Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Jag har min fulla rätt att få ändra mig baserat på den fakta som framkommit med tiden och jag har också tidigare påpekat att jag hade fullkomligt fel när jag trodde på att SD var den personen som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket, men i dag vet jag betydligt bättre än jag gjorde tidigare.
Bland annat när jag kunde konstatera att SD hade ett vattentätt alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket förstod jag hur otroligt fel som jag tidigare haft beträffande SD.
Är det verkligen ett vattentätt alibi? Det är mycket som kan styras, förinställas, skötas elektroniskt. Det behöver inte vara en fysisk aktivitet, utan kan vara något elektroniskt som är förplanerat, sker på regelbunden basis.. vissa grejjer sker per halvår, andra en gång i timmen.
Stefan är en tekniknörd, han har troligtvis sammankopplat sina enheter, dvs mobiler, padda, dator osv
Han hade stenkoll på sina kvinnor, LW, HD, döttrarna... läste och kontrollerade deras digitala spår.
Det är orimligt att han inte garderat sig för att efterlämna digitala spår...
att SD, vår riddarei natten, alla kvinnors hero, skulle bege sig ut UTAN mobil, där han nästan hamnar i bakhåll?! Hans mobil var ju livsviktig, i händelse av nya FTF som kan släppas... hur var det nu? Hade Stefan insyn i kommande geosläpp eller inte? Tycker det låter som om han hade det, fast han var inte en godkänd reviewer, antagligen för att han kontrollerade/hackade kvinnan i området som var just reviewer.
Varför inte vända ut och in på sig och ge polisen tillgång till de spår i cyberrymden som skulle kunna rentvå honom, om han nu är oskyldig? Nej, det är nog trevligt att sitta häktad i månader, finns ju kvinnliga häktesvakter att limma på...