2020-08-30, 22:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Födda 2004. De hade just börjat på gymnasiets första ring.
Med risk för att det är en trådsanning, ja. "Unga, men över 15 år" är vad som är officiellt.
Citera
2020-08-30, 22:06
Medlem
Helvete det skulle samlas in pengar via swish och beställas mord på de där mena-orcherna, det dom har gjort är helt enkelt sjukt för mycket...
Citera
2020-08-30, 22:06
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Fy, småkillar.
Men småkillar låter gulligt. Dessa är inte ett jävla skit gulliga. Monster som borde få hälsenor a avskurna och ett kvastskaft i röven, sedan direkt hem till sina apländer. Fy fan, nu är det NOG DALTAT!!!
Citera
2020-08-30, 22:07
Medlem
Larasofts avatar
Händelsen väcker ett behärskat ursinne hos mig. Dags koppla bort för att kunna sova.
Citera
2020-08-30, 22:07
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men småkillar låter gulligt. Dessa är inte ett jävla skit gulliga. Monster som borde få hälsenor a avskurna och ett kvastskaft i röven, sedan direkt hem till sina apländer. Fy fan, nu är det NOG DALTAT!!!

Jag syftade på brottsoffren!
Citera
2020-08-30, 22:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag syftade på brottsoffren!
Ok, ja det var ju skillnad..!
Citera
2020-08-30, 22:10
Medlem
Hemsk utveckling av Sverige.. Den här typen av förnedringsvåld mot unga, svenska pojkar ser ut att vara här för att stanna. Som pappa till två små söner står jag inför två alternativ; 1. Köpa alla typer av personlarm och säkerhetsutrustning som går att få tag på samt agera taxichaufför åt barnen livet ut alternativt 2. Flytta till Norge eller Danmark inom tio år..

Tänker på dessa stackars två pojkar vars liv förmodligen aldrig kommer bli sig likt. Hoppas de känner att vi är många som sluter upp bakom dem och hoppas de får den hjälp de nu behöver.
Citera
2020-08-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hade 21 åringen suttit inne, vad satt han för?

Hoppas han får ett riktigt straff denna gången. Minst 5-6 år och sen livstids utvisning.
Dömd för mordbrand så sent som i juli i år, 1,5 år. Innan en massa meningslösa straff, bla vård i hemmet
Citera
2020-08-30, 22:19
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är det så. Ingen stannar längre om man har punktering eller bensinstopp. Man får ringa bärgare.

Jag tar bilen när jag ska bort och sover över om det blir alkoholhaltiga drycker. Jag åker inte kommunalt mitt i natten. Att promenera nattetid i Stockholm eller andra storstäder låter som en knäpp idé med tanke på vilka typer som rör sig på dagarna i centrum.

Sakta med små steg, ändras våra vanor till att vår rörlighet begränsas eftersom slöddrets rörlighet har prioriterats i den kvasi feministiska stormakten, där en ett brottsoffer mer eller mindre är Collateral damage när politik ska genomföras till varje pris.
Jo, så kommer det att bli. Sedan spelar vänstern förvånad och tycker det är hemskt orättvis och konstigt att det börjar byggas små inhägnade bostadsområden bara är till för "rika". Man kan ju bara stilla önska att de själva blir drabbade och tvingas "ropa på polis", som de så föraktfullt uttrycker det.
Citera
2020-08-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hoppas han får ett riktigt straff denna gången. Minst 5-6 år och sen livstids utvisning.

Livstids utvisning för en svensk medborgare. Hur tänkte du nu?
Citera
2020-08-30, 22:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Att som förälder jiddra om att hans mongoavkomma är "lättpåverkad" gör en bara förbannad. Jag har själv erfarenheter av idiotföräldrar som ursäktat sina kriminella bokstavsbarn med sådana dumheter.
(...)
Om man läser tråden kan man dock hitta stöd för att det är så.
Man ska nog inte anta att 21-åringen varit den drivande här bara för att han är äldst. Om man kikar på hans belastningsregister så ser man att han tidigare är dömd bara för småbrott som olovlig körning och ringa narkotikabrott, typ.
Förra hösten begick han så en riktig dumhet, när han på uppdrag av en annan kastade molotovcocktails mot en bilfirma och därvid satte eld på två bilar. För detta fick han 1,5 års fängelse för mordbrand och det var i avvaktan på fängelseplacering för att avtjäna de sista sex månaderna som han nu var på fri fot. Det fallet lär ha rört sig om ett försäkringsbedrägeri där han blev anlitad som bulvan = lättpåverkad, skulle jag säga.
I själva verket verkar det vara 18-åringen som är fullblodspsykopaten i detta fall. Han kan mycket väl ha fått med sig 21-åringen på det här, varit den drivande. En postare i tråden har också hävdat att så var fallet. Nå, vi måste vänta på FUP innan vi får veta hur det egentligen är.
Men en sak bör man ha i åtanke och det är att GM här, till skillnad från BO, inte var avskurna från kontakt med omvärlden medan detta pågick. T.ex. ska 21-åringen ha ringt sin mamma under natten.
Som en annan postare nyss var inne på, kan någon av dem ha direktsänt delar av förloppet via någon app och i så fall har polisen förhoppningsvis ännu mer bevis. Men de kan också bara ha snackat med polare och sagt vaga saker om vad de pysslade med och vilka de hängde med just då.
Jag antar att polisen i förhör med människor i deras omgivning kan få reda på ett och annat. Att två ungdomar av idag helt skulle kunna avstå från att kommunicera med andra än sig själva och BO under nästan tio timmar låter nästan otroligt.
Citera
2020-08-30, 22:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastandthefurious
Min dotter i samma ålder, bor i samma område. Inte gått i skolan i Runby iaf. Ingen verkar känna honom. Kanske nyinflyttat?
Ingen aning, är inte från området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in