2020-09-03, 19:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så SD går runt ständigt drogad av både smärtstillande och psykdämpade, det blir ju bara värre och värre.
Att han både mördar och knarkar borde ju få hans barn omhändertagna då HD med all sannolikhet förser honom med droger.
Då var det därför HD blev av med behörigheten att gå in i medicinskåpen på jobbet.
Denna soppa kommer sluta med fler lik, sanna mina ord.
Det har jag missat.
Har du läste det i tråden eller hört i verkligheten?
Det måste finnas en rätt allvarlig orsak om hon fick den behörigheten indragen.
Citera
2020-09-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu far dina fantasier iväg.
Var har vi läst att Lena är amfetaminmissbrukare?
Och din egenställda diagnos på Lena att hon led av manodepressivitet har du nu skrivit så många gånger att det snart blivit en sanning.

Nu är alltså Lena en narkotikamissbrukare med diagnosen manodepressivitet.

Suck...

Tillägg:

Och hur många gånger ska du lägga ut information om mani?
Det var inte riktigt så jag menade.
Vad jag förstått/missförstått? var/är att LW hade fått utskrivet läkemedel mot ADHD?eller läkemedel mot bipolaritet.Den VS(verksamma substansen) är vad jag förstår ett centralstimulantia?Tog hon för mkt kanske bieffekterna blev manisk plockning med smyckestillverkning bl a samt maniskt beteende över lag.Kan tabletterna gett de biverkningarna vid för hög dos?Ingen har påtalat att hon var en narkotikamissbrukare!
Citera
2020-09-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag missat.
Har du läste det i tråden eller hört i verkligheten?
Det måste finnas en rätt allvarlig orsak om hon fick den behörigheten indragen.
HD kanske försåg sig själv med lämplig medicin?ut skåpet på arbetet?
Citera
2020-09-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det var inte riktigt så jag menade.
Vad jag förstått/missförstått? var/är att LW hade fått utskrivet läkemedel mot ADHD?eller läkemedel mot bipolaritet.Den VS(verksamma substansen) är vad jag förstår ett centralstimulantia?Tog hon för mkt kanske bieffekterna blev manisk plockning med smyckestillverkning bl a samt maniskt beteende över lag.Kan tabletterna gett de biverkningarna vid för hög dos?Ingen har påtalat att hon var en narkotikamissbrukare!

Dethär har verkligen dragit iväg, det var ju S som tog, oxc och adderall, skrevs det, för diskbråck och ev adhd medicin, som även ges för add väl, (som han sagt till sin chef) men tror nog mer på adhd, add brukar inte ha svårt att sitta still tvärtom svårt att komma igång, men gemensamt att ha svårt med koncentration och uppmärksamhet. L hade kanske också oxc för sina bensmärtor/värk. Men överdrifterna att de npdiagnos läkemedlen skulle orsaka Eller användas till sexmissbruk /beteenden är ju helt uppåt väggarna,
Citera
2020-09-03, 19:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Under hela trådens gång har det ju florerat rykten att vänskapen mellan SD och JG ej enbart
är en vänskap mellan två män, utan att de har/ har haft ett homosexuellt förhållande.

Jag har varit osäker på att det verkligen skulle vara så, men det, i mina ögon så sjuka fotot, JG tog när han satt på SD:s toalett och gjorde "tvåan", samt framförallt videosnutten av de två ute i en båt på sjön - blickarna de tu gav varandra då, tyckte jag sa allt.

Så nu när du säger att de umgås tight, det var nog med all säkerhet homosexuella bilder som
JG så desperat raderade. Kan förstå att hans sambo måste ogilla deras kontakt.

(Kul förresten att du är tillbaka igen, Sh.Holmes!)

Jag har sett att det är väldigt många som tror att JG och SD har något slags förhållande.
Jag har hela tiden känt mig mycket tveksam till det, även om jag naturligtvis inte kan veta hur det ligger till.

Jag kan faktiskt tänka mig att det är så enkelt ( eller komplicerat) att SD är mycket manipulativ och kontrollerande även mot JG precis som med Lena och HD.

Han vill veta allt om dom och deras liv. Detta är användbart när man behöver styra folk. Till sist märker inte de som är nära SD att denna kontroll inte är sund, utan tar det som ett tecken på att SD är intresserad av dom, vill veta vad de gör för att han bryr sig.

Det kan ha utvecklats till en jargong dom emellan. SD har kiss och bajs humor har vi hört. Det kan ha blivit som en tramsig grej att snacka om att gå på toa osv. Obs bara spekulation.

Det är svårt att lämna SD, det har vi märkt.

Kanske denna bundenhet även gäller JG?

Alltså, ingenting känns normalt här.
Eller har jag svårt för att sätta mig in i hur dessa människor tänker och agerar?
Kan det vara så att människor har svårt att ta in att någon som SD kan vara skyldig?
Det trots att de förmodligen (JG) har läst FUP?

Vad ska man tro?
Senast redigerad av notknapparen 2020-09-03 kl. 19:59.
Citera
2020-09-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Dethär har verkligen dragit iväg, det var ju S som tog, oxc och adderall, skrevs det, för diskbråck och ev adhd medicin, som även ges för add väl, (som han sagt till sin chef) men tror nog mer på adhd, add brukar inte ha svårt att sitta still tvärtom svårt att komma igång, men gemensamt att ha svårt med koncentration och uppmärksamhet. L hade kanske också oxc för sina bensmärtor/värk. Men överdrifterna att de npdiagnos läkemedlen skulle orsaka Eller användas till sexmissbruk /beteenden är ju helt uppåt väggarna,
Ja, det kan lätt bli fel.

((Jag tror inte att morfin och Tramadol är en bra kombo.Läs själva på FASS.Vem fick detta utskrivet?Vem åt det?)
Citera
2020-09-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ja, det kan lätt bli fel.

((Jag tror inte att morfin och Tramadol är en bra kombo.Läs själva på FASS.Vem fick detta utskrivet?Vem åt det?)

(kanske kan överdoser av läkemedel öka sexdriften om det är centralstimulantia?Det förklarar i så fall det översexuella beteendet menar jag)
Citera
2020-09-03, 20:05
Medlem
Citat:
Jag har sett att det är väldigt många som tror att JG och SD har något slags förhållande.
Jag har hela tiden känt mig mycket tveksam till det, även om jag naturligtvis inte kan veta hur det ligger till.

Jag kan faktiskt tänka mig att det är så enkelt ( eller komplicerat) att SD är mycket manipulativ och kontrollerande även mot JG precis som med Lena och HD.

Han vill veta allt om dom och deras liv. Detta är användbart när man behöver styra folk. Till sist märker inte de som är nära SD att denna kontroll inte är sund, utan tar det som ett tecken på att SD är intresserad av dom, vill veta vad de gör för att han bryr sig.

Det kan ha utvecklats till en jargong dom emellan. SD har kiss och bajs humor har vi hört. Det kan ha blivit som en tramsig grej att snacka om att gå på toa osv. Obs bara spekulation.

Det är svårt att lämna SD, det har vi märkt.

Kanske denna bundenhet även gäller JG?

Eller har jag svårt för att sätta mig in i hur dessa människor tänker och agerar?
Kan det vara så att människor har svårt att ta in att någon som SD kan vara skyldig?
Det trots att de förmodligen (JG) har läst FUP?

Vad ska man tro?
Jag tror att det är ovidkommande för mordet om killarna även gillar varandra. Bättre gilla än ogilla.
Citera
2020-09-03, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Va, om det stämmer lär det redan gnissla m damen. Jelly kanske gillar att ta risken att förlora ännu mer socialt?Hoppas bara att inte S kör Dr Jekyll och Mr Hyde med honom så han får ångest med hjärtattack som påföljd.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det stämmer. Jerry kan inte hejda sig, trots att han förlorar på alla plan på att umgås tajt med en psyksjuk mördare.
På hans jobb är de nästan chockade över hans beteende och hans sambo gillar det inte.
Påminner om LWs relation med SD.
Jerry älskar SD och kommer nog sluta ihjälslagen bakom ett plank när han inte lyder SD tillräckligt. Alldeles säkert med spermafläckar på sig.

Jag har jättesvårt att fatta att JG vill vara med SD efter allt det här.

Det känns verkligen underligt med tanke på hur mycket JG verkade på något plan misstänka SD och HD. Hans enorma nervositet runt det hela. Det kändes nästan som att han skulle gå sönder, bryta ihop.

Att SD inte släpper honom, det kan man förstå. Samtidigt oroande med "alla svek" som SD måste uppleva att både HD och JG stått för.

Riktigt sunt känns det här inte.
Och riktigt oroligt blir det också.
Citera
2020-09-03, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att det är ovidkommande för mordet om killarna även gillar varandra. Bättre gilla än ogilla.

Ja, du har så rätt.
Det har ingen betydelse för oss eller för mordet.

Men att gilla är en sak, att vara kontrollerad är en annan.
Citera
2020-09-03, 20:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna

Jag ser heller inte kopplingen mellan en eventuell diagos och mord. Men det är ju jag... Jag upplever det blandas ihop. LW Misstänkte själv att hon var bipolär men utifrån vad jag läst i FUP hade hon inte fått en diagnos. Jag minns mig ha läst benbrott och smärtstillande och Mirtazapin men övriga mediciner stod SD för att äta. Känns ju lite som att han också hade ett beteende som inte känns helt friskt - limmade friskt på allt som han kunde typ. Såg till att veta allt om alla. Speciellt grannar av kvinnligt kön... om bara hälften av det galna sex han beskrev förekom så skulle även han kunna klassas ha något.

Jag får inte ihop tung medicinering mot diskbråck - att han ibland var så handikappad att han inte kunde knyta sina skor - med geocaching och väldigt aktivt liv. Vilken SD är den sanne SD.
Citera
2020-09-03, 20:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja, tingsrätten har väl i en tidningsintervju antytt att deras allmänna känsla i själva verket är att SD är skyldig, men att detta i sig inte riktigt räcker hela vägen ända fram för en fällande dom. Tingsrätten hade därför (av strikt legala skäl) inget annat val än att fria SD, och det enda vi kan göra nu är att vänta och se vad hovrätten tycker.
"Vi får inte döma utifrån någon allmän känsla"
https://staging.omni.se/vi-far-inte-doma-utifran-nagon-allman-kansla/a/VbvdW6
Senast redigerad av Draifos 2020-09-03 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in