2020-09-03, 09:37
Medlem
Aftonbladet bekräftar att Poya har sparkats

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y3LwEe/avslojar-asbaghi-far-sparken-av-ifk-goteborg
Citera
2020-09-03, 09:50
Medlem
Landslagsuppehåll är väl en tidpunkt då det passar att göra förändringar då det finns lite mer tid.
Citera
2020-09-03, 09:58
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Behöver man en fotbollsfix så tar ju inte Superettan paus, matcher Fredag, Lördag, Söndag och Måndag.

Sedan tycker jag att u21 landslaget kan vara intressant.

Superettan - den enda konstanten i svensk elitfotboll...alltid en go räddningsplanka när det är landslagsuppehåll.

edit: ska bli jäkligt intressant att se vad Blåvitt plockar in. Hoppas på Peter Antoine i rullstol gapandes vid linjen när serien drar igång
Senast redigerad av Lurigfax 2020-09-03 kl. 10:03.
Citera
2020-09-03, 10:14
Medlem
321js avatar
Hade Poya varit kvar om Sana satt straffen?
Citera
2020-09-03, 10:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Superettan - den enda konstanten i svensk elitfotboll...alltid en go räddningsplanka när det är landslagsuppehåll.

edit: ska bli jäkligt intressant att se vad Blåvitt plockar in. Hoppas på Peter Antoine i rullstol gapandes vid linjen när serien drar igång

Lever Liston Söderberg så tycker jag allt dom kan slänga in honom med spanjoren.. Blir en härlig kombination.
Citera
2020-09-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Hade Poya varit kvar om Sana satt straffen?
Bra fråga. Hade man slagit Mjällby med 3-0 hade Poya suttit kvar, helt klart.

Mitt stora problem med matchen mot Mjällby är inte de två straffsituationerna, utan att Blåvitt återigen misslyckas med att spela 90 minuter konsekvent bra fotboll. Därför har de också 13 raka utan seger, sett ur ett större perspektiv. Då har man bevisligen problem i ledarskapet.
Citera
2020-09-03, 10:42
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Bra fråga. Hade man slagit Mjällby med 3-0 hade Poya suttit kvar, helt klart.

Mitt stora problem med matchen mot Mjällby är inte de två straffsituationerna, utan att Blåvitt återigen misslyckas med att spela 90 minuter konsekvent bra fotboll. Därför har de också 13 raka utan seger, sett ur ett större perspektiv. Då har man bevisligen problem i ledarskapet.

Bra svar, det låter som ett officiellt pressmeddelande från IFK.
Citera
2020-09-03, 11:05
Medlem
Otto Flicks avatar
Är Poya för "grön" och ung för att får respekt av de rutinerade spelare som kommit in under sommaren som Wernbloom, Eriksson, Bjärsmyr och Jacob J?

Edit: Kostnad på att entlediga honom cirka 2,5 millar eller är jag ute och cyklar då?
Citera
2020-09-03, 11:06
Medlem
Typiskt IFK enligt mig. Vilka resultat förväntar man sig med en trupp som IFKs?
Citera
2020-09-03, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder

IFKs nuvarande trupp med spelare som Wernblom, J Johansson, Aiesh, Yufuf etc etc är bättre är många andra trupper i AS. De ska verkligen inte ligga där de ligger.
Citera
2020-09-03, 11:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Truppen är dock inte så dålig längre. Man har ju fått in hel del rutinerade spelare igen dessutom. Kan säkert vara att dessa inte riktigt passar för hans spel. Man ska definitivt vara minst ett stabilt mittenlag. Inget snack om saken!

Spelet har ju varit bra annars ute på plan men man är för uddlösa i straffområdet. Söders skada gjorde ju sitt såklart. Sen är det ju alla oavgjorda matcher såkart..Man är ju svårslagna annars. Endast 5 förluster.
Citera
2020-09-03, 11:24
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Är Poya för "grön" och ung för att får respekt av de rutinerade spelare som kommit in under sommaren som Wernbloom, Eriksson, Bjärsmyr och Jacob J?

Edit: Kostnad på att entlediga honom cirka 2,5 millar eller är jag ute och cyklar då?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6jpw6O/lonelista-2020-sa-mycket-tjanar-de-allsvenska-bossarna

⁠Tränare: Poya Asbaghi

Inkomst: 1 548 530

https://sv.wikipedia.org/wiki/Poya_Asbaghi

och den 25 juli 2019 förlängde han sitt avtal med IFK Göteborg över ytterligare två år.
Senast redigerad av 321j 2020-09-03 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in