2020-09-03, 19:57
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag vet inte exakt vad du förespråkar istället? Då viruset är helt ofarligt för alla under 70 som är friska har jag svårt att se vad som skall göras annorlunda. För sanningen är den att detta virus kommer finnas kvar i många år. Är dock övertygad om att folk inom 2-3 år kommer leva sina lev som vanligt och inte oroa sig för viruset. Allt återgår till det normala.

Tills dess får vi vaccin och mer kunskap om covidviruset potentiella långvariga/permanenta skador. Tills dess bör man vara försiktig.
Citera
2020-09-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Tills dess får vi vaccin och mer kunskap om covidviruset potentiella långvariga/permanenta skador. Tills dess bör man vara försiktig.
Det håller jag med om men vad exakt innebär att vara försiktig? Dom negativa ekonomiska konsekvenserna som uppstår av en ekonomisk depression är värre än viruset.
https://www.youtube.com/watch?v=_958A3YJTn0&t=
Citera
2020-09-03, 20:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte exakt vad du förespråkar istället? Då viruset är helt ofarligt för alla under 70 som är friska har jag svårt att se vad som skall göras annorlunda. För sanningen är den att detta virus kommer finnas kvar i många år. Är dock övertygad om att folk inom 2-3 år kommer leva sina lev som vanligt och inte oroa sig för viruset. Allt återgår till det normala.

Jag håller inte med att det är helt ofarligt för alla under 70 , finns väl statistik på det. .. det jag menar är att ett nytt virus vi inte vet någonting om ska man vara väldigt försiktig med tills vi ser hur det artar sig. Sedan kan vi sakta men säkert att återgå till normalitet.

Och ja vi får leve med det här i många år.. hoppas det muteras åt rätt håll bara
Citera
2020-09-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Du tror i er i nærheden af vores antal test nu?

Nej!

Dock är det inte en tävling i flest utförda test.

Jag säger bara att det är en annan situation just nu. Vart detta landar, vet ingen. Danmarks siffror ser inte bra ut just nu, men Ni är duktiga på detta, så jag är inte speciellt orolig för er.
Sverige gör också ett bra jobb just nu, till skillnad från i våras.
Citera
2020-09-03, 20:11
Medlem
Citat:
Det är ca 90 danskere som dött enbart av covid. De flesta av dessa mellan 80 -100 år med multisjukdomar

Och ändå stängde ni ned landet? Knasbollar!
Citera
2020-09-03, 20:16
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Det håller jag med om men vad exakt innebär att vara försiktig? Dom negativa ekonomiska konsekvenserna som uppstår av en ekonomisk depression är värre än viruset.
https://www.youtube.com/watch?v=_958A3YJTn0&t=

Därför bör man se till att återgå till det normala så fort som möjligt. Med skolöppningar i ett läge där det inte finns vacci mot viruset motverkar man strävandet efter att återgå till det normala så fort som möjligt. Ju längre tid det tar tills vi återgår till det normala desto värre blir det för oss både ekonomiskt och socialt.

Förresten. Sverige har tappat mer i BNP än Norge, Danmark eller Finland trots att Sverige inte har infört karantän. Arbetslösheten har också ökat. Ungdomsarbetslösheten är den tredje högsta i EU. 25 5 av ungdomarna är arbetslösa. Hittills har Sverige liberalare hållning mot viruset inte skapat bättre ekonomiska förutsättningar i landet.
Citera
2020-09-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ja i det fallet är jag förberedd , och kommer hålla it så länge jag kan.. då kan iaf jag insjuka med känslan att jag gjorde vad jag kunde.

Död med covid är ju hyggligt diskuterat . Men jag ser det som att covid hjälpte till ta livet många.. en indirekt påverkan. Sedan kan man väll ställa sig frågande till långtids sjuka , jag känner inget direkt behov att drabbas av de.
Först när detta år är slut kommer vi kunna räkna om vi haft överdödlighet el. Inte
Citera
2020-09-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Nej!

Dock är det inte en tävling i flest utförda test.

Jag säger bara att det är en annan situation just nu. Vart detta landar, vet ingen. Danmarks siffror ser inte bra ut just nu, men Ni är duktiga på detta, så jag är inte speciellt orolig för er.
Sverige gör också ett bra jobb just nu, till skillnad från i våras.

Nej, men de er en vigtig parameter når man sammenligner antal nye syge.
Af ren nysgerrighed: Hvor mange analyserobotter har Sverige og hvor mange prøver kan analyseres på en uge?
Citera
2020-09-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneW
Och ändå stängde ni ned landet? Knasbollar!

Ja. At have sukkersyge eller forhøjet blodtryk bør ikke være en dødsdom. Hvem er mest lukket ned i dag?
Citera
2020-09-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Därför bör man se till att återgå till det normala så fort som möjligt. Med skolöppningar i ett läge där det inte finns vacci mot viruset motverkar man strävandet efter att återgå till det normala så fort som möjligt. Ju längre tid det tar tills vi återgår till det normala desto värre blir det för oss både ekonomiskt och socialt.

Förresten. Sverige har tappat mer i BNP än Norge, Danmark eller Finland trots att Sverige inte har infört karantän. Arbetslösheten har också ökat. Ungdomsarbetslösheten är den tredje högsta i EU. 25 5 av ungdomarna är arbetslösa. Hittills har Sverige liberalare hållning mot viruset inte skapat bättre ekonomiska förutsättningar i landet.
Låter på dej som vi inte gjort något alls
Vi har ju en lockdown light, och det har påverkat blandannat resebranschen om du åker längs vägarna så kommer du märka att du knappt möter några bussar ex.
Koncerer existerar knappt längre,
Ni domedagsprofeter verkar vara livrädda nördar som låst in er i era lägenheter och inte alls har en aning om hur det är där ute
Citera
2020-09-03, 20:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Ett väldigt väntat världsrekord. Indien är extremt tätbefolkat och svårt att sia var taket ligger där. 150 000-200 000/dag? Det bor 1000 miljoner där. Tre gånger USA på en betydligt mindre yta.
Nytt världsrekord i Indien även idag. 84 000 nya smittade.
Citera
2020-09-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ja. At have sukkersyge eller forhøjet blodtryk bør ikke være en dødsdom. Hvem er mest lukket ned i dag?
Ja så nästa vecka ska vi i Sverige börja testa alla som testas 4 gången på en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in