Citat:
Ursprungligen postat av
Farfarsfarfar
Jag har försökt skumma tråden, men haft otur med vilka inlägg jag råkat läsa. Jag förstår fortfarande inte vad som hänt. Någon som kan ge eller länka till en sammanfattning?
Tack på förhand
/Farfarsfarfar
Någon gång kring kl. 23 i lördags har två unga BO, pojkar som är över 15 år, av okänd anledning hamnat i två äldre killars våld på Norra kyrkogården i Solna.. Kanske försökte MGM sälja knark till BO, vilket de vägrat köpa. Om det finns någon koppling mellan MGM och BO vill inte åklagaren gå in på med hänsyn till BO. Han har däremot bekräftat att de båda fått ett knivhugg i benen samt även utsatts för annat våld. Övergreppen har pågått under natten tills de lyckades tillkalla hjälp från en förbipasserande kl. 08:39 på söndagsmorgonen.
Den personen tillkallade polis som snabbt var på plats och kl. 8:46 greps en 18-årig man som var på väg att fly brottsplatsen. Kl. 9:02 greps ytterligare en man, en 21-åring. De greps efter att tydliga signalement lämnats. En av dem hade tillhörigheter på sig som kom från BO.
Pojkarna var helt eller delvis nakna när de hittades. Bägge MGM sitter nu häktade med restriktioner, för människorov, grovt rån, grov misshandel samt våldtäkt.