2020-08-31, 20:22
Medlem
Leipreachans avatar
Jag såg faktiskt Carrie för första gången igår och jag tycker den är mer gripande än skräckinjagande. Någon som håller med mig?
Citera
2020-08-31, 20:27
Medlem
Jag läste boken på 80-talet. Nej, så värst mkt skräck är det inte. Mitt minne är att den var djävligt seg, och lite sad.
Citera
2020-08-31, 20:47
Medlem
1976 då den gjordes så var människor mer sofistikerade än idag. Det var möjligen skräck då, men inte idag när folk blivit mindre förfinade. 1976 spelade för fan ligisterna fiol och rökte pipa!

Med det sagt så är det en mycket fin film. Hög klass! Men inget för dagens ungdom med ett par diagnoser i bagaget, utan mer för en lite vuxen människa med fler nyanser i känsloregistret än antingen "mobil-zombie" eller "full-retard".
Citera
2020-08-31, 21:25
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
1976 då den gjordes så var människor mer sofistikerade än idag. Det var möjligen skräck då, men inte idag när folk blivit mindre förfinade. 1976 spelade för fan ligisterna fiol och rökte pipa!

Med det sagt så är det en mycket fin film. Hög klass! Men inget för dagens ungdom med ett par diagnoser i bagaget, utan mer för en lite vuxen människa med fler nyanser i känsloregistret än antingen "mobil-zombie" eller "full-retard".

Jag är dock bipolär, men älskar djupa och även abstrakta filmer.
Citera
2020-08-31, 21:57
Medlem
sommarlovs avatar
En av de få filmer Stephen King var nöjd med!
Och jag håller med, den håller sig väldigt likt boken, utom slutet då, men det gör inget.

Särskilt läskig är den inte, men berättar en annan slags historia.
Jag visade den för min dotter när hon kom i "den" åldern, hon tyckte den var mest konstig...
Citera
2020-09-01, 01:08
Medlem
Geomeisters avatar
Såg delar av en annan version för länge sedan och minns just den som mer skräck/våld. När jag sedan såg denna Carrie blev jag lite överraskad. Ja, det är som annan poängterat. Filmer var ofta mer sofistikerade då. Idag känns det som att en trailer måste visa exakt hur filmen är och sedan måste filmen vara precis som någon antagit att den är annars är den överskattad/skräp.

Att lägga in dubbla/trippla budskap, ha mer eller mindre action än väntat eller föra filmen i en annan riktning än det väntade fungerar inte hos många idag.
Citera
2020-09-01, 01:10
Medlem
Jag tyckte filmen var bra när jag såg den någon gång i tonåren. Det var ju inte direkt en skräckfilm men bra och som någon skrev lite sorglig. Har även läst boken med men den minns jag inte så mycket av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in