2020-08-31, 14:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag är verkligen ingen domedagsprofet, men det känns inte helt tryggt.
Förstår inte varför vi skulle kunna bibehålla en fallande kurva över nya smittade. Så många med antikroppar har vi ju inte..
Jag kan inte riktigt förstå denna nedgången..

Inte helt orimligt att det finne en immunitetsfaktor som vi inte kan mäta. Immuniteten är troligen betydligt större än vad ser, mycket fascinerande.
Citera
2020-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Förstår inte varför vi skulle kunna bibehålla en fallande kurva över nya smittade. Så många med antikroppar har vi ju inte..

Vet inte hur många tester man utförde förra veckan?
Kan vara intressant att ta hänsyn till det.
Men mest troligt kommer nog uppgången om några veckor. Grund- och gymnasieskolorna har många varit igång en vecka och någon dag. Universitetet drar igång idag.
Citera
2020-08-31, 14:17
Medlem
Citat:

Det är väldigt svårt att förstå sig på detta virus, håller det på att försvinna tro eller är det snart full kaos igen?
Citera
2020-08-31, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sverige har 6000 döda. Hur många har Norge? Under 300? Det är en viss skillnad som absolut inte förklaras av skillnaden i folkmängd i de bägge länderna. Dessutom finns det väl få personer som tror att vi kommer ligga kvar på dessa låga nivåer under hösten, utan snarare att vi riskerar att få en andra våg och utfallet i denna våg kommer återigen att bero på vilka åtgärder vi vidtar idag. Man kan inte bromsa när man redan kolliderat.

Dom döda kom mellan vecka 15 och 21, sen efter det har vi haft underdödlighet.
Citera
2020-08-31, 14:18
Medlem
Citat:
Du hävdade att postaren påstått att det gällde ett rent salivprov. Som du själv citerade ovan, så skrev han ”dels med pinne i näsan” osv.
Var bara det jag rättade..

Jag skrev att USA börjat med salivprov, och jag postade en detaljerad länk som beskriver att testet är enbart saliv. jag fick som svar att jag skulle bli besviken och sen en länk till Sverige som bevisar just det jag sa, att Sverige inte har det salivprov som USA har. Vad är det jag ska vara besviken på?
Citera
2020-08-31, 14:19
Medlem
Citat:
Rätt grupper har antikroppar. Dvs folk i socioekonomiskt utatta områden där det bor 10-tals personer över generationsgränserna.
Citera
2020-08-31, 14:19
Medlem
Smittspridningen ökar i Europa men minskar i Sverige hmmmmmmmmmm

Alarmisterna har ju sagt att Sverige inte har någon immunitet och att munskydd är the shit wtf vad händer egentligen?????? De 22-ish swishtiggarna börjar få en hel del av förklara hmmmmmmm
Citera
2020-08-31, 14:20
Avslutad
Såklart man vill vara optimistiskt och siffrorna ser ju goda ut just nu. Men känner nog personligen först efter årsskiftet kan man se om vi helt kan andas ut eller inte.

När den stora influensan säsongen är över. Om de inte har ökat kraftigt nu under kommande höst /vinter känns det ju ”säkert” igen.

Har några släktingar som fyller 80+ nu i höst . Kommer inte gå på några födelsedags firanden.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varnas för Sverige i USA

https://twitter.com/EricTopol/status/1300187409682898944

Varningen handlar delvis om sånt här

https://omni.se/kjells-lungor-skadades-for-alltid-av-viruset-ar-tufft/a/RRPB4O

Om folk tror corona är över riskerar mer folk som Kjell att smittas och få svåra skador.

Man kan få svåra skador efter en hjärtinfarkt eller blodpropp i hjärnan också påg ahögt blodtryck och kolesterol. Det är ungefär 1000ggr vanligare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jahapp, nu har Folkhälsomyndigheten återuppväckt 13 stycken från de döda. Inte illa!

Härstammar från Skåne.
FHM hade dragit siffror ur en databas på ett felaktigt sätt.
Därför stämde inte siffrorna mot regionens officiella.
Citera
2020-08-31, 14:21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Inte helt orimligt att det finne en immunitetsfaktor som vi inte kan mäta. Immuniteten är troligen betydligt större än vad ser, mycket fascinerande.

Vad snopet det kommer vara om vaccin kommer i februari ock så är alla redan immuna.
Citera
2020-08-31, 14:21
Medlem
Citat:
Vart får du Danmarks 0 iva ifrån?
De rapporterade 2 nya i lördags vad jag vet.

Sen vore det ju snyggt om du la upp hela helgens siffror för de du jämför med också.
Det blir ju lite svårt att jämföra annars va?
I forhold til søndag er der ikke kommet flere på iva.
https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/c/covid19-overvaagning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in