2020-09-02, 01:20
Medlem
En 11-årig pojke misshandlades efter att han blivit konfronterad med att bära ett kors. Pojken spelade fotboll i Varvsparken när ett okänt antal killar gick fram till honom och frågade ”varför han bar ett kors” och om det ”berodde på hans religion”. Pojken svarade då att det berodde på hans religion varpå killarna frågade om han ”åt gris” och kallade honom för ”grisjävel”.

Killarna knuffade sedan pojken så att han skadade sin arm. Efteråt lyckades pojken springa hem. Gärningsmännen tog då pojkens skor och fotboll som pojken inte fick med sig när han sprang iväg.

https://www.skd.se/2020/09/01/11-aring-bar-ett-kors-misshandlades/

Endast skånskan tar upp detta, andra medier har valt att inte skriva om detta.
Citera
2020-09-02, 01:54
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag lider men lilla pojken. Jag har fått en katolsk uppfostran. Jag bar alltid ett kors när jag var liten utan några som helst problem. Bara tanken att någon skulle ge sig på mig fysiskt för att jag hade ett kors runt halsen och ibland handleden fanns inte och är skrämmande. Han blev dessutom rånad. Hoppas innerligt att han får den hjälp han behöver och inte får några psykologiska men för livet.
Citera
2020-09-02, 02:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Hur många sådana här fall finns det?

https://www.dagenssamhalle.se/kronika/vad-blir-det-av-generation-villebrad-i-framtiden-26548
Citat:
Uppväxtåren formar oss. Det kommer, som det heter, att bli intressant att se vilka politiska uppfattningar som etableras hos en ungdomsgeneration som funnit sig vara oskyddat villebråd utanför hemmets väggar. Det som för mig är ett nytt och chockerande landskap som rusar förbi utanför fönstret är bara deras normaltillstånd. Deras reaktioner kommer att för dem bli normen för det nya helt normala.

Som Stefan Sauk sa i någon krönika, hur tror vi att de som rånats, våldtagits, misshandlats kommer bete sig, ha för åsikter, rösta fram för politiker när de så småningom blir vuxna. Många vita svenska barn har övergivits av vuxenvärlden, myndigheter och journalister som tittat bort eller kommit med ursäkter när invandrare gett sig på dem.

Integration och assimilering av fuilständigt främmande kulturer och i dessa volymer kommer aldrig fungera.

Jag hoppas att alla dessa unga drabbade i framtiden går samman och håller de skyldiga för deras bestulna barndom ansvariga. Straffa dem hårt!

Edit:
Detta är ju ett uppenbart religiöst drivet hatbrott. Var är polisen? Var är MSM? Var är EU? Varför förbannar ingen attacken mot kristna?
Senast redigerad av RudyardKipling 2020-09-02 kl. 02:06.
Citera
2020-09-02, 03:25
Medlem
Malmös ledningsstrateg: "Våldet har inget med religion att göra".

Hur länge ska de dumma svenskarna fortsätta att blunda för kaoset?
Citera
2020-09-02, 03:33
Medlem
Uj! Jag blev också mobbad i skolan av de stora grabbarna, som stal min cykel och mössa! Och ändå hade jag inget kors, och är inte ens kristen!

Får jag vara med och känna mig kränkt ändå?
Citera
2020-09-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Uj! Jag blev också mobbad i skolan av de stora grabbarna, som stal min cykel och mössa! Och ändå hade jag inget kors, och är inte ens kristen!

Men det här fallet låter som ett hatbrott. Lagstiftaren har bestämt att det är värre.
Citera
2020-09-02, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
En 11-årig pojke misshandlades efter att han blivit konfronterad med att bära ett kors. Pojken spelade fotboll i Varvsparken när ett okänt antal killar gick fram till honom och frågade ”varför han bar ett kors” och om det ”berodde på hans religion”. Pojken svarade då att det berodde på hans religion varpå killarna frågade om han ”åt gris” och kallade honom för ”grisjävel”.

Killarna knuffade sedan pojken så att han skadade sin arm. Efteråt lyckades pojken springa hem. Gärningsmännen tog då pojkens skor och fotboll som pojken inte fick med sig när han sprang iväg.

https://www.skd.se/2020/09/01/11-aring-bar-ett-kors-misshandlades/

Endast skånskan tar upp detta, andra medier har valt att inte skriva om detta.

Klart grabben ska fostras och lära sig betala kaffirskatt.

Lika bra han lär sig direkt.
Citera
2020-09-02, 04:22
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Ja det är klart du får!

Om du inte tycker det är ett problem att en 11-åring åker på stryk oavsett anledning så kan du ju känna sig kränkt över att dom som i ditt fall även ger sig på efterblivna!
Citera
2020-09-02, 05:20
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:

I ditt fall va det ju en efterbliven de gav sig på, och det är ju egentligen ännu värre.
Så visst har du rätt att känna dig kränkt.
Citera
2020-09-02, 05:48
Medlem
Marcens avatar
https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/hatbrott/
Citat:
Beskrivning av hatbrott

Hatbrott avser brotten hets mot folkgrupp och olaga diskriminering.

Det kan även vara andra brott där ett motiv för brottet har varit att kränka en person, en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer på grund av något av följande:

• Ras
• Hudfärg
• Nationellt eller etniskt ursprung
Trosbekännelse
• Sexuell läggning
• Könsöverskridande identitet eller uttryck eller annan liknande omständighet.

Låter som ett hatbrott minsann.
Citera
2020-09-02, 06:20
Avstängd
Ännu en anledning till att lära sina barn att slåss. För ni ska fan inte tro att det kommer bli bättre i framtiden.
Citera
2020-09-02, 06:26
Medlem
Är det här också ett fall av onödiga provokationer av muslimer för att få dem att framstå som intoleranta och farliga? Var pojken dansk, utsänd av Paludan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in