skulle kunna kalla det för karma om man var elakt lagd ;-)

Klarar man inte av att uppfostra sina egna barn rimmar det väldigt illa med att försöka uppfostra ett helt land. Och det ser vi ju nu hur det gick.

Nej du är inte elakt lagd, karma is da bitch.
Citera
2020-09-03, 22:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, just därav kanske man ska ta vad de skriver med några nypor salt, åtminstone innan någon annan styrker uppgifterna. Sedan kan jag förvisso hålla med Grisbrottaren (som för övrigt har en avskyvärd hobby) om att Samhällsnytt brukar kontrollera uppgifter innan de publicerar, men vem vet hur mycket de kollat den här gången.

Säga vad man vill om Samhällsnytt. Det är vinklat som fan och överdrivet, men de brukar inte ljuga. Det skulle dras upp av vänsterfolket direkt och harvas i månader om de ertappas ljuga, så de brukar kolla allt noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in