2020-09-01, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

LWs blod på sds tvättmaskin och skor.
Spermafläcken på kjolen.
Sds dna på ringen.

Den lilla mängd blod som kunde konstateras på SD:s tvättmaskin från LW kan mycket väl ha ditkommit långt före mordet begicks på LW.

Spermafläcken som upptäcktes på LW:s kjol kan också ha ditkommit före mordet begicks.

DNA:et har med största sannolikhet fastnat på LW:s ring sedan tidigare och har inte med mordet att göra.

Den lilla mängd blod som fanns i SD:s ena sko har redan fått sin naturliga förklaring.

Inget av detta ovan uppräknade binder SD till mordet på LW ... Obs ! om så fallet hade varit, ja, då hade SD suttit bakom gallret, men nu är SD en fri person.
Citera
2020-09-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Intressant att läsa dina inlägg som du skrev för några månader sen. Du har verkligen bytt sida. Du var så väldigt insatt i ärendet och näst intill besatt om att SD var GM. Du hade källor blablabla, du hade får info etc.. källor hit och dit..... troll? pinsamma människa.
Mvh @Lottomannen

Jag har min fulla rätt att få ändra mig baserat på den fakta som framkommit med tiden och jag har också tidigare påpekat att jag hade fullkomligt fel när jag trodde på att SD var den personen som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket, men i dag vet jag betydligt bättre än jag gjorde tidigare.

Bland annat när jag kunde konstatera att SD hade ett vattentätt alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket förstod jag hur otroligt fel som jag tidigare haft beträffande SD.
Citera
2020-09-01, 09:29
Medlem
Citat:
Nej du har inte svarat på följande:
Förklara:
LWs blod på sds tvättmaskin och skor.
Spermafläcken på kjolen.
Sds dna på ringen, trots att de inte träffats på flera dagar, och det faktum att hon inte bar ringen då.
Sd visste exakt var hon hittades.
Sds ändrade historier, från cykling till inte. Från blodig akrobatsex till snickeriarbeten på tvättmaskinen. Här kommer han själv med Förklaringar till Blodet där.

Du hittar på saker om att LW skulle ha ljugit för olika vänner till henne, hur kan du veta det? Du som påstår dig inte känna någon av de inblandade?
Du tror att av den stora bekantskapskretsen runt LW så ville alla män ha henne?
Hon hade alltså inga manliga Vänner utan bara svartsjuka stalkare som ville mörda henne?
Mm du är ju faktiskt komplett rubbad.
Svara på det översta istället för att komma med nonsens.

Det finns INTE spår av någon annan än SD på LWs kropp eller brottsplatsen, ändå tror du att det kan vara någon annan, hur då?
Vilka fler hade misshandlat, ofredat och mordhotat Lena?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så då var hon inte mörkrädd längre?

Var det bara en ursäkt för att få "låna" SD av
HD under de "heta åren"?

Ser att du din vana trogen hemfaller åt att hata Lena istället för att konkret diskutera hennes mördare.
Då är jag färdig med dig.
Citera
2020-09-01, 09:30
Medlem
Citat:
De träffade MgL i Västerås. Han kan ha
varnat Beholder för LW och berättat om hur
hon lurat och utnyttjat honom. Berättat om
hennes långa förhållande med SD. Att hon
bara ville ha SD och lekte med och utnyttjade
alla andra.
Vännen kan ha skjutsat Beholder till Örebro
för att ställa LW mot väggen och allt kan ha
urartat.

Men nu förkastar du en hel polisutredning med kriminaltekniker, NFC och allt arbete som lagts ned? Allt pekar på en enda person! Fortfarande efter drygt två år. Själv säger han ungefär som Christer Pettersson gjorde, att " bara jag vet".
Citera
2020-09-01, 09:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ser att du din vana trogen hemfaller åt att hata Lena istället för att konkret diskutera hennes mördare.
Då är jag färdig med dig.

Du har fått svar på frågorna du ställde från
@JokerMannen:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

TR tyckte inte att det du ifrågasätter om SD
var bevis för att han mördat LW. Jag förstår
inte varför du tycker att jag är skyldig att
förklara det för dig. Läs domen istället.

Jag hatar inte LW. Jag tycket väldigt illa om
hur hon behandlade sina medmänniskor.
Dig bl.a. Du har ju i tråden betättat att LW inte
ville ha någon intim relation med dig för att hon
"var trött" på män. Nu vet vi att hon ändå hade
6 (?) parallella intima relationer. Om hon varit
man så skulle "alla" ha fördömt henne. Men
eftersom hon är kvinna så skylls allt på
hennes barndom. Och hennes beteende
försvaras in absurdum. Jag tycker att hon bar
sig åt som skit mot dig men du tycker att det
var helt OK?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-01 kl. 09:55.
Citera
2020-09-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag påstår att du är osannfärdig i ditt påstående gällande åklagarens utredning.

Åklagaren har av någon egendomlig anledning vägrat att utreda MVM och huvamannen som de två gärningspersonerna som med mycket stor sannolikhet låg bakom mordet på LW under måndagskvällen den 14/5 2018.

Polisen och åklagarna riktade in sig redan den första utredningsdagen på SD som MGM och deras envetna tunnelseende fastnade sedan totalt på SD som till sist blev utpekad som GM.

Hade polisen och åklagarna tagit sitt förnuft till fånga redan ifrån första början och utrett MVM och huvamannen, ja, då hade dessa två med mycket stor sannolikhet suttit fängslade bakom galler för att avtjäna sitt straff, och mordet på LW hade sålunda varit uppklarat.

Att fortsätta med att jaga en stackars oskyldig människa som SD för att brott hen inte har begått leder bara till en återvändsgränd och mordet blir sålunda ouppklarat.

För att mordet överhuvudtaget skall kunna få sin lösning krävs det att polisen och åklagarna utreder MVM och huvamannen in i minsta detalj. Dessa två personer MVM och huvamannen var de enda två personer som blev upptäckta av vittnen i anslutning till mordet på LW och därför måste dessa två personer utredas ordentligt.

Det börjar bli ordentligt tjatigt med dina upprepningar.
Hur vet du det jag fetat? Har du tillgång till slasken?
Citera
2020-09-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det börjar bli ordentligt tjatigt med dina upprepningar.
Hur vet du det jag fetat? Har du tillgång till slasken?

Du tycker att det är helt okey att @Sh.Holmes i så gott som varje inlägg hen postar upprepar att SD är en mördare, att SD var den personen som brutalt dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket, men så fort jag rör eller upprepar den fakta som framkommit och som finns att tillgå så är det inte okey. Har du överhuvudtaget lyckats med att lägga märke till att allt som @Sh.Holmes påstår om SD kan hen inte styrka?

Dags för polisen och åklagarna att se detta mordet på LW ur ett nytt perspektiv så mordet sålunda en gång för alla kan avslutas, och jag tror att du verkligen håller med mig i detta fallet ? Jag tycker också att det är dags för polisen och åklagarna att utreda alla LW:s älskare hen hade utöver SD, och som bekant så hade LW en hel drös med sådana lite från och till och lite här och där.
Citera
2020-09-01, 10:41
Avslutad
Citat:
Jag har min fulla rätt att få ändra mig baserat på den fakta som framkommit med tiden och jag har också tidigare påpekat att jag hade fullkomligt fel när jag trodde på att SD var den personen som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket, men i dag vet jag betydligt bättre än jag gjorde tidigare.

Bland annat när jag kunde konstatera att SD hade ett vattentätt alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket förstod jag hur otroligt fel som jag tidigare haft beträffande SD.
Är det verkligen ett vattentätt alibi? Det är mycket som kan styras, förinställas, skötas elektroniskt. Det behöver inte vara en fysisk aktivitet, utan kan vara något elektroniskt som är förplanerat, sker på regelbunden basis.. vissa grejjer sker per halvår, andra en gång i timmen.
Stefan är en tekniknörd, han har troligtvis sammankopplat sina enheter, dvs mobiler, padda, dator osv
Han hade stenkoll på sina kvinnor, LW, HD, döttrarna... läste och kontrollerade deras digitala spår.
Det är orimligt att han inte garderat sig för att efterlämna digitala spår...
att SD, vår riddarei natten, alla kvinnors hero, skulle bege sig ut UTAN mobil, där han nästan hamnar i bakhåll?! Hans mobil var ju livsviktig, i händelse av nya FTF som kan släppas... hur var det nu? Hade Stefan insyn i kommande geosläpp eller inte? Tycker det låter som om han hade det, fast han var inte en godkänd reviewer, antagligen för att han kontrollerade/hackade kvinnan i området som var just reviewer.
Varför inte vända ut och in på sig och ge polisen tillgång till de spår i cyberrymden som skulle kunna rentvå honom, om han nu är oskyldig? Nej, det är nog trevligt att sitta häktad i månader, finns ju kvinnliga häktesvakter att limma på...
Citera
2020-09-01, 10:49
Medlem
Citat:
Du har fått svar på frågorna du ställde från
@JokerMannen:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

TR tyckte inte att det du ifrågasätter om SD
var bevis för att han mördat LW. Jag förstår
inte varför du tycker att jag är skyldig att
förklara det för dig. Läs domen istället.

Jag hatar inte LW. Jag tycket väldigt illa om
hur hon behandlade sina medmänniskor.
Dig bl.a. Du har ju i tråden betättat att LW inte
ville ha någon intim relation med dig för att hon
"var trött" på män. Nu vet vi att hon ändå hade
6 (?) parallella intima relationer. Om hon varit
man så skulle "alla" ha fördömt henne. Men
eftersom hon är kvinna så skylls allt på
hennes barndom. Och hennes beteende
försvaras in absurdum. Jag tycker att hon bar
sig åt som skit mot dig men du tycker att det
var helt OK?

Jokermannen, skojar du? Du hänvisar svaret på mina frågor till dig till ett troll?
Jisses du ÄR ju totalt vettlös.
Skit mot mig, intim relation, vad pratar du om?
Vi var vänner och inget annat. Är det otänkbart för dig att Lena hade vänner, som gillade henne väldigt mycket, som vän?

Tycker inte du ska projicera ditt misslyckande liv på Lena.
Lena var singel och fick ha vilka relationer med vilka och hur många hon ville.
Jag hade och har inga synpunkter på det. Däremot tycker jag inte man ska jaga gifta män eller kvinnor.
Men det har inget med mordet att göra.
Stefan mördade henne för att han är ett psykfall, på alla plan. Vilket vi också sett bevisats otaliga gånget, baserat på hans beteende mot sina närmaste.
Citera
2020-09-01, 10:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Intressant att läsa dina inlägg som du skrev för några månader sen. Du har verkligen bytt sida. Du var så väldigt insatt i ärendet och näst intill besatt om att SD var GM. Du hade källor blablabla, du hade får info etc.. källor hit och dit..... troll? pinsamma människa.
Mvh @Lottomannen

Vi får inte heller glömma att @Jokermannen visste vilket mordvapen som använts och vart i SDs hus det fanns. Det var runt och 30 cm långt skrev @Jokermannen vill jag minnas.
Citera
2020-09-01, 11:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jokermannen, skojar du? Du hänvisar svaret på mina frågor till dig till ett troll?
Vi var vänner och inget annat. Är det otänkbart för dig att Lena hade vänner, som gillade henne väldigt mycket, som vän?

Jag hade och har inga synpunkter på det. Däremot tycker jag inte man ska jaga gifta män eller kvinnor.

Stefan mördade henne för att han är ett psykfall, på alla plan. Vilket vi också sett bevisats otaliga gånget, baserat på hans beteende mot sina närmaste.

Inget med mordet att göra?
Det har ju allt med mordet att göra om det var
SD som mördade henne.
Om hon respekterat hans och HDs äktenskap
från början så hade han inte haft något motiv
att mörda henne.
Citera
2020-09-01, 11:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag instämmer i det @JokerMannen skriver.

Citat:
Den lilla mängd blod som kunde konstateras på SD:s tvättmaskin från LW kan mycket väl ha ditkommit långt före mordet begicks på LW.

Spermafläcken som upptäcktes på LW:s kjol kan också ha ditkommit före mordet begicks.

DNA:et har med största sannolikhet fastnat på LW:s ring sedan tidigare och har inte med mordet att göra.

Den lilla mängd blod som fanns i SD:s ena sko har redan fått sin naturliga förklaring.

Inget av detta ovan uppräknade binder SD till mordet på LW ... Obs ! om så fallet hade varit, ja, då hade SD suttit bakom gallret, men nu är SD en fri person.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in