2020-08-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Politiker, poliser och förmenta journalister mfl bär direkt ansvar för detta o MÅSTE hållas ansvariga!
Varför tilllåts dom komma undan hela tiden?

De enskilda direkta gärningsmännen är i sak egentligen oväsentliga, de soctanter åklagare mm som gång på gång håller GM på fri fot är ett större hot.
Förstår inte hur du menar när du skriver att poliser och journalister är ansvariga. Riksdagen fattar beslut om lagar. Poliser griper och utreder, domstolar dömer. Journalister förmedlar nyheter och lyder under pressetiska regler. De här två gärningsmännen kommer inte att komma undan. Samtliga tidningar skriver om händelsen. Det finns ingen överhuvudtaget som försvarar gärningsmännen oavsett politisk färg. Brottet är avskyvärt och de bör straffas därefter.
Citera
2020-08-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Vreden kommer inte, svenskarna är så jävla fega och flata att vi får vad vi förtjänar! Vi är svaga och då förlorar man.......enkelt.

Har mer att göra med att vi har saker att förlora ifall vi ger igen och då ner fast.

När en blatte ger igen så händer ju inget. Dom har ju redan torskat. Dom är en blatte och då kan man lika bra gå all in vad gäller kaoz.
Citera
2020-08-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Han sade väl t om att 18-åringen var pådrivande för att mörda dem.

Avsnitt 98, första halvan ägnas åt fallet:
https://poddtoppen.se/podcast/1372019059/god-ton
Tack för länken. Synd att Hanif benämner den yngre GM för "19-åringen" när denne de facto är 18 år gammal.
Senast redigerad av Skewie 2020-08-29 kl. 17:38.
Citera
2020-08-29, 17:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Menar du att det är 18 åringens pappa som pratat i Aftonbladet? Isåfall redigerar ja mitt inlägg
Nej, tvärtom. Det är 18-åringen som fått utstå våld i hemmet, åtminstone vad som sagts här.
Citera
2020-08-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Har mer att göra med att vi har saker att förlora ifall vi ger igen och då ner fast.

När en blatte ger igen så händer ju inget. Dom har ju redan torskat. Dom är en blatte och då kan man lika bra gå all in vad gäller kaoz.

Dessutom spelar kulturen in. För svenskar, liksom t ex japaner, är det pinsamt att vara en sådan person som brusar upp och gapar och håller på. Då har man förlorat ansiktet och straffas socialt av omgivningen. Kanske inte där och då, men på sikt.

För sydlänningar är det tvärtom, de tycker sig ha vunnit om de börjat bråka och fått motparten att backa. Om de är så i många samhället att de kan få denna syn bekräftad av tillräckligt många i sin omgivning så drabbas de inte av något socialt straff. Speciellt inte om de redan står på botten och lever på en garanterad inkomst i form av bidrag.
Citera
2020-08-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollysmatte
Förstår inte hur du menar när du skriver att poliser och journalister är ansvariga. Riksdagen fattar beslut om lagar. Poliser griper och utreder, domstolar dömer. Journalister förmedlar nyheter och lyder under pressetiska regler. De här två gärningsmännen kommer inte att komma undan. Samtliga tidningar skriver om händelsen. Det finns ingen överhuvudtaget som försvarar gärningsmännen oavsett politisk färg. Brottet är avskyvärt och de bör straffas därefter.

När det kommer till straffet så kommer det att radas upp mängder med förmildrande omständigheter och andra omständigheter som leder till så milda straff som bara är möjligt. för så är det svenska systemet och så är domstolarna trimmade. Det har lett till att kriminella småler och skrattar både före, under och efter rättegången. Inte minst åldersrabatten är ju en verklighet som såklart används av kriminella som skaffar sig tonåringar att vara deras torpeder. Att de svenska politikerna inte kommit längre med att åtgärda det problemet visar att vi har ganska många av västvärldens sämsta politiker. Medan S styrande försöker komma ikapp så blir de hela tiden frånåkta av smarta kriminella och de mörka krafterna drar ifrån ytterligare.
Citera
2020-08-29, 17:49
Medlem
Jag har försökt skumma tråden, men haft otur med vilka inlägg jag råkat läsa. Jag förstår fortfarande inte vad som hänt. Någon som kan ge eller länka till en sammanfattning?

Tack på förhand

/Farfarsfarfar
Citera
2020-08-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Jag har försökt skumma tråden, men haft otur med vilka inlägg jag råkat läsa. Jag förstår fortfarande inte vad som hänt. Någon som kan ge eller länka till en sammanfattning?

Tack på förhand

/Farfarsfarfar
Sammanfattat så har en 21-årig kurd (Jag antar att han är ledaren) och en 18-årig tunisier kidnappat, misshandlat och våldtagit två oskyldiga 15-16 åringa pojkar i en kyrkogård medans de var höga utan anledning och de har ingen känd relation till varrandra.

Båda GM har haft ett problematiskt förflutet minst sagt och det har funnits röda flaggor på vägen. Kurden skulle egentligen suttit inne då han redan fått fängelse för mordbrand. Ironiskt nog så jobbar kurdens pappa inom rättspsykiatriatin (Om jag har uppfattat det rätt?) och är rättaktivist.

Många I tråden tror att detta skulle vara helt acceptabelt beteende i deras hemländer och tror inte att de skulle blivit hängda offentligt eller att en annan klan skulle hämnas.
Senast redigerad av Krakenfranhavet 2020-08-29 kl. 18:04.
Citera
2020-08-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hanif Bali i hans podcast God Ton, han ska ha insyn genom kompisar till BO. Dock var det ett par detaljer som inte överensstämde med övrig rapportering, sade 17-åring om 18-åringen och att det pågick i 7 timmar t.ex.

Bra avsnitt förövrigt!

Nej, eftersom Hanif är en politiker blir podden i stort sett värdelös. Talar inte BO eller annat mer seriöst så kan man strunta i poddar av tokhögern. Inget annat nytt i dag någonstans med större trovärdighet?
Citera
2020-08-29, 18:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar

Tack på förhand

/Farfarsfarfar
Någon gång kring kl. 23 i lördags har två unga BO, pojkar som är över 15 år, av okänd anledning hamnat i två äldre killars våld på Norra kyrkogården i Solna.. Kanske försökte MGM sälja knark till BO, vilket de vägrat köpa. Om det finns någon koppling mellan MGM och BO vill inte åklagaren gå in på med hänsyn till BO. Han har däremot bekräftat att de båda fått ett knivhugg i benen samt även utsatts för annat våld. Övergreppen har pågått under natten tills de lyckades tillkalla hjälp från en förbipasserande kl. 08:39 på söndagsmorgonen.
Den personen tillkallade polis som snabbt var på plats och kl. 8:46 greps en 18-årig man som var på väg att fly brottsplatsen. Kl. 9:02 greps ytterligare en man, en 21-åring. De greps efter att tydliga signalement lämnats. En av dem hade tillhörigheter på sig som kom från BO.
Pojkarna var helt eller delvis nakna när de hittades. Bägge MGM sitter nu häktade med restriktioner, för människorov, grovt rån, grov misshandel samt våldtäkt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2020-08-29 kl. 18:40.
Citera
2020-08-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Lite nyfiken hur broderskapet är fastställt? Finns det etablerat tidigare i tråden?

MGM, 18 år, bor i Solna med 21-årig kvinna som enl uppgift i tråden bör vara den snälla systern. Dessa två bär namnet El Hani. Dessutom finns en 52-årig kvinna med arabiskt namn i lägenheten = mamman? I tidigare dom mot MGM står hon som vårdnadshavare.

Den broder som pekas ut ovan bor också i Solna, med 74-årig man: Båda bär efternamnet El Hani. Pappan till alla tre? I tidigare dom mot MGM står han som dennes vårdnadshavare.

Verkar alltså logiskt att den där Ahm*d B*h*d*n El Hani skulle vara bror iofs

Vore intressant se hans register. Det skulle kunna problematisera dessa uppgifter tidigare ur tråden en smula:

Fast pappan som beskriver henne som sin fru bor inte på samma adress. Patrasket lurar staten på alla möjliga sätt.
Citera
2020-08-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k315gnnc
Fast pappan som beskriver henne som sin fru bor inte på samma adress. Patrasket lurar staten på alla möjliga sätt.

Var har 18åringens pappa pratat om någon fru?
Han har väl inte pratat över huvudtaget.
Hittar inte heller ngt i domar mot 18åringens äldre bror t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in