Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Schysst - då finns det ju ett ljus i tunneln trots allt!! Då kan du köra igång och spökifiera mig - säg till när det är klart (eller kommer jag märka att folk inte ser mig längre, eller hur går det till?)
Du lär först märka av att du är oförmögen att kunna röra på kroppen längre, men liksom är vid fullt medvetande om hela din omgivning där du kan se höra och förstå allt som sker runt omkring dig en stund efter döden.
Det är första stadiet.
Vid andra stadiet beroende på hur syndfull du har varit avgörs om du godkänns för att vandra runt eller om antalet dödssynder begått har satt din själ till sömns fram tills domens dag sker.
Det är andra stadiet.
Beroende på ditt eget val och status på syndfullhet kan du ligga o vila i kistan tills domens dag eller lämna kroppen och vandra runt bland människosläktet i hemligheten.
Det tredje stadiet.
Väldigt många människor vägrar gå in i ljuset för dom vet att dom har levt orättfärdigt och på fel sätt vad angår Guds dömande över hela världen, men till slut måste alla gå till domedagen/rättegången.
Var inte en ond, för när djävulens hundar släpar ner själen till helvetet för sina brott skriker folk fruktansvärt av smärta och plågas ständigt i den värsta möjliga smärtan tillgänglig.
Under alla omständigheter kommer det du hava gjort på jorden reflekteras på ditt öde i efter livet.
Alla gånger du ber om nåd eller om hjälp i den andra dimensionen ser man tillbaka på hur du levde ditt liv på jorden och baserar alla sina beslut på det.