2020-08-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
1) Hvorfor regner du med det ?
2)Det har da kommet fram at TH har motarbeidet politiet fra dag en.
1) Jeg har ingen grunn til å regne med noe annet enn at TH har fortalt til politiet om sine observasjoner av stigen.
2) Mener du at TH har motarbeidet politiet? Jeg er ikke enig med deg i din påstand om at TH har motarbeidet politiet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 19:55.
Citera
2020-08-29, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Helt enig med deg! Jeg har mottatt pm fra 38 beboere i THs nabolag. Alle er enige om at TH er psykopat . De er alle enige om at dette beviser at TH er skyldig!
Dessuten har jeg veldig viktige opplysninger, men kan desverre ikke dele dette med gruppa!

Det virker som at det er et ømt punkt for deg dette med at man påpeker at TH er psykopat, og at dette kan gi grunnlag for motiv. Samme som med Akershus, tidligere bruker. Veldig personlig berørt virker det som, og gikk til frontalangrep på en bruker her. Frådet av raseri.
Citera
2020-08-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan du utdype dette med tunnellsyn. Består det i å bortforklare alle løgnene til th og satse alt på ukjente kidnappere som vet alt men ikke vil ha penger. Hva mener dere har skjedd utover at th er uskyldig. Det mest positive ved th er at aeh fikk jobbe litt for firmaet igjen så hun nesten fikk råd til hyttetur med venninnene. Den siste hytteturen aeh gledet seg til fikk hun ikke være med på. Den ble avlyst og hun ble drept.

Tunnelsyn er det samme som bekreftelsesbias.

Det handler rett og slett om at vi mennesker helst fokuserer på informasjon som støtter vår egen oppfatning.

Siden politiet forstod at det ikke kunne være en internasjonal liga som stod bak dette, ramlet de ned på det som er tilfelle i 98 % av sakene hvor en kvinne dør i en partnersituasjon, nemlig at mannen er skyldig.

Blant de som nå deltar i denne tråden er bekreftelsesbiaset nesten enerådende.

Hvilke løgner er det TH har gjort seg skyldig i?

Når ble denne bortføringssaken en sak som handlet om hvorvidt TH er en mann det er lett å like?

Haugevis av innlegg her omtaler TH som en psykopat.

Det er svært harde ord, avstandsdømming og forhåndsdømming på lavt nivå.

Dessuten er det ikke straffbart å være verken psykopat, sosiopat eller narsissist. (I USA og Russland blir narsisster presidenter.)

Politiet ble ikke villedet av TH.

Det som derimot er skjedd er at politiet ikke får puslespillet til å gå opp.

Det er for mye som ikke stemmer om TH skulle være den skyldige. Dette kaller de villedning, mens de egentlig snakker om seg selv, som har gått seg fullstendig bort.
Citera
2020-08-29, 20:11
Bannlyst
Citat:
Jeg må si meg enig med deg i det, fikk forresten en PM av en "nabo/bekjent" av TH som sa det samme, at TH er psykopat.

Ja, det er ikke noe tvil om at han er en psykopat. Tyrann, kontrollerende manipulerende. Manipulerer henne til å bli forholdet ved å noen ganger servere god middag, snakke varmt, dra på tur. Men bare skuespill alt sammen.
Citera
2020-08-29, 20:26
Medlem
Citat:
Barnsligheter kan du servere kona eller mannen din.
Dette var en anekdote, altså en påstand helt uten (bevis)verdi.
Alle kan påstå at de har mottatt en pm. Dette blir komisk, og det er du står for underholdningen.
Citera
2020-08-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det virker som at det er et ømt punkt for deg dette med at man påpeker at TH er psykopat, og at dette kan gi grunnlag for motiv. Samme som med Akershus, tidligere bruker. Veldig personlig berørt virker det som, og gikk til frontalangrep på en bruker her. Frådet av raseri.

Nei, det er ikke et ømt punkt. Men noen av dine kampfeller bør kanskje hviske deg noen ord i øret. Dette psykopatkortet er oppbrukt. Forlengst. Hvis du skal prøve å imponere noen med din innbilte psykologiske innsikt, bør du kanskje prøve en annen gruppe. Dette begynner å bli kjedelig.
Hva med å prøve på noe som ligner et argument?
Citera
2020-08-29, 20:31
Medlem
Citat:
Dette var en anekdote, altså en påstand helt uten (bevis)verdi.
Alle kan påstå at de har mottatt en pm. Dette blir komisk, og det er du står for underholdningen.

Hvis du trodde det jeg skrev skulle være et bevis for noe som helst så er du på bærtur.

Jeg har ikke tenkt å bevise at TH er psykopat, det får fagfolk evt ta seg av hvis det blir behov for det.
Citera
2020-08-29, 21:12
Medlem
Citat:
Hvis du trodde det jeg skrev skulle være et bevis for noe som helst så er du på bærtur.

Jeg har ikke tenkt å bevise at TH er psykopat, det får fagfolk evt ta seg av hvis det blir behov for det.

Poenget er alle kan påstå å ha mottatt en pm. Dette har ingen verdi, og det vet du like godt som meg!
Citera
2020-08-29, 21:18
Medlem
Citat:
Poenget er alle kan påstå å ha mottatt en pm. Dette har ingen verdi, og det vet du like godt som meg!

Bryr meg i grunn null om hva du mener.
Citera
2020-08-29, 21:24
Medlem
Hvis dere hadde jobbet med å oppklare denne saken som politietterforskere, hadde dere greid å la være "å ta med jobben hjem" eller hadde dere kommet til å brukt fritiden på å spekulere på detaljer i denne saken?
Citera
2020-08-29, 21:25
Bannlyst
Citat:
Nei, det er ikke et ømt punkt. Men noen av dine kampfeller bør kanskje hviske deg noen ord i øret. Dette psykopatkortet er oppbrukt. Forlengst. Hvis du skal prøve å imponere noen med din innbilte psykologiske innsikt, bør du kanskje prøve en annen gruppe. Dette begynner å bli kjedelig.
Hva med å prøve på noe som ligner et argument?

Det virker ihvertfall som at det er et ømt punkt. At du blir veldig sint når det sies.
Det første jeg la merke til var hans sykelige gjerrighet. Kjøre en billig bulkete Citroen med den minste og mest bensingjerrige motoren, en 1.6 liters innsprøytningsmotor på 100 hester, mens andre som har samme formue som han, minimum vil ha en Audi A8 eller Volvo S-80, med noen hundre hester, og som koster en eller to millioner. Og det er minimum. Og selvfølgelig en bil til kona. Men nei, ingen bil til kona. En stygg gammel sykkel står skoret oppetter garasjeveggen. Og så etter som tiden gikk, så fikk jeg jo den ene og den andre bekreftelsen.
Citera
2020-08-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dere hadde jobbet med å oppklare denne saken som politietterforskere, hadde dere greid å la være "å ta med jobben hjem" eller hadde dere kommet til å brukt fritiden på å spekulere på detaljer i denne saken?

Hvis du hadde hatt i oppgave å ta lydundersøkelser, se på videopptak eller du er dykker.

Politiarbeid er så spesialisert at jeg tror nok at de slapper godt av.

Men du tror vel det er som på POIROT ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in