2020-09-02, 09:33
Medlem
PeterNosters avatar
På Hitta.se kan man se detta för fastigheten Brunnsdalen 17:
Citat:
I området har proffs.se hjälpt hushåll med allt från städning till målning. Ta in offert!

Att det skulle vara negrar inblandade är nog en högoddsare då det är lika osannolikt att se en svart som en vit älg där i skogen. Negrar hatar träd så de högg ner all skog i Sahara.

Ett gårdsnamn i närheten låter mystiskt:
Långt om länge.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-09-02 kl. 09:36.
Citera
2020-09-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Vet du med säkerhet att det är så, eller är det bara en gissning?

Med säkerhet skulle jag säga. Har information från människor som varit på brottsplatsen.
Citera
2020-09-02, 10:53
Medlem
Utsocknes Babbar från Ludvika eller släkt till ortens son Björn Skiffs rentav ?
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-09-02 kl. 10:56.
Citera
2020-09-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nillel
Med säkerhet skulle jag säga. Har information från människor som varit på brottsplatsen.

Ok, tack för infon!
Citera
2020-09-02, 11:47
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Utsocknes Babbar från Ludvika eller släkt till ortens son Björn Skiffs rentav ?

Du har inte läst ett enda ord i tråden ser ja...
Citera
2020-09-02, 12:01
Medlem
Det talas idag på nyheterna om en inbrottsvåg, som har startat långt upp i norr och nu har dragit fram söderut. Det skall vara en form av avancerade inbrott, där man bl.a. bryter sig in i vapenskåp. Detta får mig att undra om det kan finnas kopplingar. När man tänker tillbaka på öststatarna, som for runt förra sommaren från Markaryd till Malå och ner igen så är inget längre förvånande.
Senast redigerad av Grodologen 2020-09-02 kl. 12:04.
Citera
2020-09-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nillel
Skjutvapen har använts, vet dock inte om det gäller för både mannen o kvinnan men skulle tro det.

Varför skulle då polisen säga att inget konkret tyder på mord?
Citera
2020-09-02, 12:14
Medlem
Nämnde tidigare om inbrottsvåg i norr och ligorna rör ju på sig.
Inbrottsvåg augusti 2020 på ett flertal orter i Västerbottens inland
Citera
2020-09-02, 12:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turboman
Heter alla halv och helgalna mördare något med Gyllen.... ?? vi hade ju Gyllenfjäder i Malmö också (för er som inte vet vem han var, han mördade, styckade och åt upp delar av sin flickvän, övriga delar bar han i kassar genom Malmö och dumpade nere i hamnen).

Nej men, jag tror att det är en tillfällighet. Personerna har ju de namnen av helt olika orsaker - Gyllensvaan härstammar från en urgammal adelsätt på riktigt, medan Gyllenfjäder (eller hans far, farfar?) tagit namnet efter en adelsätt där alla är utdöda, så att ingen kunde protestera.

Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood
Ca 1 km ifrån huset bor ju en lokal förmåga som ofta hamnar i kläm med lagens långa arm.
Något år sedan dömd för att ha - ja, hör och häpna - stulit en älg!
Vet dock inte om det bara är tjyvgener i den släkten eller om det finns mördarpotential där. Verkar mest vara opportunism.

Även den gången var det bärplockare som snabbt pekades ut som potentiella gärningsmän här på flashback.

Inte av mig i alla fall. "Bärplockare" skulle inte göra sig besväret att stjäla en hel älg, som kräver en hel del arbete att flå, stycka och hand om köttet. De vill ha rena cash, och lätta försvarslösa offer typ åldringar.

[quote=Timeout|72793548]
Citat:
Ursprungligen postat av Turboman

Som jag tolkar det måste det till en obduktion för att fastställa dödsorsaken.
Från dt.se citerar lite från en plusartikel.

"Utredningen kring det misstänkta dubbelmordet i ett fritidshus sydväst om Vansbro går nu på sparlåga i väntan på den rättsmedicinska obduktionen.

– Jag vet inte riktigt vad som lett till att informationen om deras hemort blivit något förvirrad, säger Christina Hallin, presstalesperson vid polisen Bergslagen.
Enligt henne är den rättsmedicinska obduktion som nu pågår av de de båda offren av stor vikt för den fortsatta utredningen.
– Kriminalteknikerna avslutade sin tekniska undersökning av platsen under gårdagen. Men området och huset är fortfarande avspärrat för att undersökningen ska kunna återupptas om obduktionen visar på något som kräver det, säger Christina Hallin."
https://www.dt.se/artikel/doda-paret-i-vansbro-ar-skrivna-i-smaland-polisen-vantar-svar-fran-rattsmedicin

Är det här någon sorts förgiftning av någon slag? Verkar mysko när man läser artikeln.

Det kan ju också vara så att kropparna är så föruttnade, att det inte går att se dödsorsaken omedelbart med bara en okulärbesiktning. Någon som vet när paret senast syntes till i livet?
Citera
2020-09-02, 12:48
Medlem
PeterNosters avatar
[quote=Merwinna|72796135] Nej men, jag tror att det är en tillfällighet. Personerna har ju de namnen av helt olika orsaker - Gyllensvaan härstammar från en urgammal adelsätt på riktigt, medan Gyllenfjäder (eller hans far, farfar?) tagit namnet efter en adelsätt där alla är utdöda, så att ingen kunde protestera.

Inte av mig i alla fall. "Bärplockare" skulle inte göra sig besväret att stjäla en hel älg, som kräver en hel del arbete att flå, stycka och hand om köttet. De vill ha rena cash, och lätta försvarslösa offer typ åldringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Det kan ju också vara så att kropparna är så föruttnade, att det inte går att se dödsorsaken omedelbart med bara en okulärbesiktning. Någon som vet när paret senast syntes till i livet?

Antas ha dött för ett par dagar sedan.
Citera
2020-09-02, 12:48
Medlem
När man kollar deras hus i Kalmar ser man att de har höjt staketet, den enklare varianten då man har hund då man bara spikar på lite till.

Är hunden/hundarna också döda eller upphittade?

Måste vara en större hund/hundar med tanke på hur staket ser ut.

Adressen hittar du i denna tråd.

En stor hund bör ju skälla en hel del kan man ju tycka
Citera
2020-09-02, 12:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forkatten
När man kollar deras hus i Kalmar ser man att de har höjt staketet, den enklare varianten då man har hund då man bara spikar på lite till.

Är hunden/hundarna också döda eller upphittade?

Måste vara en större hund/hundar med tanke på hur staket ser ut.

Adressen hittar du i denna tråd.

En stor hund bör ju skälla en hel del kan man ju tycka

Är nog en hund begraven här.

Edit:
Ingen hund registrerad på paret. Det kunde du väl kollat först.

En gammal Ford -99 och två släpkärror finns.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-09-02 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in