2020-08-31, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At man skulle spille at TH er den mistenkte, for å kanskje få en fisk på kroken, er en altfor høy pris å betale, men du om det da.
Jada, det er en dryg hypotese - men jeg tror det er mulig (ellers tror jeg at politiet er på tynn is).

Uansett - jeg tror ikke TH er GM.
Citera
2020-08-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Disse personene som du sammenligner med husverten, de er naboer av ekteparet Hagen. Tragedien har skjedd i deres nabolag - og de er naboer i nåtid - husverten kjenner ekteparet Hagen fra tiden før paret hadde egen bolig.

1978 eller 1979 er lenge siden, så jeg tror neppe at det kan ha så stor betydning for saken.

Husverten og svogeren har i såfall tatt seg god tid til å melde ifra med sine vitnebeskrivelse om evt AEHs grusomme liv sammen med TH.

Dette med husverten er selvsagt bare oppspinn. Fenvatnets hensikt med å trekke inn husverten, var at hun mente dette skulle styrke ex-svogerens troverdighet.
Dette endte med fiasko. Den eneste som ikke har skjønt dette, er hovedrolleinnehaveren.
Citera
2020-08-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Hvis man linker til en artikler for å dokumentere, så bør selvfølgelig linken være tilgjengelig for alle.
Er artiklene bak en betalingsvegg, er de utilgjengelige for alle som ikke abonnerer på alskens lokalaviser. Har man igjen et fnugg av redelighet, gir man et sammendrag av artikkelen det linkes til. Spesielt når det hintes til at husverten har opplysninger som setter TH i et dårlig lys.
Var det noe annet du lurte på?

Nå får du roe deg ned, du er jo helt propell. Du fikk linken dere maste om og om du vil betale for å lese det eller ikke er ett fett for oss andre.
Citera
2020-08-31, 19:41
Bannlyst
Citat:
Dette med husverten er selvsagt bare oppspinn. Fenvatnets hensikt med å trekke inn husverten, var at hun mente dette skulle styrke ex-svogerens troverdighet.
Dette endte med fiasko. Den eneste som ikke har skjønt dette, er hovedrolleinnehaveren.

Svada, jeg sa ifra med en gang jeg så at Spikra hadde misforstått, og det så du også. Det er du som dummer deg ut her, ikke jeg. Mulig jeg kunne formulert meg annerledes så det ikke ble misforståelser, men oppklaringen kom raskt. Du prøver på alle måter å plukke ifra hverandre min troverdighet, og min vurdering av saken ang at TH er psykopat, og dette med skilsmisse som motiv, men du mislykkes totalt, og blir stående tilbake som et stort fjols.
Citera
2020-08-31, 20:15
Avslutad
Citat:
(...) ang at TH er psykopat, og dette med skilsmisse som motiv, (...)
Når det gjelder evt skillsmisse, så er opplysningene sprikende. AEH snakket med en venninne like før forsvinningen (at hun var skuffet over at TH ikke hadde vist henne oppmerksomhet på bryllupsdagen).
Det høres ikke ut som hun ønsket seg en skillsmisse utifra den uttalelsen, synes jeg.
Citera
2020-08-31, 20:22
Medlem
Citat:
Svada, jeg sa ifra med en gang jeg så at Spikra hadde misforstått, og det så du også. Det er du som dummer deg ut her, ikke jeg. Mulig jeg kunne formulert meg annerledes så det ikke ble misforståelser, men oppklaringen kom raskt. Du prøver på alle måter å plukke ifra hverandre min troverdighet, og min vurdering av saken ang at TH er psykopat, og dette med skilsmisse som motiv, men du mislykkes totalt, og blir stående tilbake som et stort fjols.

Det var tåpelig av deg å trekke husverten ut av ermet. "Misforståelsen" har du selv skapt, helt uten hjelp av andre.
Men jeg håper du har lært at man ikke bare kan slenge ut udokumenterte påstander. Vi setter en strek over dette med husverten.
Citera
2020-08-31, 20:31
Bannlyst
Citat:
Når det gjelder evt skillsmisse, så er opplysningene sprikende. AEH snakket med en venninne like før forsvinningen (at hun var skuffet over at TH ikke hadde vist henne oppmerksomhet på bryllupsdagen).
Det høres ikke ut som hun ønsket seg en skillsmisse utifra den uttalelsen, synes jeg.

Og så har vi de opplysningene om at hun satt å leitet etter bolig på finn.no og facebook, samt skilsmissepapirene. At hun utrykte skuffelse fordi at TH hadde glemt av dagen, kan være at hun blir satt i et dårlig lys av at bryllupsdagen ble glemt av, når de faktisk ennå var gift, at hun følte seg utskjemt på noe vis. Og det kan også være at hun prøvde å holde skilsmisseplanene skjult for denne venninnen. Vi vet ikke hvor nær denne venninnen var. At Anne ville ut av forholdet, det er det ikke noe tvil om.
Citera
2020-08-31, 20:32
Bannlyst
Citat:
Det var tåpelig av deg å trekke husverten ut av ermet. "Misforståelsen" har du selv skapt, helt uten hjelp av andre.
Men jeg håper du har lært at man ikke bare kan slenge ut udokumenterte påstander. Vi setter en strek over dette med husverten.

Har ikke påstått noe som helst, det er noe du prøver å skape inntrykk av, og det får stå for din regning.
Citera
2020-08-31, 20:50
Avslutad
Citat:
Og så har vi de opplysningene om at hun satt å leitet etter bolig på finn.no og facebook, samt skilsmissepapirene. At hun utrykte skuffelse fordi at TH hadde glemt av dagen, kan være at hun blir satt i et dårlig lys av at bryllupsdagen ble glemt av, når de faktisk ennå var gift, at hun følte seg utskjemt på noe vis. Og det kan også være at hun prøvde å holde skilsmisseplanene skjult for denne venninnen. Vi vet ikke hvor nær denne venninnen var. At Anne ville ut av forholdet, det er det ikke noe tvil om.
Citat:
At Anne ville ut av forholdet, det er det ikke noe tvil om.
Jo, det synes jeg at det er stor tvil om.

Skilsmissepapirene som ble funnet var mange år gamle.

Det er ikke unormalt at man ønsker å skille seg ett par ganger i løpet av et 50 års langt ekteskap.
Turbulent var det visst også.

Ang eiendommer Finn.no og Facebook, så hadde AEH eiendommer i området (og evt andre steder). Det kan være en forretningsmessig årsak - eller bare ren nysgjerrighet. Og mer, hun vokste opp på Gjøvik.
Citera
2020-08-31, 21:02
Medlem
Citat:
Har ikke påstått noe som helst, det er noe du prøver å skape inntrykk av, og det får stå for din regning.

Nå har jeg påvist at du bruker husverten som sannhetsvitne, for derved å styrke ex-svogerens troverdighet. Dette hadde du selvfølgelig ikke dekning for.I min forrige kommentar, sa jeg at vi kan avslutte dette.
Og nå er du igang igjen!
"Klippe, klippe" sa kjerringa mot strømmen.
Citera
2020-08-31, 21:03
Bannlyst
Citat:
Jo, det synes jeg at det er stor tvil om.

Skilsmissepapirene som ble funnet var mange år gamle.

Det er ikke unormalt at man ønsker å skille seg ett par ganger i løpet av et 50 års langt ekteskap.
Turbulent var det visst også.

Ang eiendommer Finn.no og Facebook, så hadde AEH eiendommer i området (og evt andre steder). Det kan være en forretningsmessig årsak - eller bare ren nysgjerrighet. Og mer, hun vokste opp på Gjøvik.

Papirene var 6 år gamle, og bare det at hun går til det skritt å skrive og signere disse sier jo sitt.
Kanskje hun fryktet for konsekvensene, og fant ut at hun måtte legge en god plan først. Hun måtte vente til at hun hadde en fast inntekt. Alderspensjonen. Uten den sto hun på bar bakke.
Papirene var godt gjemt, og det sier meg at hun fryktet hva som kunne skje når TH fikk rede på dette. Hun kjenner han jo godt etter 50 års ekteskap.
Det er riktig at hun hadde en liten tomt på fjellet utenfor Gjøvik, men at hun sitter å ser på spesifikke leiligheter til leie, kan ikke settes i sammenheng med denne, uansett hvor mye du måtte ønske det
Påfallende at rett før hun ble borte, så satt hun å så på disse leilighetene, og ikke ellers. Det er større sjanse for at hun leitet etter en plass å bo, enn at hun satt å leitet etter hus som hun kjente gjenn for å mimre i gamle minner.
Citera
2020-08-31, 21:09
Medlem
Citat:
Disse personene som du sammenligner med husverten, de er naboer av ekteparet Hagen. Tragedien har skjedd i deres nabolag - og de er naboer i nåtid - husverten kjenner ekteparet Hagen fra tiden før paret hadde egen bolig.

1978 eller 1979 er lenge siden, så jeg tror neppe at det kan ha så stor betydning for saken.

Husverten og svogeren har i såfall tatt seg god tid til å melde ifra med sine vitnebeskrivelse om evt AEHs grusomme liv sammen med TH.
Naboer har hørt mye høylytt krangling fra boligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in