2020-09-01, 20:15
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag tror inte ens på detta. Må vara i vissa fall men även där kommer sanningen krypa fram tids nog.

Jag hatar att ha fel. Men i det här fallet hoppas jag att jag har fel.
Citera
2020-09-01, 20:20
Medlem
Citat:
Du snackar en massa dumheter. Många av dom som dött hade redan andra livshotande sjukdomar eller väldigt dålig hälsa. Att påstå att de flesta levt idag är inte sant. Forsätt tro på din lögner och spring omkring med ångest. Lycka till.

Livshotande sjukdomar innebär inte att de dött ändå. En del kanske, men troligen hade många av dessa överlevt. Adam Alsing är ett exempel på detta, men många av de som dött pga exempelvis blodproppar hade inte heller de avlidit, oavsett om de hade andra sjukdomar eller inte.

Du har ingen aning om vilka som hade haft en chans att överleva. Jag känner flera personer som hade tillhört denna kategorin om de hade avlidit (kol, hjärtsjukdom mm), men mirakulöst nog överlevde de. Eller rättare sagt, de hade troligen avlidit om de blivit sjuka en månad tidigare men nu hann de få rätt behandling. Särskilt personen med kol är lite av ett under, hen har bättre syresättning efter sjukdomen än innan tack vare Covid-behandlingen...
Citera
2020-09-01, 20:22
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Jag tror inte ens på detta. Må vara i vissa fall men även där kommer sanningen krypa fram tids nog.

Källa på att alla covid överlevare får rehabilitering.

https://www.hjart-lung.se/aktuellt/nyhetsarkiv/tips-och-rad-om-rehabilitering-efter-covid-19/
Citera
2020-09-01, 20:23
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Flygbolagen: testning för passagerare på flygplatser

Sverige vansinniga strategi att vägra testa resenärer från högriskländer kommer att stöta på patrull. Nu tar flygbolgen själva saken i egna händer och planerar införa testning på flygplatser. FHM och idioten Tegnell kan vägra testa hur mycket de vill när flygbolgen inför sitt eget regelverk, precis som med munskydden. Idioten Tegnell kommer att idiotförklaras - igen!

Citat:
The group representing airlines worldwide on Tuesday endorsed passenger coronavirus testing at airports as a method for restoring international air travel.
International Air Transport Association CEO Alexandre de Juniac told reporters that testing “appears to be ready for being used in travel, giving confidence both to travelers and to governments.”
He said the group believes “the speed, accuracy and scalability of testing is rapidly improving,” and that testing will serve to “rebuild confidence, reopen borders, restart aviation, recharge demand, and support jobs.” Among the challenges, de Juniac acknowledged, is having enough testing technology to deploy to each airport and to process a large number of passengers with minimal waiting.
The group sees testing as one part of a three-point plan to expand international travel, including adopting a set of guidelines and international coordination so that entrance requirements are the same in every country.
It believes those protections would allow countries can drop restrictions, such as quarantine periods, which the group said is a key barrier to the industry’s success.
“The main issue we face is that most countries borders are closed to international travel,” said IATA economist Brian Pearce.

källa cnn
Citera
2020-09-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Vem är det som kommer ut och testar alla som skall åka till ”bedsteföräldrarna”?
Är alla danska övervakade?

Øh nej. Man ringer ganske frivilligt og booker en tid. Det er da lidt smartere end at gemme alle ældre væk.
Citera
2020-09-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
vad gäller dödligheten har du rätt. Covid är överdrivet. Däremot får alla människor som har överlevt covid rehabilitering på grund av skador de fick i samband med viruset. Vi vet inte hur långe människor behöver rehabilitering och om deras skador blir permanenta. man behöver inte ens tillhöra en riskgrupp för att få svåra symtom eller behöva rehabilitering under en längre period.
Va? Nej, absolut inte, rehabilitering är absolut inte något alla som överlevt covid-19 behöver.
Citera
2020-09-01, 20:31
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om råden inte följs varför har vi så låg smittspridning jämfört med övriga Europa då?

Jag menar inte att svenskarna har struntat i att följa råden. Jag menar att råden är värdelösa mot Covid-19. Svenskarna har ansträngt sig i kampen mot epidemin, men tyvärr har svenskarna vilseletts av Folkhälsomyndigheten. Folkhälsomyndigheten har ljugit för svenska folket.

Såvida Folkhälsomyndighetens råd hade varit verksamma, varför hade Sverige då så enorm smittspridning under våren? Varför fortsatte smittspridningen i Sverige, medan den avbröts i övriga Europa?

Att smittspridningen gick ner under sommaren kan ha olika förklaringar. Det kan vara så att svenska folket har byggt upp viss immunitet genom infektion. Nedgången under sommaren kan också vara ett resultat av säsongsvariationer. Under hösten kommer vi att få svar. Ifall smittspridningen går uppåt igen, så blir en rimlig slutsats att vädret kan ha betydelse. Ifall smittspridningen i Sverige går trögare än i grannländerna, så blir en rimlig slutsats att immunitet kan ha betydelse. Ifall smittan fortsätter att spridas i Sverige lika lätt som i grannländerna, så har Anders Tegnells strategi kollapsat.
Citera
2020-09-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag menar inte att svenskarna har struntat i att följa råden. Jag menar att råden är värdelösa mot Covid-19. Svenskarna har ansträngt sig i kampen mot epidemin, men tyvärr har svenskarna vilseletts av Folkhälsomyndigheten. Folkhälsomyndigheten har ljugit för svenska folket.

Såvida Folkhälsomyndighetens råd hade varit verksamma, varför hade Sverige då så enorm smittspridning under våren? Varför fortsatte smittspridningen i Sverige, medan den avbröts i övriga Europa?

Att smittspridningen gick ner under sommaren kan ha olika förklaringar. Det kan vara så att svenska folket har byggt upp viss immunitet genom infektion. Nedgången under sommaren kan också vara ett resultat av säsongsvariationer. Under hösten kommer vi att få svar. Ifall smittspridningen går uppåt igen, så blir en rimlig slutsats att vädret kan ha betydelse. Ifall smittspridningen i Sverige går trögare än i grannländerna, så blir en rimlig slutsats att immunitet kan ha betydelse. Ifall smittan fortsätter att spridas i Sverige lika lätt som i grannländerna, så har Anders Tegnells strategi kollapsat.

Enkelt. I flera länder landade det fler smittade i vissa regioner, och de fick större utbrott. Lösningen är att tajma åtgärderna och de gjordes två veckor för sent i Stockholm. Det ger en skillnad i 10 i dödlighet. Jag har två gånger refererat till en artikel som räknat på detta, och det är tajmingen i åtgärderna som är skillnaden. Själva typen av åtgärd, hård eller mjuk nedstängning har haft mycket mindre påverkan.
Citera
2020-09-01, 20:51
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Hvis du har en lille forkølelse bliver du testet, før du besøger bedsteforældrene.

Hvorfor besøge bedsteforældrene hvis man är förkyld? Låter dumt.
Citera
2020-09-01, 21:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag anser inte att Sverige är sämst. Däremot, beträffande hanteringen av Covid-19, placerar sig Sverige bland dom allra sämsta. Men det är inte Sverige som är dåligt. Folkhälsomyndigheten är dålig.

Skulden för Sveriges misslyckande ligger inte hos svenska folket. Skulden ligger hos Folkhälsomyndigheten. Ifall någon klandrar svenska folket, så protesterar jag.

...
Det är svenska folket som har röstat fram politikerna som har tillsatt honom och som sen låtit honom hållas.
Svenska folket gick sen med i dansen kring guldkalven Tegnell iförda tatueringar och tryckta t-shirts.
Men visst, man kan också se det som att folket har blivit förda bakom ljuset.
Citera
2020-09-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hvorfor besøge bedsteforældrene hvis man är förkyld? Låter dumt.

Så længe det ikke er corona, er det en risiko de fleste 70-80 årige meget gerne vil tage for at se deres børnebørn. Har man feber o.l. er situationen en anden.
Det kan måske godt blive en sovepude, men flere test giver bedre kontrol over sygdommen og mere tryghed for de ældre som tit lider af sukkersyge, forhøjet blodtryk m.m.
Citera
2020-09-01, 21:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra sammanfattning om Sveriges inledande strategi

https://youtu.be/h2hqRGzBvnE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem