2020-09-01, 09:46
Medlem
Rör sig iaf inte om kaffe och bulle pensionärer, mer sprit och misär.
Citera
2020-09-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratva

Är det något du vet eller gissar? Berätta gärna.
Citera
2020-09-01, 10:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratva

Intrassant. I så fall kan dom ju ha haft suparbröder på besök, och det kan ha blivit bråk på fyllan som accelererat... Sådant händer ofta.
Citera
2020-09-01, 10:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Är det möjligt att den/de som eventuellt begått brottet anlänt till stugan vattenvägen tro? Jag funderar på om det finns en mer framkomlig bilväg någonstans på andra sidan vattendraget som använts för att ta sig till vattnet och sedan via det komma till bryggan i någon form av vattenfarkost?
Citera
2020-09-01, 11:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Personen som hittade dom ska vara bror till damen i Kalmar som äger huset. Det som inte kommit ut är dock ifall de döda är Kalmarparet eller några som hyrt/lånat stugan av dom. Tycker fortfarande tystnaden tyder på ett "internt" drama

En vulgoversion av alltsammans vore om det stugägande paret kommit dit för att avnjuta coronaisolering och funnit två objudna gäster på plats. I ilska har dom därför mördat inkräktarna och åkt därifrån utan att städa. En del har haftigt humör.

Du vet ju vad det står på privata skyltar i Staterna: "Trespassers will be shot, servivers will be shot again".
Citera
2020-09-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är det möjligt att den/de som eventuellt begått brottet anlänt till stugan vattenvägen tro? Jag funderar på om det finns en mer framkomlig bilväg någonstans på andra sidan vattendraget som använts för att ta sig till vattnet och sedan via det komma till bryggan i någon form av vattenfarkost?

Inga som helst problem att ta sig dit vanliga vägen. Det här är landsbygd med vanlig grusväg, inte enduro. Finns inget konstigt med vägen. Jo, för stadsbor.
Citera
2020-09-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Min erfarenhet av landsbygden är att en främmande båt (undantaget kanoter) väcker mer nyfikenhet än en främmande bil.
Citera
2020-09-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Personen som hittade dom ska vara bror till damen i Kalmar som äger huset. Det som inte kommit ut är dock ifall de döda är Kalmarparet eller några som hyrt/lånat stugan av dom. Tycker fortfarande tystnaden tyder på ett "internt" drama

Verkar som de döda är Kalmarparet:

https://sverigesradio.se/artikel/7544498
Citera
2020-09-01, 12:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Inga som helst problem att ta sig dit vanliga vägen. Det här är landsbygd med vanlig grusväg, inte enduro. Finns inget konstigt med vägen. Jo, för stadsbor.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Min erfarenhet av landsbygden är att en främmande båt (undantaget kanoter) väcker mer nyfikenhet än en främmande bil.

Tack båda för svar! Undrar varför polisen verkar ha spärrat av bryggan eller i närheten av den, om jag förstått det rätt?
Citera
2020-09-01, 13:05
Medlem
MaBarkers avatar
Kräftfiske som spårat ur kan tänka. Många tvivelaktiga personer som fiskar mängder och säljer........Men tror mer på någon typ av fylleaktivitet som spårat ur, osämja om något.....fiske, allmänningar, vägar.....och sprit på det....
Citera
2020-09-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Mycket paddlare i området
Citera
2020-09-01, 14:49
Medlem
Marielysts avatar
På Facebook findes en Mayv*r Nilss*n (*=o). En nydelig, lidt ældre kvinde, der passer med en alder på omkring 70 år.

Undskyld, jeg ikke lægger et link, men jeg er ny i klassen og endnu ikke så avanceret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in